Aanbieding Budget energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dagkoers
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede middag allemaal. Ik ga dus verhuizen van een kamerwoning naar een huisje met 2 kamers. Ik moest een nieuwe energieleverancier gaan zoeken. Via een vergelijkingssite website kwam ik op budget energie uit. Het aanmelden was simpel. Hij mocht mij een aanbieding doen voor 175 E per maand. Dat is gas en stroom. Ik vertelde dat ik alleen ga wonen en niet kook omdat ik eten van mijn werkgever krijg. Dat maakte niet uit zei de beste man. Nu is mijn vraag aan jullie is het niet te hoog dat termijn bedrag, ik laat het zo staan maar het lijkt mij geen aanbieding.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U volgt het forum hier al een tijdje, dan weet u dat een voorschot helemaal niets zegt. Het gaat om uw verbruik keer de tarieven.
Is er geen verbruik bekend, dan word er geschat en gekeken naar de vorige bewoners.
Er valt met een voorschot niets te zeggen over of de werkelijke tarieven netjes zijn of niet

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
12 mei 2023 12:22
Nu is mijn vraag aan jullie is het niet te hoog dat termijn bedrag, ..............
Budget Energie wil uit voorzichtigheid niet direct een te laag maandbedrag aanbieden waardoor jij aan het eind van het jaar moet bijbetalen, dit geld mogelijkerwijs niet hebt en zij dan met de gebakken peren zitten. Maar het is een voorschot. Waarbij het werkelijke bedrag wordt bepaald als je de jaarafrekening krijgt.

Ik heb laatst van mijn energieleverancier een verlaging van het termijnbedrag gekregen, omdat ik zo weinig verbruik. op basis van mijn eigen ervaring zeg ik dat er weinig aan de hand is.

PGros
Berichten: 1134
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door PGros »

Het is sowieso geen aanbieding. De prijzen per m3 en kwh en dan heel laag kan een aanbieding zijn. Een voorschotbedrag zegt niets en is dus geen aanbieding.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door scontra »

Dagkoers schreef:
12 mei 2023 12:22
Goede middag allemaal. Ik ga dus verhuizen van een kamerwoning naar een huisje met 2 kamers. Ik moest een nieuwe energieleverancier gaan zoeken. Via een vergelijkingssite website kwam ik op budget energie uit. Het aanmelden was simpel. Hij mocht mij een aanbieding doen voor 175 E per maand. Dat is gas en stroom. Ik vertelde dat ik alleen ga wonen en niet kook omdat ik eten van mijn werkgever krijg. Dat maakte niet uit zei de beste man. Nu is mijn vraag aan jullie is het niet te hoog dat termijn bedrag, ik laat het zo staan maar het lijkt mij geen aanbieding.
U bent een nieuwe klant en had, naar ik aanneem, in uw huurkamer geen eigen energiecontract bij de leverancier.
Het is daarmee, voor beide partijen, gokken wat uw werkelijke verbruik zal zijn aangezien er voor u in uw nieuwe woning geen (gemiddeld) verbruiksverleden bestaat.
U kunt overigens wel zelf, op uw persoonlijke pagina, bij de energieleverancier uw maandelijks voorschotbedrag + of - aanpassen.
Pas aan het einde van het eerste verbruiksjaar is pas een indicatie te geven van wat uw werkelijke jaarverbruik is.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aan u de keuze of u bij een andere leverancier te gaan met een lagere voorschot (mogelijk hogere energie tarief).

Door maandelijks de meterstanden door te geven (of automatisch met een slimme meter) kunt u misschien later een lagere voorschot betalen.
Soms kunt u online of in de app de voorschot aanpassen.

Wat u te veel betaald krijgt u op u eindrekening (telkens na 12 maanden) terug (of u moet bijbetalen).

Dagkoers
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt iedereen. Ik zag ook staan dat ze het gemiddelde nemen van de afgelopen 3 jaar. Er woonde een oma voor mij die elke dag kookte. Ik denk dat ik het wel red met dat bedrag. Bedankt iedereen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koken kost niet veel gas.

Dagkoers
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Indacht dat koken juist een kostenpost was.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door 16again »

Verwarming kost fors meer als koken. Maar de verwarming zal ook uit staan als je elders eet.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door rwolters »

Het is gebruikelijk dat men in eerste instantie uitgaat van een minimumverbruik. Na een jaar krijg je gewoon het teveel betaalde terug en wordt het maandbedrag aangepast aan het werkelijke verbruik. Ik ben een paar jaar terug verhuisd naar een appartement waar eerst een gezin met 2 pubers woonde en het eerste jaar ging men gewoon uit van hun energieverbruik. Pas na een jaar is bekend wat het echt is.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
12 mei 2023 15:49
Verwarming kost fors meer als koken. Maar de verwarming zal ook uit staan als je elders eet.
Maar een oudere vrouw stookt waarschijnlijk ook meer.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En met twee banen, zal de Ts ook niet veel thuis zijn.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
12 mei 2023 16:06
En met twee banen, zal de Ts ook niet veel thuis zijn.
Waaruit blijkt dat TS twee banen heeft?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij krijgt eten van zijn werkgever. Moet die bezorgbaan wel zijn.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
12 mei 2023 16:19
Hij krijgt eten van zijn werkgever. Moet die bezorgbaan wel zijn.
Oeps, je hebt gelijk. Ik had niet door dat dit onze Schiedammer is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
12 mei 2023 16:29
Lady1234 schreef:
12 mei 2023 16:19
Hij krijgt eten van zijn werkgever. Moet die bezorgbaan wel zijn.
Oeps, je hebt gelijk. Ik had niet door dat dit onze Schiedammer is.
Dan heb je het raambekledingstopic gemist denk ik. :wink:

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2023 12:27
U volgt het forum hier al een tijdje, dan weet u dat een voorschot helemaal niets zegt.
Een voorschot zegt iets over het voorschot. Ik heb hier afgesproken dat ik voorlopig even geen voorschotten hoef te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
12 mei 2023 21:35
NeoDutchio schreef:
12 mei 2023 12:27
U volgt het forum hier al een tijdje, dan weet u dat een voorschot helemaal niets zegt.
Een voorschot zegt iets over het voorschot. Ik heb hier afgesproken dat ik voorlopig even geen voorschotten hoef te betalen.
Kunnen we dan ook afspreken dat u geen reacties meer uit elkaar trekt. De regel die er achter aan kwam was de uitleg op de zin er voor. Een voorschot zegt niet over het verbruik en de werkelijke kosten. Een aanbieding is ook geen voorschot.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanbieding Budget energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2023 22:17
Kunnen we dan ook afspreken dat u geen reacties meer uit elkaar trekt.
Nee, wat je van mij lijkt te vragen mag lang niet altijd. Ik reageerde op jouw stelling dat een voorschot helemaal niets zegt. Jouw uitleg veranderd niets aan je stelling en had ik dus niet nodig. Overigens gaat het hier om om de hoogte van de hoogte van het termijnbedrag. Wil je daar iets over kunnen zeggen, dan heb je nodig: het standaardjaarverbruik, de tarieven, en overige vergoedingen.

Plaats reactie