LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwitserleven Pensioen: geen combinatie 60% vast - 40% variabel?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marijke Lanjouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 10:08

Zwitserleven Pensioen: geen combinatie 60% vast - 40% variabel?

Ongelezen bericht door Marijke Lanjouw »

1-1-2020 gaat mijn pensioenuitkering bij Zwitserleven van start.
Ik wilde kiezen voor de combinatie 60% vast - 40% variabel.
Telefonisch navraag gedaan en het blijkt nu dat ze deze variant niet aanbieden. Ik zou over kunnen stappen naar een andere maatschappij en daar zijn dan vast weer extra kosten aan verbonden.
Ik vind het een vreemde situatie omdat de betreffende combi wel wettelijk bepaald zou zijn, volgens de adviseuse van Zwitserleven.

Wat te doen, wie heeft hier ervaring mee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04
Beste antwoord
Gekozen door Marijke Lanjouw

Re: Zwitserleven Pensioen: geen combinatie 60% vast - 40% variabel?

door kweenie » 02 dec 2019 12:11

Als iets wettelijk toegestaan is betekent nog niet dat iedere aanbieder deze mogelijkheid ook moet aanbieden. Overigens kan het best zijn dat een andere aanbieder sowieso een beter aanbod doet.

Is het niet mogelijk om je huidige polis te 'splitsen' en daarna voor elk van de polissen en andere soort pensioenuitkering af te sluiten?
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zwitserleven Pensioen: geen combinatie 60% vast - 40% variabel?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als iets wettelijk toegestaan is betekent nog niet dat iedere aanbieder deze mogelijkheid ook moet aanbieden. Overigens kan het best zijn dat een andere aanbieder sowieso een beter aanbod doet.

Is het niet mogelijk om je huidige polis te 'splitsen' en daarna voor elk van de polissen en andere soort pensioenuitkering af te sluiten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zwitserleven Pensioen: geen combinatie 60% vast - 40% variabel?

Ongelezen bericht door berndv »

Marijke Lanjouw schreef:
02 dec 2019 10:26
de betreffende combi wel wettelijk bepaald zou zijn
wettelijk bepaald of wettelijk toegestaan? Zijn namelijk wel 2 verschillende zaken. In de eerste geldt dit als regel voor iedereen, bij de 2e is het een optie en is het toegestaan, maar mogen andere opties ook aangeboden worden.

Gesloten