LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Een aantal jaren zat ik bij Dong voor de levering van stroom en gas. Ieder jaar een nieuw contract afgesloten, en ieder jaar kreeg ik een flinke aanmeldpremie. Voor dit jaar is het 220 euro, als je niet van tevoren opzegt. Het contract loopt tot 4 oktober.

Helaas, Dong doet dit niet meer. Dus op zoek naar een andere leverancier, en dan kom je (via gaslicht.com) bij Nuon uit. Een aanmeldkorting van 175 euro, dat is toch ook wel aardig, of niet dan?

Zojuist heb ik een brief binnengekregen. Het nieuwe contract gaat in per 1 oktober, dus 4 dagen te vroeg. Dat kost me dus die 220 euro! Nuon opgebeld (10 cent per minuut), al hun contracten gaan in per de 1e van de maand, een andere mogelijkheid is er niet. Een overstapboete zouden ze betalen, dat was geen probleem. Maar die 220 euro? Er werd een beetje omheen gedraaid, maar volmondig toegeven dat ik het vergoed zou krijgen, niks...

De overstap zou ze dus kosten: 175 euro aanmeldpremie, vergoeding voor contractbreuk, plus die 220 euro, geloof je het zelf?

Er was één oplossing: overstappen per 1 november, maar zo slim waren ze niet, ook niet na overleg.

Nuon? Ik bel Dong op, dat ik bij hen wil blijven, en Nuon kan van mij de blubber krijgen. Nooit, nooit, nooit meer. En dan maar hopen dat dat goed gaat, volgens Nuon hoef ik niks anders te doen dan contact opnemen met Dong, maar ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in.

Geen wonder dat mensen niet zo happig zijn op voortdurend overstappen, hoe graag de overheid dat ook wil.
Laatst gewijzigd door witte angora op 07 sep 2012 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Update: zonder klantnummer kan ik me niet aanmelden bij Mijn Nuon, dus alleen telefonisch contact is mogelijk, à 10 cent per minuut. Geweldige binnenkomer daar.

Tevens ben ik er inmiddels achter dat ontbinden van het voorgenomen contract alleen schriftelijk kan, binnen 7 dagen na ontvangst van de welkomstbrief. Staat er letterlijk in. Dus dat verhaal dat ontbinden kan door contact op te nemen met Dong dat ik bij hen wil blijven is ook een giga-leugen...

Hoe doorzichtig kun je zijn...

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog gekker. Opzeggen moet, wettelijk gezien, op dezelfde manier kunnen als dat de aanmelding gebeurt is. Ik heb me via internet aangemeld, dus het zou per mail moeten kunnen, maar niks geen mailadres te vinden op de site. Alleen een klachtenformulier. Als je dat invult krijg je keurig een bevestiging in je mailbox, maar het mailadres waar het vandaan komt, vindt je er niet in terug...

Op de site is wel een telefoonnummer te vinden dat je kunt bellen als je op wilt zeggen, maar daar heeft de telefoonmeneer ook al niet naar verwezen, laat staan dat hij me even door heeft verbonden, terwijl ik toch zeker 4 keer gezegd heb dat ik het contract wil ontbinden...

Heel vreemd, Nuon...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door snepke »

Stuur je topic naar de Nuon medewerker,heeft mij goed geholpen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=122594

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Goede tip, Snepke. Heb er meteen maar een opzeggingsbericht van gemaakt. Dat wordt dus één brief, één klacht, één pb, en dan gaat er nog een exemplaar van de brief naar Dong, die zullen waarschijnlijk ook wel de vinger aan de pols gaan houden...

Dit heb ik even in de pb gezet:
Geachte heer, mevrouw,

Ook via dit medium deel ik u mee dat ik niet akkoord ga met het contract dat ik onlangs bij Nuon heb afgesloten. Ik heb zojuist (7 september) een brief verstuurd naar Nuon, met redenen omkleed. Dit is ruim binnen de 7 werkdagen na het ontvangen van de brief.

Ik ga ervan uit dat een en ander correct afgehandeld gaat worden. Het verhaal staat op dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=122970

Mijn gegevens:

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door zandinoog »

witte angora schreef:Goede tip, Snepke. Heb er meteen maar een opzeggingsbericht van gemaakt. Dat wordt dus één brief, één klacht, één pb, en dan gaat er nog een exemplaar van de brief naar Dong, die zullen waarschijnlijk ook wel de vinger aan de pols gaan houden...

Dit heb ik even in de pb gezet:
Geachte heer, mevrouw,

Ook via dit medium deel ik u mee dat ik niet akkoord ga met het contract dat ik onlangs bij Nuon heb afgesloten. Ik heb zojuist (7 september) een brief verstuurd naar Nuon, met redenen omkleed. Dit is ruim binnen de 7 werkdagen na het ontvangen van de brief.

Ik ga ervan uit dat een en ander correct afgehandeld gaat worden. Het verhaal staat op dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=122970

Mijn gegevens:
U bent vergeten uw gegevens hier te vermelden nu weet NUON misschien niet wie u bent.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

zandinoog schreef:
U bent vergeten uw gegevens hier te vermelden nu weet NUON misschien niet wie u bent.
Wat denk je zelf? Die staan wel in de pb, maar die zet ik toch echt niet op het forum. :wink:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels een pb terug van de nuon-medewerker:
Bedankt voor het doorgeven.

We gaan het voor u annuleren.

Fijn weekend.

Met vriendelijke groet,


Barry
Nuon Webcare
Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn klachten, of enige uitleg. Het is in ieder geval in principe nu dus rond, dat scheelt al weer.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door snepke »

Ik denk dat hun geen klachten oplossen(tenminste niet die klachten die jij had)
Denk dat je dan een klachtenformulier oid moet invullen.

Die webcare medewerkers helpen bij andere zaken ,verkeerde standen,betalingen,eindafrekening ,ongewenste overstap.etc

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb ook wel een klachtenformulier ingevuld. Of ik er nog iets van hoor? Geen idee. Ik ben er van af.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door snepke »

witte angora schreef: Ik ben er van af.
Gelukkig dat je er vanaf bent.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag een pb van Nuon ontvangen:
We hebben inmiddels uw aanmelding geannuleerd. U wordt geen klant bij Nuon.

Met vriendelijke groet,


Barry
Nuon Webcare
Een en ander betekent dat het nu dus ook mogelijk is per pb van Trosradar op te zeggen. Naast de (aangetekende) brief, telefoon en mail is dit dus ook een optie, en nog een snelle ook! Nog even de officiële bevestiging op papier afwachten (ik mag aannemen dat dat nog komt), dan hebben we dit ook weer gehad.

Alleen jammer dat er geen excuses is aangeboden voor de puinzooi die ze er van gemaakt hebben, maar dat is niet anders.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Aanmelden bij Nuon kost je meer dan je denkt...

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb vanmiddag ook een pb gehad

Een bevestiging dat mijn aanmelding definitief is stopgezet.
Het gaat zo idd sneller dan met een aangetekende brief

Gesloten