LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting netbeheerder Stedin.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Angels__Paradise
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2012 22:44

Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door Angels__Paradise »

Kan absoluut niets positiefs melden over het bedrijf Stedin!!

Begin november overgestapt van energieleverancier naar Eneco. Bij Eneco is het contract blijven hangen in een of ander koppelingssysteem volgens hun. Terwijl wij het contract via de mail al binnen hadden..?? Na 3 weken brief ontvangen van Stedin met het feit dat ze gaan afsluiten omdat ze nog geen bericht hadden van de nieuwe energieleverancier. Terwijl ik het contract van Eneco had. Heel gedoe met Eneco waar ik me buik al van vol had! Spoedaanvraag gedaan bij Oxxio, helemaal toppie gelukt en gingen hun uiterste best voor ons doen. Stedin opgebeld en alles uitgelegd van Eneco en dat dit niet goed gegaan was en een spoedaanvraag had gedaan bij Oxxio.

Nu is het zo dat de overeenkomst met de oude energieleverancier is beeindigd per 07-12-2012 en ze nu elk moment kunnen afsluiten.

Maar ik heb me contract al binnen van Oxxio en er is al een check gedaan via mijn rekeningnummer en is allemaal correct en vanaf donderdag gaan ze electriciteit en gas leveren.
Stedin hiervan op de hoogte gebracht en ondanks dat ik me contract voor me neus heb liggen kunnen ze vanaf morgen op de stoep staan voor afsluiting.
En alleen omdat het bij hun nog niet in het systeem is verwerkt!!

De betreffende mevrouw vd afdeling afsluitingen zei "Ik zal voor u duimen"!!
Wat heb ik aan duimen als ik morgen wordt afgesloten terwijl het contract al rondt is met Oxxio.
En het afsluitbeleid van Stedin is nu ook opeens voor mensen zonder leveringsovereenkomst...??

Er staat;

Deze regeling bepaalt onder andere dat het afsluiten van kleinverbruikaansluitingen in de winterperiode (tussen 1 oktober en 1 april) naar aanleiding van wanbetaling slechts onder bepaalde voorwaarden is toegestaan.


Dit is geen wanbetaling!!
Ik heb hier absoluut geen begrip voor en er wordt ook totaal niet geluisterd bij Stedin!!
Dit is echt te belachelijk voor worden.

Morgenochtend maar weer contact opnemen met Stedin, wat ik de afgelopen twee weken al tien keer heb gedaan, om te kijken of het al verwerkt is in hun computersysteem.

Stedin, ik hoop dat jullie hier wat aan doen want dit kan niet!

Met vriendelijke groet,

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Angels_Paradise,

U geeft aan, dat u uw leveringsovereenkomst van Oxxio al heeft ontvangen, maar toch bezorgd bent, dat u alsnog door Stedin wordt afgesloten.

Wij gaan graag voor u na of uw gegevens al zijn verwerkt in alle systemen.
Wilt u daarom uw klantnummer en telefoonnummer versturen aan '[email protected]?

Zodra wij uw gegevens hebben nagekeken, nemen we telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Dicky
De Oxxiomedewerker
Laatst gewijzigd door deoxxiomedewerker op 11 dec 2012 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door berndv »

Angels__Paradise schreef: Stedin, ik hoop dat jullie hier wat aan doen want dit kan niet!
U heeft niets te maken met stedin. Stedin is de netbeheerder.,als de door u gekozen energieleverancier zijn zaken niet op orde heeft, is dat de schuld van de energieleverancier. Dan moeten zij maar harder lopen voor u, en zorg te dragen dat u niet wordt afgesloten. Want u betaalt de energieleverancier, niet aan stedin.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door Wubo »

Een spoedinhuizing kan binnen 1 dag. (klant worden bij een leverancier) Gek dat dit bij Oxio zo lang duurt.

Wat je eventueel nog kan doen is de aanvraag id's opvragen bij Oxio. Zijn 2 lange codes, 1 voor elektra en 1 voor gas.
Ook wel Request ID's genoemd.
Deze codes kan je doorbellen aan Stedin, zo weten zij dat er een actieve overeenkomst met een leverancier is of gaat zijn.

Op deze manier voorkom je 100% afsluiting.

Stedin
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2012 16:05

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door Stedin »

Geachte Angels_Paradise,

Aandachtig heb ik uw verhaal gelezen en ik vind het heel vervelend dat u deze nare ervaring heeft ondervonden. Graag zou ik uw NAW gegevens en telefoonnummer ontvangen, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen. In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Stedin webcare

janssenj
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2011 21:47

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door janssenj »

Stedin schreef:Geachte Angels_Paradise,

Aandachtig heb ik uw verhaal gelezen en ik vind het heel vervelend dat u deze nare ervaring heeft ondervonden. Graag zou ik uw NAW gegevens en telefoonnummer ontvangen, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen. In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Stedin webcare

Beste Nathalie,

Ik heb de volgende vraag:
Een netbeheerder mag in geval van energiefraude/energiediefstal ten alle tijde de elektr. meter verwijderen waardoor een woning zonder stroom komt te zitten. Hoe wordt zoiets eigenlijk juridisch geregeld? Regelt een netbeheerder dit zelf of loopt dit altijd via politie/OM?
Wie geeft uiteindelijk toestemming om de meter te verwijderen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door berndv »

janssenj schreef:
Stedin schreef:Geachte Angels_Paradise,

Aandachtig heb ik uw verhaal gelezen en ik vind het heel vervelend dat u deze nare ervaring heeft ondervonden. Graag zou ik uw NAW gegevens en telefoonnummer ontvangen, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen. In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Stedin webcare

Beste Nathalie,

Ik heb de volgende vraag:
Een netbeheerder mag in geval van energiefraude/energiediefstal ten alle tijde de elektr. meter verwijderen waardoor een woning zonder stroom komt te zitten. Hoe wordt zoiets eigenlijk juridisch geregeld? Regelt een netbeheerder dit zelf of loopt dit altijd via politie/OM?
Wie geeft uiteindelijk toestemming om de meter te verwijderen?
Een netbeheerder gaat hiervoor een traject in. In dit traject wordt via de rechtbank een uitspraak verkregen. Met deze uitspraak mag een gerechtsdeurwaarder de woning betreden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Afsluiting netbeheerder Stedin.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

angels_paradise schreef:Begin november overgestapt van energieleverancier naar Eneco. Bij Eneco is het contract blijven hangen in een of ander koppelingssysteem volgens hun. Terwijl wij het contract via de mail al binnen hadden..?? Na 3 weken brief ontvangen van Stedin met het feit dat ze gaan afsluiten omdat ze nog geen bericht hadden van de nieuwe energieleverancier. Terwijl ik het contract van Eneco had. Heel gedoe met Eneco waar ik me buik al van vol had! Spoedaanvraag gedaan bij Oxxio, helemaal toppie gelukt en gingen hun uiterste best voor ons doen. Stedin opgebeld en alles uitgelegd van Eneco en dat dit niet goed gegaan was en een spoedaanvraag had gedaan bij Oxxio.
Dus zometeen heeft u 2 energieleveranciers die allebei voorschotten gaan incasseren. Gelukkig kunt u uw berichten hierover in dezelfde forum-categorie plaatsen.

Gesloten