Als je regelmatig je meterstanden bijhoudt weet je toch hoe je uitkomt ten opzichte van het afgelopen jaar?
Weet je gelijk of je de thermostaat een tandje lager moet zetten om volgend jaar niet te hoeven "wanbetalen"

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Al dan niet krap zitten is je eigen keuze, als je krap zit geef je je geld uit aan de verkeerde dingen. Zo simpel is het.Dat kan alleen iemand zeggen die nooit eens krap zit.
Sorry, zo simpel is het dus niet, dit is veel te kort door de bocht en geeft niet veel blijk van begrip voor iemand die het misschien wat krapper heeft dan jezelf.Al dan niet krap zitten is je eigen keuze, als je krap zit geef je je geld uit aan de verkeerde dingen. Zo simpel is het.
Staat er niet ergens in de wet dat de datum van ontvangst telt en niet de factuurdatum? (geen flauw idee of dit zo is)Eneco antidateert z'n facturen én z'n herinneringen
Dat is precies wat ik de hele tijd zeg, de "dwaas" is zo dwaas nog nietenergiebedrijf er volstrekt geen probleem van maakt als je door een krappe kas een keer wat later betaalt. Eén telefoontje is genoeg. Dat telefoontje moet dan wel op tijd komen, en niet pas als er al herinneringen, aanmaningen en incassobrieven verstuurd zijn.
Denk eerder dat dit bedrag afhankelijk is van de eerder genoemde "prikkel" die het bedrijf met dit bedrag wil geven.Dan zou het toch in alle gevallen 50 euro moeten zijn?
Als hiermee bedoeld wordt dat een energiebedrijf niet exact kan onderbouwen waarom ze een bepaald aanmaan- of incassobedrag berekenen, ben ik het in zekere zin wel met je eens. Tuurlijk bedragen de kosten die een energiebedrijf aan een wanbetaler heeft niet exact € 50,00. Het zal soms eens wat meer zijn dan een andere keer, dat hangt ook van de klant af, denk ik.Het zijn gewoon fantasiebedragen.
Dat probeer ik mijn familie ook al jaren bij te brengen...Dat is precies wat ik de hele tijd zeg, de "dwaas" is zo dwaas nog niet
eerste levensbehoefteImmers, iedereen met een betalingsachterstand was niet te beroerd om wel gas en elektriciteit af te nemen, maar stelt daar niets tegenover. Waarom zouden de kosten die een energiebedrijf maakt om dit recht te zetten 100% voor rekening van het bedrijf zelf moeten komen.
Maar ik denk dat het voor veel mensen zo vanzelfsprekend is dat dat je 24/7 stroom en gas ter beschikking gesteld krijgt dat in het betaalgedrag de koppeling met het idee dat energie een eerste levensbehoefte is niet aanwezig is. Deze koppeling maakt men pas als er afsluitbrieven in de bus gaan vallenOf betaal je dat niet, omdat je meent dat die eerste levensbehoefte jouw toch niet ontzegd mag worden
Yep, ook weer helemaal mee eens...Maar ik denk dat het voor veel mensen zo vanzelfsprekend is dat dat je 24/7 stroom en gas ter beschikking gesteld krijgt dat in het betaalgedrag de koppeling met het idee dat energie een eerste levensbehoefte is niet aanwezig is. Deze koppeling maakt men pas als er afsluitbrieven in de bus gaan vallen
Maar onstaat dit gebrek aan nuances niet bij de energiebedrijven zelf die heel vaak gewoon heel zwart-wit reageren: "het staat zo bij ons in de administratie en dus is het zo"?maar het ontbreekt vaak aan nuanceringen en dat is zonde