LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 enegiecontracten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Luka31
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:07

2 enegiecontracten

Ongelezen bericht door Luka31 »

Hallo,

Is het mogelijk om twee energiecontracten te hebben?
Ik ben overgestapt naar Essent. Essent zou de opzegging regelen bij Eon, maar ik betaal nu maandelijks zowel aan Essent als aan EON een maandbedrag?
Eon zegt dat er niet opgezegd is bij hun en dat mijn contract nog een jaar doorloopt. Essent zegt dat ze opgezegd hebben bij EON. Wat nu? Wel erg duur 2x betalen....

Groeten,

Luka

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: 2 enegiecontracten

Ongelezen bericht door Milady »

Heb je nog geen eindafrekening gekregen van Eon?
Eon zegt dat er niet opgezegd is bij hun en dat mijn contract nog een jaar doorloopt
Je hebt altijd een maand opzeg termijn had je bijvoorbeeld 1, 2 of 3 jaar contract dan kan het zijn dat je een opzeg boete moet betalen. Dit moet dan wel zijn opgenomen in de overeenkomst of de algemene voorwaarden. Vaak wil de nieuwe leverancier die opzegboete betalen.
Vraag aan je nieuwe leverancier of zij het voor je gaan uitzoeken bij Eon omdat jij nu dubbel betaald.
Verder klopt het niet dat je nog een jaar bij Eon zou moeten blijven als ik jou was zou ik de maandbedragen storneren zeker als Essent zegt het opgezegd te hebben. Beide leveranciers zijn aangesloten bij het CCP !


Voor leveranciers die zijn aangesloten bij het Contract Controle Protocol (CCP) van de branchevereniging EnergieNed, verloopt uw overstap in de meeste gevallen automatisch. Het CCP heeft als doel om de oude en nieuwe overeenkomsten zo goed mogelijk op elkaar aan te sluiten en daarmee dubbele contracten en boetes wegens contractbreuk te voorkomen.

Energieleveranciers die zijn aangesloten bij het CCP:

1. Delta
2. Electrabel
3. Eneco
4. EnergieDirect
5. Eon
6. Essent
7. Greenchoice
8. Dong
9. Nuon
10. Oxxio
11. RWE

Luka31
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:07

Re: 2 enegiecontracten

Ongelezen bericht door Luka31 »

We zijn een maand verder en wederom wordt er door zowel Essent als EON een maandtermijn geïncasseerd.
Contact met EON gehad, een zeer onvriendelijke Mw, volgens hun systeem ben ik klant bij hun en is het onmogelijk om ook tegelijkertijd bij Essent klant te zijn. Contract bij hun kan alleen door Essent opgezegd worden en niet met terugwerkende kracht en ik ben gewoon mijn geld kwijt volgens EON!
Essent weer gebeld en bij hun in het systeem staat dat ik alleen klant bij Essent ben en volgens hun kan ik ook niet bij 2 maatschappijen klant zijn, onmogelijk!
Essent gaat er nu achteraan en zal mij over een paar dagen terugbellen.
Geld wat EON heeft geïncasseerd deze maand heb ik teruggeboekt.
Ook een dikke onvoldoende voor de klantvriendelijkheid van EON!!

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: 2 enegiecontracten

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Wie heeft er gelijk? daar kan je maar op 1 manier achterkomen, bel uw netbeheerder. die kan direct zeggen wie uw leverancier is.

Gesloten