Benelux energie collectief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jomajogi
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2022 20:18

Benelux energie collectief

Ongelezen bericht door jomajogi »

Wij hebben een 3 jarig contract bij buget thuis. Nu werd ik gebeld door Benelux energie collectief die ons wilde helpen overstappen naar DGB. Budget energie zou ondanks ons 3 jarig contract het tarief gaan verhogen ivm verhoging transport kosten en nog iets wat ik niet meer weet. Omdat zij al eerder ons aan een goedkoper contract hebben geholpen ben ik na lang praten, navragen soms ook niet begrijpen vanuit mijn kant met hun in zee gegaan. We zouden het zelfde maandtarief laten staan. Nu heb ik de overeenkomst van DGB binnen en ga een masnd tarief 3x zo hoog betalen! Mijn vraag, kan en klopt het dat energie thuis tarief veranderd? En is Benelux energie betrouwbaar?
Groetjes Jo

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Benelux energie collectief

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vermoedelijk geldt hierbij de wet kopen op afstand. U hebt 14 dagen bedenktijd vanaf aankoopdatum. Doe dit bij voorkeur per mail. Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd en www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overs ... t-niet-wil staan de belangrijkste regels.

Op www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop ... op-energie staan de regels over telefonisch afsluiten van energie contract.


Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Benelux energie collectief

Ongelezen bericht door 16again »

Laat je geen zand in de ogen strooien met maandbedragen, maar vergelijk tarieven per kWh electra en kuub gas.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Benelux energie collectief

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jomajogi, sorry maar ik snap iets niet. Je zit bij leverancier A, dan belt leverancier B je op om je te zeggen dat leverancier A de tarieven gaat verhogen en jij dus het este kan overstappen naar leverancier B? Waarom heb je leverancier A niet gebeld? En is het normaal dat leverancier B aankondigt dat leverancier A de tarieven verhoogt?

Plaats reactie