Ik heb sinds een jaar een slimme meter en mijn verbruik ligt momenteel (volgens het energierapport van de vorige energieleverancier, en de jaarrekening van 960 euro) op dat van een 'Vrijstaande Villa', dat is vreemd want ik woon in een appartement van nog geen 60m2...
Ik heb een AM550 meter van Liander, mijn huidige energieleverancier is Energiedirect. En ik ben afgelopen weekend bezig geweest om te kijken of ik een apparaat in mijn huis heb dat wellicht zoveel stroom verbruikt.
Ik ben eerst naar de meter gelopen en daar heb ik de "Act. vermogen leveren" waardes zitten bekijken, deze schommelt zo tussen de 00.480 kW en 00.550 kW
Vervolgens ben ik alle grootverbruikers een voor een gaan afkoppelen (Amerikaanse koelkast, Koelkast achter en vriezer achter) om te zien of de "Act. vermogen leveren" waardes verbeterden, vreemd genoeg schommelde deze toen ik weer ging kijken tussen de
00.851 kW en 00.902 kW...
Na een minuut of 10 sprong het weer terug naar +- 00.480 kW...
Na de grootverbruikers weer voorzien te hebben van stroom, stond de meter op +- 00.520 kW... Met dus af en toe die uitschieter richting de 00.900 kW.
Voor de duidelijkheid, er stonden geen Drogers, wasmachines, televisies etc aan, ik heb overal LED lampen in huis en ik begrijp niet waar dit verbruik vandaan komt...
Hoe kan ik het makkelijkst ontdekken wat er aan de hand is? Kan het zijn dat er (per ongeluk) meerdere huishoudens op mijn meter gekoppeld zitten? Ik woon in een Amsterdams appartementen pand waar constant verbouwingen zijn geweest (en nog steeds gaande zijn)
Please energie experts help!