LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afsluiten door Essent zonder bericht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

krigo schreef: Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html
Essent vond het geen noodgeval, in de loop van de ochtend wordt ze weer aangesloten, uiteraard gaan we deze fout en vooral de reactie vanEssent niet pikken. Wordt vervolgd.[/quote]


Ik moet mij bij WA aansluiten.
Als Essent en fout heeft gemaakt, wordt deze meteen door de storingsmedewerkers verholpen, dan hoef moeder niet tot morgen te wachten.
Ik zit al weer aan iets anders te denken! :?[/quote]
waar zit u aan te denken?[/quote]


Hou ik nog even voor mij in gedachte! :wink:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Faye1971 »

nevermind schreef:
krigo schreef: Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html
Essent vond het geen noodgeval, in de loop van de ochtend wordt ze weer aangesloten, uiteraard gaan we deze fout en vooral de reactie vanEssent niet pikken. Wordt vervolgd.

Ik moet mij bij WA aansluiten.
Als Essent en fout heeft gemaakt, wordt deze meteen door de storingsmedewerkers verholpen, dan hoef moeder niet tot morgen te wachten.
Ik zit al weer aan iets anders te denken! :?[/quote]
waar zit u aan te denken?[/quote]


Hou ik nog even voor mij in gedachte! :wink:[/quote]
Je maakt het zo wel erg spannend :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

Nou als je dat spannend vind . :shock:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Faye1971 »

nevermind schreef:Nou als je dat spannend vind . :shock:
Ik heb geen zin om te raden, dus ja, ik vind dat je het spannend brengt.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door h@rm@n »

In het tweede verhaal van krige komt “de aap, enigszins, uit de mouw”

In de situatie van de moeder had, onder het klantennummer van de moeder, een tweede contract van levering door Essent gemaakt moeten worden voor het nieuwe adres. Daarbij had de moeder op het moment van verhuizen naar het nieuwe adres het oude adres moeten afmelden en de standen moeten doorgeven zodat het contract beëindigd werd van het oude adres en de eindafrekening naar het nieuwe adres gestuurd had kunnen worden.

Enexis daar in tegen heeft gehandeld volgens de wet: Het ontbreken van een contract (en/of een betalingsachterstand) zijn wettelijke redenen om de toevoer van energie te stoppen.

Wel vreemd is dat er volgens TS geen melding aan vooraf is gegaan, omdat voordat er afgesloten wordt altijd door Enexis schriftelijk contact wordt opgenomen. Zijn de brieven van Enexis naar het nieuwe adres gezonden op het moment dat er nog niemand woonde en vervolgens bij het oude papier terecht gekomen?
Wie is er nu in gebreke gebleven (heeft schuld)???
Overigens is er een regel dat binnen vijf tot tien dagen weer heraangesloten wordt mits dat er een geldig leveringscontract is. Maar regels zijn er om van af te wijken :idea: .

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik heb helemaal geen verstand van stroomleveranciers, en ik weet niet of het nu de fout van Essent/Enexxis/uw Moeder of de nieuwe huurders is, maar ik weet wel het een en ander over verzekeringen en de diepvriesspullen kan u moeder gewoon verhalen op de inboedel verzekering, dat is altijd verzekerd als het in dekking zit, of het nu een defecte vriezer is of een stroomstoring of zelfs als je zelf perongelijk de verkeerde stekker (die van de vriezer) er uittrekt.....Succes met alles

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Ik heb helemaal geen verstand van stroomleveranciers, en ik weet niet of het nu de fout van Essent/Enexxis/uw Moeder of de nieuwe huurders is, maar ik weet wel het een en ander over verzekeringen en de diepvriesspullen kan u moeder gewoon verhalen op de inboedel verzekering, dat is altijd verzekerd als het in dekking zit, of het nu een defecte vriezer is of een stroomstoring of zelfs als je zelf perongelijk de verkeerde stekker (die van de vriezer) er uittrekt.....Succes met alles
Denk je?
Ik denk het niet, tenminste als TS of moeder de ware toedracht schrijft, waarom de diepvries is uitgevallen.
In dit geval, maakt niet uit wie de schuldige nu is, is het in feite een wanbetaler, want anders waordt er geen stroom afgesloten.
Sluit mij bij h@rm@n aan, dat er geen melding geweest is, dat de afsluiting definitief wordt.
Maar ik denk niet dat TS het achterste van de tong laat zien.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Waarom denken mensen toch altijd dat als het je eigen schuld is dat iets niet verzekerd is....de meeste schades zijn je "eigen schuld" zolang er geen sprake is van opzet, nou dat lijkt me niet in dit geval dan is er gewoon dekking. de enige reden waarom het afgewezen zou kunnen worden is dat het niet onvoorzien is, mw had natuurlijk wel de vriezer leeg kunnen halen en de spullen bij iemand onder kunnen brengen....maar als dit bijvoorbeeld tijdens haar afwezigheid (een dagje weg ofzo) gebeurt was dan was er dekking....maar goed dit is wel erg off topic...ik zou wel even de inb verz bellen TS, en het verhaal duidelijk uitleggen Nee heb je , Ja kan je krijgen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Waarom denken mensen toch altijd dat als het je eigen schuld is dat iets niet verzekerd is....de meeste schades zijn je "eigen schuld" zolang er geen sprake is van opzet, nou dat lijkt me niet in dit geval dan is er gewoon dekking. de enige reden waarom het afgewezen zou kunnen worden is dat het niet onvoorzien is, mw had natuurlijk wel de vriezer leeg kunnen halen en de spullen bij iemand onder kunnen brengen....maar als dit bijvoorbeeld tijdens haar afwezigheid (een dagje weg ofzo) gebeurt was dan was er dekking....maar goed dit is wel erg off topic...ik zou wel even de inb verz bellen TS, en het verhaal duidelijk uitleggen Nee heb je , Ja kan je krijgen

Niemand schrijft, dat het door eigen schuld niet verzekerd is. :shock:
Is er daadwerkelijk de vriezer ontdooid, of was het alleen een suggestie van iemand hier, als het zou zijn! :roll:

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

krigo schreef:Zojuist is mijn moeder van 76 door Essent afgesloten terwijl iedere maand het voorschot bedrag automatisch wordt geincasseerd. Is dit gebruikelijk dat dit zonder waarschuwing zomaar gebeurt?
Vanmiddag kwamen de heren van enexsis met deze mededeling net voor 17:00, terwijl mijn moeder nog protesteerde en de heren een aantal bank afschriften liet zien, waaruit bleek dat zij keurig op tijd betaald had( automatische incasso) gingen ze onvermoeibaar verder.
Voordat ze eigenlijk besefte wat er eigenlijk allemaal gebeurd was, zat ze zonder stroom.

Mijn moeder is hartpatient, ze is een aantal maanden geleden midden in de nacht nog met een hart infarct door de ambulance opgehaald, en proberen haar dus zo rustig mogelijk te houden.

Mag dit allemaal, is dit gebruikelijk dat iemand zomaar wordt afgesloten zonder waarschuwing?
mijn moeder is weer aangesloten en nogmaals er is geen enkele brief verstuurd, dat vond enexis ook niet nodig omdat er geen contract meer was. Ben nu alleen wel benieuwd of mijn moeder al die tijd te veel of te weinig voorschot heeft betaald.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ze heeft op dit adres geen voorschot betaald toch?

Alleen voor haar andere huis.
Ze zal dus w.s. een naheffing krijgen ter grootte van het aantal maanden dat ze er woont.
en dan maar hopen dat de mensen op het tweede adres van je moeder niet gebruik hebben gemaakt van Essent want dan ziet ze daar niks van terug, het is tenslotte ook haar huis!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Wubo »

De enige conclusie die ik kan trekken is dat er door de oude dame verzuimd is een leveringsovereenkomst aan te gaan voor de nieuwe woning omdat zij dacht maandelijks gewoon te betalen. Achteraf blijkt dit voor de oude, niet verkochte woning te zijn en krijgt het energiebedrijf de schuld.

Wettelijk gezien moet er een leverancier zijn totdat de woning op naam van nieuwe eigenaar is, los van het kleine beetje verbruik wat er natuurlijk altijd is waar logischerwijs ook een leverancier voor nodig is.

Dat de netbeheerder over gaat tot afsluiten is niet meer dan normaal.
Dat dit zonder aankondiging is gebeurd berust op leugens. Mevrouw heeft de waarschuwingsbrieven van netbeheerder Enexis duidelijk genegeerd.

Vanuit de leverancier is er geen aankondiging of waarschuwing verstuurd simpelweg door het feit dat zij geen leverancier waren op dit adres.


Als er 1 ding is wat dat prutsbedrijf Enexis wel kan is het brieven versturen.
Zij doen dienst als soort van waakhond. Zij dragen zorg voor het feit dat iedere aansluiting in nederland een geldig leveringsovereenkomst met een energieleverancier heeft.
Doe je dit niet, zijn dit de gevolgen. (voordat er daadwerkelijk afgesloten word ben je 3 maanden verder.)

Het energiebedrijf heeft klaarblijkelijk begrip voor de situatie omdat dit wordt afgedaan als zijnde misverstand omdat het voor hen niet belangrijk is hier teveel aandacht op te vestigen omdat de fout geheel bij mevrouw ligt.
Een energiebedrijf verdient aan iedere klant dus waarom niet een beetje empathie tonen en er voor zorgen dat er nog een aansluiting onder hun firma komt. (in totaal voor 2 woningen dus 4 contracten in totaal voor elektra en gas.)

Gezien het complete plaatje zal zowel het energiebedrijf als de netbeheerder rekening gehouden hebben met het feit dat mevrouw in slechte gezondheid verkeerd(e), gezien hoe netjes het is opgelost.

Uiterst coulant in mijn ogen van Enexis dat de kosten voor heraansluiting mogelijk komen te vervallen, daar zij gehandeld hebben naar eer en geweten.


Van de kosten die bespaard zijn voor heraansluiting kan je meer dan een jaarvoorraad aan diepvriesprodukten van kopen. :wink:



Wazig incompleet verhaal van topicstarter :lol:

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte heer/mevrouw krigo,

Vervelend dat u deze ervaring heeft. Ik wil deze kwestie graag voor u nakijken. Wilt u de adresgegevens van uw moeder mailen naar [email protected]?

Bijvoorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Gerard
Enexis webcare

janssenj
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2011 21:47

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door janssenj »

EnexisWebcare schreef:Geachte heer/mevrouw krigo,

Vervelend dat u deze ervaring heeft. Ik wil deze kwestie graag voor u nakijken. Wilt u de adresgegevens van uw moeder mailen naar [email protected]?

Bijvoorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Gerard
Enexis webcare
Beste Gerard van Enexis,

Ik heb even een andere vraag. Voor het afsluiten van een woning moet Enexis toch eerst toestemming krijgen van het OM? Immers u moet een woning betreden en de energiemeter wegnemen.
Hoe wordt zoiets geregeld ?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door h@rm@n »

@Janssenj, er is ook nog de mogelijkheid om buiten (in grond) af te sluiten :idea:

Gesloten