LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFsluiten en weghalen gasmeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: AFsluiten en weghalen gasmeter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

KPN & Ziggo komen bij mijn nooit de waardevolle koperen draden weghalen als ik bij hun weg ga.

En dat van 2016, hem je daar een uitdraai van.... maar de zeer grote verschillen is wel twijfelachtig.
Verder is het plaatsen van slimme meters bij mensen die gasloos worden hun risico, ze hadden ook iets later bij mijn deze mogen plaatsen.....

Maar nu kunnen ze online op afstand zien als ik het nog gratis zegel zou verbreken en de kraan open zou draaien en zou gaan gebruiken!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: AFsluiten en weghalen gasmeter

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
Appie83 schreef:Een interessante uitspraak van de geschillencommissie. Blijkbaar is de goedkopere optie van verzegelen voldoende en hoeft dus niet de hele installatie te worden weggehaald. Punt blijft wel dat je dan nog gasleidingen in het huis hebt lopen waarvoor de netbeheerder verantwoordelijk is. Vraag me dan wel af wie bij problemen op gaat draaien voor de kosten.
De netbeheerder dus.
De andere klanten dus. Wordt leuk als straks bijvoorbeeld de helft van de gasgebruikers gas opzeggen. Dan mag de rest dubbele kosten gaan ophoesten voor het onderhoud van het netwerk. Klinkt leuk zo'n uitspraak van de geschillencommissie maar op termijn is dat niet houdbaar.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: AFsluiten en weghalen gasmeter

Ongelezen bericht door arvandongen »

De kosten voor afsluiten zouden de werkelijke kosten moeten zijn.

De jaarlijkse onderhoudskosten van het gasnet zijn niet te betalen uit de eenmalige afsluitkosten.

De netbeheerder heeft sowieso een probleem als de helf van zijn afnemers opzegt.

stofzuigertje

Re: AFsluiten en weghalen gasmeter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In 2050 mogen ze alle straten afsluiten en is per woning niet meer nodig!

Verder, Ziggo & KPN laten ook de oude leidingen zitten omdat er een kans is op......
De regering of wat daar voor door moet gaan wil dat we tussen 2030 en 2050 over stappen.

Verder ben ik best bereid voor afsluiten te betalen maar dan wel redelijk bedrag dat niet ruim 2x hoger is dan andere.
KPN & Ziggo doen de afsluiting van hun kabels ook gratis!
Ze moeten het maar in Den Haag claimen want niet ik maar onze Liberale regering wil dat ik dit ga doen!

jansiderius
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2018 12:08
Locatie: Noordwolde Fr
Contacteer:

Re: AFsluiten en weghalen gasmeter

Ongelezen bericht door jansiderius »

Het is vandaag precies 3 maanden geleden dat ik een brief kreeg van Liander, met de mededeling dat ik geen contract heb met een gasleverancier. Ik moest wel snel een leverancier kiezen, want anders moeten ze mij afsluiten van gas. Sindsdien heb ik niets meer van Liander vernomen. Ik sta in dubio, wat te doen. Niet of wel contact opnemen met Liander om te vragen wanneer ze denken me af te sluiten. ;) In de brief wordt niets gezegd over kosten die hier uit zouden voortvloeien. Tevens staat in het briefhoofd:

Belangrijk - voorkom afsluiting van electriciteit en gas!

Vreemde zaak, ik heb alleen geen contract voor gas. :roll: , waarom ze dan ook electrisch willen afsluiten is mij een raadsel.

Kan Moneyman hier wat over zeggen, hij schijnt nogal veel te weten van deze materie.

Gesloten