Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
harry gies
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2021 23:32

Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door harry gies »

Beste leden,

Wellicht kunnen jullie mij een beetje advies geven. Ik heb een dakdekkersbedrijf bij mij uit de buurt in Almere gevonden.

Multifix Dakdekkers.

Hoe weet ik of dit de juiste persoon is voor mijn opdracht? Ze staan goed aangeschreven alleen je weet het maar nooit...

Hebben jullie tips?

Groetjes,


Harry uit Almere
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2021 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ze zijn aangesloten bij de NDA, dat kan ook extra zekerheid geven. Maar ja, of ze ook kunnen wat u wilt kunnen zij alleen antwoord op geven. Vraag dus een offerte op en doe dit ook bij andere dakbedrijven. Kijk wat ze kunnen bieden en wat er bij u past.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij zijn ze niet aangesloten bij Vebikdak, de brancheorganisatie voor dakdekkers.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
02 dec 2021 17:26
Ze zijn aangesloten bij de NDA, dat kan ook extra zekerheid geven. Maar ja, of ze ook kunnen wat u wilt kunnen zij alleen antwoord op geven. Vraag dus een offerte op en doe dit ook bij andere dakbedrijven. Kijk wat ze kunnen bieden en wat er bij u past.
Is dat zo? Op de website van NDA zie ik ze niet staan, maar misschien kijk ik er weer eens overheen.

Positief vind ik dat er adresgegevens zijn, een telefoonnummer in Almere en een KvK-nummer dat klopt; op de foto's staat ook een bedrijfswagen met het eigen logo. Minder positief vind ik onder aan de webpagina's het 085-telefoonnummer en een hele lijst "Dakdekker Plaatsnaam". Het zijn weliswaar plaatsen in een "soort van regio midden-Nederland", van Haarlem tot Harderwijk, maar wat doet Wassenaar daar dan weer tussen? En op Google Streetview (opnamedatum juni 2020) kan ik het bedrijfspand niet zien, alleen maar autobedrijven.

Zijn er bij u in de buurt het laatste jaar ergens dakwerken verricht? Dan kunt u vragen wie dat gedaan heeft en hoe dat beviel.

De dakdekker die ik wel eens ingeschakeld heb, was een wat kleiner lokaal bedrijf (loodgieter, cv, dak- en zinkwerk) dat prima werk geleverd heeft, en (zie ik nu) niet aangesloten is bij NDA of Vebidak.

daan21
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2021 18:34

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door daan21 »

Hele slechte ervaring mee, want flink opgelicht bij een reparatie aan ons dak. Gaf offerte en rekende enkele duizenden euros voor werk wat in een paar uur bleek uitgevoerd. Niet mee in zee gaan!
Je ziet veel positieve recensies op Google, maar die lijken voornamelijk neprecensies.
Laatst gewijzigd door daan21 op 05 dec 2021 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

harry gies
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2021 23:32

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door harry gies »

Toch een offerte aangevraagd.
De prijs beviel me goed van de 3 dakdekkers waren zij het goedkoopste en kreeg recensies te zien van daken die multifix dakdekkers heeft gemaakt in de wijk kort onderzoek gedaan bij de bewoners waar ze gewerkt hebben iedereen was tevreden ik nu ook
mooi werk geleverd we zijn zeer tevreden en van onze lekkage af
toch bedankt voor jullie reacties! naar mijn mening zeker een aanrader!

groetjes harry almere

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw vraag is van 1 december. Daarna hebt u al drie offertes gehad van verschillende bedrijven, en u hebt ook de recensies gecontroleerd.

En de klus is al gedaan?

Is dit een beetje reclame maken door het bedrijf zelf? 😄

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door angel1978 »

zou je denken :P

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het topic is gestart op woensdag 1 december om 23:45. Het is nu maandagavond 6 december; dat is dus slechts 3 (drie) werkdagen later, vandaag meegerekend. En in die tijd "toch offerte aangevraagd" vergeleken met twee andere offertes (die lagen er misschien al), kort onderzoek in de wijk gedaan, "iedereen" was tevreden (die ene dakdekker had kennelijk diverse klussen gedaan, wat een bof), de opdracht is gegund, en het werk is uitgevoerd. Ik vind dat heel opmerkelijk.

In augustus heb ik ook wat dak- en zinkwerk laten verrichten. Geen van de vier benaderde loodgieters/dakdekkers kon binnen twee weken. Uit andere delen van het land hoor ik vergelijkbare ervaringen. Eerlijk gezegd geloof ik niets van het verhaal van TS.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is ook onze ervaring. De laatste klus was voor een timmerman en tussen eerste contact en laatste betaling zat ... 22 maanden in plaats van de geplande 3 maanden. Eerstvolgende handwerker is een elektricien en de wachttijd is 6 maanden. Het is, dat onze schoorsteenveger ons al van te voren inplant, anders ook daar wachttijden.

Gabrielle64
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2021 23:41

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Gabrielle64 »

Goedenavond,
Multifix is een zeer onprofessioneel bedrijf! Wij zijn ook opgelicht door dit bedrijf! Ze rekenen 3500,00 euro voor 13,5 m2 voor het vervangen van de dakbedekking van een dakkapel. Tijdens de eerste inspectie zou volgens een medewerker ons dakkapel volledig gerenoveerd moeten worden en dat hield in dat ook de onderliggende balken volledig vernieuwd moesten worden want die zouden verrot zijn, zo stond het in de offerte. Echter op de dag zelf hebben ze alleen het dak van het dakkapel vernieuwd door opnieuw bitumen over de bestaande dakbedekking te leggen. Daar hebben we ook foto's van gezien. Volgens een medewerker waren de onderliggende balken niet verrot, maar toch lieten ze ons 3500,00 euro betalen!
Ik heb een gespecificeerde factuur gevraagd maar daar deden ze niet aan. Ik heb vele malen gebeld, geprobeerd afspraken te maken maar ze lieten niets van hen horen. ...totdat eindelijk een medewerker aan huis kwam omdat ik heel erg boos ben geworden tijdens een telefonisch gesprek. Vervolgens zou het opgelost worden maar 2 dagen voor datum hebben ze de afspraak gecanceld.
Vervolgens lieten zij per email weten dat ze van de 3500 euro, 1000 euro wilde terugstorten. Dat zou nml de begroting zijn geweest voor het onderliggende houtwerk. Mijns inziens was het bedekken van het dak van de dakkapel niet meer waard dan 1000,00 euro dus wilde wij 2500,00 euro terugestort hebben....
Kortom het is een lang verhaal geworden en is nog niet opgelost. ...
Grts Gaby

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je binnen een paar dagen en een offerte krijgt en de klus is gedaan dan mag je aannemen dat de dakdekker weinig werk heeft en dat is in een tijd dat geschreeuwd wordt om vakmensen een slechte voorbode. Waarschijnlijk is hij meer bezig met zichzelf te profileren op internet. Onderstaande reactie is frapant.
daan21 schreef:
05 dec 2021 18:38
Hele slechte ervaring mee, want flink opgelicht bij een reparatie aan ons dak. Gaf offerte en rekende enkele duizenden euros voor werk wat in een paar uur bleek uitgevoerd. Niet mee in zee gaan!
Je ziet veel positieve recensies op Google, maar die lijken voornamelijk neprecensies.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Geen enkel dakdekker ook in de regio Lelystad heeft dat soort termijnen (ze zitten allemaal "vol") en ca. een maand voor een schouw/offerte en ca. 4 maanden voor dat de klus kan worden uitgevoerd is realistischer.
Heb zelf goede ervaringen met Spanhak uit Lelystad echter ook die zitten behoorlijk vol.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
06 dec 2021 21:51
Uw vraag is van 1 december. Daarna hebt u al drie offertes gehad van verschillende bedrijven, en u hebt ook de recensies gecontroleerd.

En de klus is al gedaan?

Is dit een beetje reclame maken door het bedrijf zelf? 😄
Die indruk had ik ook.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@gabrielle64

U hebt maar één offerte laten uitbrengen?

En nieuw bitumen over de bestaande dakbedekking is knoeiwerk.

Gabrielle64
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2021 23:41

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Gabrielle64 »

@Lady1234 Ik was al 1 jaar bezig om een vakman te vinden die naar mijn dakkapel wilde kijken omdat er bij 1 wang de Trespa plaat los zat en deze week ook af vd rest. Helaas is mij dit niet gelukt totdat ik dit bedrijf benaderde die wel direct reageerde. Ze hebben een afspraak gemaakt na 2 weken en toen is er iemand het dak opgegaan om te kijken wat er nodig was. Volgens de medewerker moest het een totale dakkapel renovatie worden want het was niet best. Het werk moest uitgevoerd worden door 2 mensen en zou de gehele dag duren. Schrok me wezenloos maar ja, ik kan het dak niet op om te kijken wat er aan de hand is. Vervolgens een afspraak met hen gemaakt ná onze vakantie. Die bewuste dag kwam er 1 medewerker met een assistent mannetje.
10 Uur in ochtend begonnen en inclusief pauzes waren ze 14.00 klaar. Het onderliggende hout hoefde niet vervangen te worden want dat was nog best. Medeweker zei dat hij aan de zijkant 1 boeibord opstand had vervangen en de rest was nog prima maar wel voor het gemak de gehele prijs van een renovatie rekenen! Dus de toplaag (13,5 2m) vernieuwen d.m.v. Bitumen (5 mm dik) zw. Leislag was nodig en is uitgevoerd. Daktrim vernieuwen 60/45 was nodig en is uitgevoerd en 2x stadsuitloop geplaatst.
Onder protest heb ik de rekening betaald maar was het er niet mee eens. Sinds oktober proberen we dit op te lossen maar ze komen gewoon niet op de gemaakte afspraak (tot 3x aan toe). 1x Is de offerte maker aan huis geweest bij het zoveelste telefoontje en zou het oplossen en zei dat hij niet kon zien of het hout verrot was (maar nam dit wel op eerder in de offerte). De zijwang Trespa plaat zit nu wel vast maar scheef (ook eerder in oktober gedaan). Veel schroeven (boven boeibord) kunnen we, als we uit het dakkapel raam hangen, met de hand vastdraaien. Waar ik over val is dat de prijs niet in verhouding is met de werkzaamheden die zijn uitgevoerd. € 3500,-- voor werkzaamheden die ik eerder bovenstaand hebt beschreven. Ik vind het niet meer waard dan € 1.000,-- en wil dan ook € 2.500,-- terug gestort krijgen. Zij willen van het totaalbedrag maar € 1.000,-- terugstorten (begroting hout).
Tevens voeren ze een Keurmerk Kwaliteitsvakman certificaat aan waar je zogenaamd 10 jaar garantie hebt op de werkzaamheden. Blijkt dat ze helemaal géén keurmerk hebben en zijn niet aangesloten bij Keurmerk Kwaliteitsvakman! Mijn man heeft een kopie van het certificaat verstuurd naar dit Keurmerk Kwaliteitsvakman deze ochtend, zij gaan het bedrijf benaderen om het logo te verwijderen op de zelfgemaakte certificaten. Dus ja... ik voel mij opgelicht!

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

harry gies schreef:
06 dec 2021 21:43
Toch een offerte aangevraagd.
De prijs beviel me goed van de 3 dakdekkers waren zij het goedkoopste en kreeg recensies te zien van daken die multifix dakdekkers heeft gemaakt in de wijk kort onderzoek gedaan bij de bewoners waar ze gewerkt hebben iedereen was tevreden ik nu ook
mooi werk geleverd we zijn zeer tevreden en van onze lekkage af
toch bedankt voor jullie reacties! naar mijn mening zeker een aanrader!

groetjes harry almere
Misschien ben ik te kritisch, een offerte vragen, binnen 6 dagen antwoord en binnen 6 dagen is de opdracht uitgevoerd. Is dit niet vorm van trollenwerk ?

Gabrielle64
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2021 23:41

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Gabrielle64 »

Vandaag is het probleem naar behoren opgelost tussen Multifix en mij. Voor mij is deze zaak nu gesloten.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus het reclameren heeft gewerkt.

Jordi1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2022 14:12

Re: Wie heeft ervaring met deze dakdekker in Almere?

Ongelezen bericht door Jordi1987 »

Ook voor mij een zeer slechte ervaring. De verkoper kwam erg vertrouwelijk over, maar werd vervangen door andere werknemers zodra de offerte getekend was. Laat je alsjeblieft niet voor de gek houden zoals ik dat heb laten gebeuren.

We hadden afgesproken dat ze de steunbalken zouden vervangen wegens houtrot. Daarbij zouden ze de boven en onderlaag van het platte dak vervangen.
Het resultaat was echter zeer teleurstellend! In plaats van de balken te vervangen hebben ze er hout vanaf geschraapt en er wat balkjes tegenaan geschroefd ter versteviging. Deze heb ik dus later zelf moeten vervangen omdat de houtrot uiteraard niet weg was en zich verder aan het verspreiden was. Verder hebben ze de onderlaag niet vervangen, maar wel in rekening gebracht. De nieuwe bovenlaag aan dakleer hebben ze uiteindelijk wel goed gelegd.
Daarnaast is er waterschade door hun toedoen ontstaan op het plafon onder het dak. Dit hebben ze beloofd te vergoeden na dat alles af was. Helaas reageerde ze niet meer op meerdere vormen van communicatie nadat we betaald hadden. De rechtszaak bleek duurder dan wat we daar uit recht zouden kunnen zetten.

Plaats reactie