LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningbouw vereniging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aaldrik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:24

Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door aaldrik »

Beste .....

Mijn vraag is eigenlijk simpel...

Mijn woningbouw vereniging , wil anno december 2010 ,
bij mij thuis Kunstof kozijnen gaan plaatsen.
De planning hiervan was al gepland in September 2009 .

Nu wil de woningbouw vereniging mij verplichten dit te laten doen ,
al meerdere keren heb ik geweigerd , HET VRIEST TENSLOTTE OVERDAG - 3
en avonds -7

Heden( 29 - 10- 2010 ) heeft de woningbouw vereniging mij werderom gebeld , om dit te laten doen.
Natuurlijk heb ik werderom NEE gezegd , ik ga tenslotte toch niet ( nu het overdag vriest ) in de kou zitten , omdat mijn woningbouw vereniging , in deze
koude periode , nieuwe kozijnen WIL plaatsen.

Kreeg vervolgens als antwoord, dan moeten wij dit maar op een andere manier het mij verplichten , gerechtelijk ofzo.

Mijn vraag is dus , ben ik verplicht nu het overdag vriest kunstof kozijnen
te laten plaatsen ( 6 stuks ) ??

Gr aaldrik

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

lijkt me toch niet zeg, ik zou ook mijn poot stijfhouden. Raadpleeg eens een juridisch loket of zo. Ik denk dat ze weinig kunnen hoor en je in je recht staat

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je bent geen eigenaar van de woning. Op dat punt heb je dus niet zo veel te zeggen. Ook is het vervangen van kozijnen tegenwoordig erg snel gedaan. Natuurlijk komt er wel wat kou naar binnen, maar kozijnenzetters halen niet op dag 1 alle kozijnen er uit, gaan naar huis en plaatsen op dag 2 de nieuwe kozijnen. Er gaat een kozijn uit en er wordt meteen een nieuw kozijn geplaatst.

Als je je poot stijf houdt, zal het een rechtszaak worden waarin je wordt veroordeelt mee te werken op het moment dat het de verhuurder uitkomt. Doe je dat niet, dan zul je een boete verbeuren. Ook zul je een proceskosten veroordeling aan je broek krijgen.

Gewoon meewerken en lekker genieten van het comfort van kunstofkozijnen. Isoleren veel beter dan houten!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door tiptoo »

die kozijnen zijn zo geplaatst , hier heb ik een keer dat ze dubbel glas gingen zetten in februari bere koud maar ach het is zo gepiept, denk dat je bij weigering knap wat moeilijkheden krijgt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door berooid »

Wat kunnen mensen toch ooit moeilijk doen. In 2 uurtjes is het gepiept. Zet de verwarming af en ga in die tijd boven even iets doen of zo.

Vergeet de koffie niet voor de jongens...

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door riddert »

Gewoon laten doen, je zit echt maar een moment zonder raam. Bovendien pakken ze het per raam aan, dus 1 eruit, en 1 erin. Ze trekken niet al je ramen er in 1 keer uit. 't is 1 dag overlast, maar wat zul je er deze komende winter een plezier van hebben, geen tocht meer en lagere stookkosten.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door lostlovey »

Zou het zeker ook gewoon laten doen. Zo een drama is het niet, het is snel gebeurd en uiteindelijk zul je het toch moeten toelaten (en dan onder gerechterlijke dwang met een beetje pech). Waarom het nu zo moeilijk moet allemaal is mij een raadsel, je hebt er alleen maar voordeel van.

aaldrik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:24

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door aaldrik »

Nog even dit........

Er moeten 6 kozijnen geplaatst worden , en ze worden
er alle 6 uitgehaald.

Of het in 1 uurtje gedaan is , mooi niet.
Bij mn buurvrouw, waren ze ruim 6 uren bezig. smorgens om
7:45 werd er begonnen , en na 14:00 uur waren ze klaar.

Het gaat mij om t principe , waarom nu plaatsen in de winter
terwijl de planning 16 maanden geleden al rond was.

Dat er nieuwe kozijnen in komen/moeten , vind ik geen probleem
maar dan toch ECHT NIET in de winter maanden.
Ze komen de kozijnen maar plaatsen in de maand Maart/April ofzo 2011.

Ben ik verplicht nieuwe kozijnen te laten zetten TERWIJL HET OVERDAG VRIEST?
Dat slaat echt nergens op,
Trouwens de planning voor mijn woning was 2 december 2010 , dan vriest het overdag -4 graden ,


In ieder geval bedankt voor uw reacties

Gr aaldrik

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door lostlovey »

De planning had inderdaad beter gekund maar dat is nu niet anders.

Dit zijn zaken die normaliter in de Algemene Huurvoorwaarden van de betreffende corporatie zijn vastgelegd. Die zou ik er even op naslaan.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door tennis »

Woningbouwvereniging heeft aan een bedrijf de opdracht gegeven, om kozijnen te vervangen.
Deze bedrijven moeten ook in de winter werk hebben, en niet alleen in de zomer.
Zoals al meerder voorgangers hebben geschreven, werk je niet gewoon mee, of wil je omdat je al vaker hebt geweigerd, gewoon de woningbouwvereniging dwars zitten! :roll:
Nu vriest het, maar toen je ook hebt geweigerd, was het te heet?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef: Nu vriest het, maar toen je ook hebt geweigerd, was het te heet?
met die vraag zat ik dus ook , om op je vraag antwoord te geven of je mee moet werken JA dat moet je anders heb je onvoorstelbaar veel problemen op je pad, maar goed bekijk het verder maar want alles moet merk ik in de maanden dat het jouw uitkomt je vergeet dat hun in de kou werken voor jouw plezier want jij zit na 1 dag met mooie ramen.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door Gizmo© »

TS is wel een zeikerd van de bovenste plank.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door morundo »

Doen, dan bespaar je op de stookkosten met nieuwe ramen.Beter nu dat na de wintermanden.

aaldrik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:24

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door aaldrik »

IK LAAT HET NIET DOEN , TENSLOTTE , HEBBEN ZE 16 MAANDEN LANG DE TIJD GEHAD , DIT TE DOEN , WANT TOEN LAG HET AL IN DE PLANNING ( 2009 ).

EEN BELACHELIJK ANTWOORD , ZOALS , TOEN HET TE HEET WAS WILDE JE HET ZEKER NIET .,. PFFFFF , DONDER OP!!

GEVRAAG BIJ EEN JURIDICH LOKET , ANTWOORD>>>>>>>>>>
OMDAT ZE 16 MAANDEN GELEDEN DIT AL IN DE PLANNING LAG , IK HET NIET VERPLICHT BEN , DIT IN DE WINTER TE LATEN DOEN .

KOM OP VOOR JE PRINCIPES , DAN BEREIK JE NOG EENS WAT !!!!!!

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door angel1978 »

aaldrik schreef:IK LAAT HET NIET DOEN , TENSLOTTE , HEBBEN ZE 16 MAANDEN LANG DE TIJD GEHAD , DIT TE DOEN , WANT TOEN LAG HET AL IN DE PLANNING ( 2009 ).

EEN BELACHELIJK ANTWOORD , ZOALS , TOEN HET TE HEET WAS WILDE JE HET ZEKER NIET .,. PFFFFF , DONDER OP!!

GEVRAAG BIJ EEN JURIDICH LOKET , ANTWOORD>>>>>>>>>>
OMDAT ZE 16 MAANDEN GELEDEN DIT AL IN DE PLANNING LAG , IK HET NIET VERPLICHT BEN , DIT IN DE WINTER TE LATEN DOEN .

KOM OP VOOR JE PRINCIPES , DAN BEREIK JE NOG EENS WAT !!!!!!
Blijft je shift-toets hangen ? Of niet bekend met de forumregels misschien ?

De vraag is of je wat bereikt ( waarschijnlijk niet ).

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door marcel75 »

Ach ja, het juridisch loket. De vraagbaak waar je het antwoord krijgt dat je wilt horen en als het tot een rechtszaak komt en je verliest zeggen ze alleen: "we geven alleen adviezen, geen meningen". Veel plezier met de woningbouw verder! Maar niet huilie huilie doen als nu veel later aan de beurt bent, het schilderwerk achter uit gaat etc.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Aaldrik ik benijd die woningbouw niet met jou als huurder zou zeggen bekijk het lekker later niet komen klagen hoor en volgende keer eerst nadenken voor je advies hier vraagt scheelt een boel gezeur van jou.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Woningbouw vereniging

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Typisch weer zo'n randfiguur die gaat schreeuwen en lelijk doen als hij hier niet de antwoorden krijgt die hij wil :roll:
Man, waar maar je je druk om, een paar uur een dikke jas aan, maar jij nooit in de kou een boswandeling of zo :?:
Trouwens, als ze met kozijnen in één ruimte bezig zijn ga je toch even in een andere ruimte zitten. Ik zie het al gebeuren voor die arme kerels die het werk moeten doen, die krijgen dan enkel gezeur aan te horen en geen koffie of een warm bakkie soep. Vergeet je soms dat die mannen ook in diezelfde kou moeten werken?
En ook is je reactie nogal aso naar je buren toe, die laten het blijkbaar wel doen. En dat moet een bedrijf voor jou zeker later eens apart komen? Geen schijn van kans en ook nog eens kans dat dit weigeren je geld gaat kosten.
Doe niet zo zuur, maak er het beste van en anders zou ik zeggen : koop dan een huis, dan mag je alles zelf bepalen (en ook betalen)
Zuurpruim :evil:

Gesloten