LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ilse-
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:38

Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door ilse- »

Ik ben reeds verhuisd en had op mijn vorige adres gas van Oxxio.

Nu heb ik in mijn nieuwe woning stadsverwarming dus was genoodzaakt dat contract bij Oxxio te beëindigen.
Krijg ik bij het doorgeven van de eindstanden te horen dat ik dan een vergoeding van 50,- euro moet betalen ivm stopzetten van het contract!
Na uitgelegd te hebben geen keuze hierin te hebben aangezien ik hier geen gas heb kreeg ik de optie mijn contract over te laten nemen door de nieuwe bewoner echter deze spreekt geen woord nederlands. Daarbij voel ik me niet geroepen klanten te werven voor Oxxio, en al helemaaaaal niet omdat ik niet tevreden ben, heb nooit eerder zulke hoge jaarafrekeningen gehad als bij hun!

De 2de medewerker die ik sprak vertelde mij dat ik zelf de keuze had om een woning te kiezen met stadsverwarming. Dus met andere woorden had ik een woning met gas moeten kiezen om bij hun gas af te kunnen nemen?
Ik heb gewoon een huurhuis en ben blij met wat ik toegewezen heb gekregen, gas of stadsverwarming!

Weet iemand of Oxxio in hun recht staat mij in deze positie 50,- boete op te leggen?

Heb al een klacht neergelegd maar als ik zo lees op dit forum kan ik dus verhogingen en incassokosten verwachten bij weigering van betaling.
Kan ik dit voor laten komen bij het kantongerecht?
Van de ene kant denk ik mischien is betalen makkelijker en veiliger, maar als iedereen zo beredeneert vangt Oxxio van heel veel gedupeerden 50,- om in hun zak te stoppen.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Zij mogen dat niet in rekening brengen.
U gaat naar een woning waar geen gasaansluiting is, pech voor Oxxio.
En de nieuwe bewoner van uw vorige woning dient zelf een leverancier te zoeken.

ilse-
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:38

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door ilse- »

Lijkt mij dus ook!
Maar ze blijven volhouden dat ze in hun recht staan als ik ze aan de telefoon heb.
Heb een klacht neergelegd na advies van een medewerker van mijn nieuwe energieleverancier. Deze zei ook al dat dit onterecht was.
Maar als ik zo lees van mensen op dit forum dat ze verhogig op verhoging krijgen en incassokosten ga ik twijfelen om de 50,- maar gewoon te betalen om problemen te voorkomen, terwijl dit echt tegen mijn principes in gaat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Informeert u anders eens bij een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. In dit geval durf ik het even niet met voldoende zekerheid te zeggen.
ilse- schreef:Maar als ik zo lees van mensen op dit forum dat ze verhogig op verhoging krijgen en incassokosten ga ik twijfelen om de 50,- maar gewoon te betalen om problemen te voorkomen, terwijl dit echt tegen mijn principes in gaat.
Bovenstaande is natuurlijk wel precies de reden dat bedrijven doorgaan met deze praktijken omdat veel mensen toch wel betalen om "gezeur" te voorkomen ook als zoiets ten onrechte in rekening wordt gebracht.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Shine »

Dit odnerdeel is al van meet af aan een doorn in mijn oog. D onduidelijkheid is hierin troef.
De opstelling van Oxxio acht ik ook erg bot en kort door de bocht. Hun reactie staat gelijk aan we rekenen een boete....:
- dan had uw vader maar niet moeten overlijden
- dan moet u maar niet naar het buitenland verhuizen
- en zoals ze u nu te verstaan geven: dan had u maar niet naar een woning moeten verhuizen waar warmte geleverd wordt in plaats van gas.
.... het aanwezige contract moet dan maar door de nieuwe bewoner overgenomen worden indien u gee boete wilt.
Onzin, contracten zijn persoonsgebonden en derhalve niet overdraagbaar.

Ik zou de opgelegde boete absoluut niet zo maar pikken. Hoe graga u zou willen, u kunt uw gasleveringscontract van Oxxio niet mee nemen naar uw nieuwe adres. Simpelweg omdat er geen gas aansluiting aanwezig is. En Oxxio kan u geen warmte leveren.
Ik zou contact zoeken met consuwijzer en dit telefonisch met hun bespreken.
http://www.consuwijzer.nl/
en, indien u de moed maar vooral kracht hebt het eens aanhangig maken bij de geschillen commissie. Er moet nu maar eens eenduidig duidelijk worden en liefts vastgelegd worden of de oplegging van een boete in dit soort situaties toegestaan/redelijk zijn.
Boetes opleggen in dit soort situaties vind ik gewoon uit den boze. Tal van leveranciers kennen hier een coulance in en passen die ook toe (indien de contracthouder duidelijk kenbaar maakt wat de reden is van een niet voortzetten)
Wel ben ik benieuwd of u uw elektriciteits leveringscontract bij Oxxio voor het nieuwe huis hebt voortgezet. Zoja, maakt dat u zaak iig aanzienlijk sterker. Omdat u hiermee aantoont bij uw bestaande leverancier en dus E-contract uit te willen dienen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste ilse-,

Allereerst gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Graag willen wij middels dit bericht ingaan op uw vragen.
De hoogte van de opzegvergoeding die een energieleverancier in rekening mag brengen is vastgesteld door de NMa. U kunt dit nalezen op de site van de NMa en bijvoorbeeld de site van consuwijzer. Ook kunt u meer lezen over opzeggen op onze site: https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klantenservice/meer-informatie-over/leveringsovereenkomsten.
Bij een vast contract voor langere tijd koopt de energieleverancier uw energie van te voren in tegen het door u afgesproken tarief. Zo kunnen de tarieven voor de consument zo laag mogelijk worden gehouden. Wanneer het contract vroegtijdig wordt beëindigd, kan de van te voren voor u ingekochte energie niet meer worden doorverkocht en lijdt de energieleverancier verlies. Om dit verlies in te perken mogen leveranciers een opzegvergoeding in rekening brengen. Wij begrijpen dat dit heel vervelend voor u is en uiteraard is het niet uw schuld dat u nu stadsverwarming heeft. U zult echter ook begrijpen, dat Oxxio hier ook niets aan kan doen.
Indien u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken deze te stellen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door electomonteur »

Beste Fabienne

met voor gaand bericht beweert u dus dat de mensen voor bijvoorbeeld 1 jaar een vast gesteld brok energie in koopt
bij voor beeld 2500 kw stroom en 500 m3 gas

stel nu dat er door wat voor reden ook aan het eind van het jaar er nog maar 1500 kw en 300m3 gas is gebruikt blijven jullie zitten met het restant
en dus moet de afnemer er voor betalen of hebben jullie geluk en kunnen het weer aan een ander verkopen
of juist andersom er is 3000kw stroom en 800m3 gas gebruikt dan moet de afnemer voor het rest dus bergen bijbetalen
nee sorry
zo als u het stelt is gewoon dom gepraat
er word geen aantal afgesproken alleen zeer groot ingekocht bij de grote leveranciers
en meer niet
dus schade hebben jullie er niet van en indien er toch in dit geval gas overblijft kunnen jullie dat mooi aan een ander verkopen

dus die boete´s is dom gepraat

PS :trouwens jullie zijn geen overheids instantie dus mogen jullie geen boetes opleggen
dus of het woord boete is verkeerd of niet rechtsgeldig

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Ik vind de reactie van Oxxio echt werkelijk nergens op slaan.
Dat zij in hun recht staan om een boete in rekening te brengen, is nog tot daar aan toe. Maar dat betekent niet dat zij ook daadwerkelijk deze kosten moeten verhalen op de klant!

Ik weet van energiemaatschappijen als Essent en Eneco dat ze in dit soort gevallen geen boete in rekening brengen. Daar kan Oxxio wat van leren.

ilse-
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:38

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door ilse- »

bedankt allemaal voor jullie reacties!

het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

het klopt dat Essent zoiets niet in rekening brengt, een medewerker van Essent vond het ook onzin en erg flauw van Oxxio.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ilse- schreef:...en erg flauw van Oxxio.
En domdomdom... Het levert weer een topic hier op en herinnert me er weer aan waarom ik niet met die energieboeren in zee wil gaan.

Indien u ooit besluit weer te verhuizen, bent u waarschijnlijk niet genegen ooit terug te keren naar Oxxio mocht de situatie zich voordoen.

Een basisprincipe uit de marketing leert ons dat u deze slechte ervaring minimaal 15 keer doorverteld aan anderen, waarvan dit er maar 1tje is met een groot bereik.

En waarvoor ? Voor 50,- eurootjes. :roll:
Nou wat slim van Oxxio, goed gedaan zeg :lol: , dat levert maar liefst 50,- euri op. De schade aan de andere kant is vele malen groter.
Tjongejongejonge marketingtechnisch gezien een flater van de bovenste plank.

Troon Reden

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Troon Reden »

Oxxio is een boevenbende dus. Marketingtechnisch gesproken zetten ze zichzelf buitenspel en Ilse_ veel woonplezier gewenst :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Shine »

Dat de hoogte van de tussentijdse opzegvergoeding vastgesteld is (de hoogte!) door de NMa weet iedereen wel. Daar gaat de discussie niet over. Discussiepunt is, wannéér die opzegvergoeding in rekening wordt gebracht.
De verklaring die door Oxxio mederwerker Fabienne wordt gegeven, daar zit een basis van waarheid in, maar er veel onzin in.
Goed terug naar de verklaring die Oxxio geeft. In dit geval berekent Oxxio dus een opzegvergoeding wanneer:

1).Iemand overlijdt en daardoor het bepaalde tijd contract niet uitdient. Immers, de overledene kan zijn leveringscontracten niet meenemen.
Volgens redenatie van Oxxio: dan had de persoon maar niet vroegtijdig moeten overlijden. We blijven dan met een 'overschot aan energie zitten'.
2). Iemand die door zijn werk moet emigreren. Hierdoor kan hij/zij zijn contracten niet meenemen. Volgens redenatie van Oxxio: dan moet de persoon maar niet gaan emigreren. We blijven dan met een 'overschot aan energie zitten'.
3). Iemand die verhuisd naar een woning waar een warmte aansluiting zit. Hierdoor kan de klant minimaal 1 van zijn leveringscontracten niet meenemen simpelweg omdat het product niet aanwezig is.
Volgens redenatie van Oxxio: dan moet u maar niet verhuizen naar een woning waar warmte geleverd wordt. We blijven dan zitten met een 'overschot aan energie zitten'.
4). Oma verhuisd van haar woning naar een zorginstelling. Volledig zelfstandig wonen is nml niet meer vertrouwd. In de zorginstelling krijgt ze een kamertje. Hierdoor kan oma haar contract(en) niet meenemen.
Volgens de redenatie van Oxxio: dan moet oma maar niet oud worden en niet verhuizen naar een zorginstelling. We blijven dan met een 'overschot aan energie zitten'.
NB: soms moeten ouderen in dit soort situatie wel zelf zorgdragen voor een elektra leveringscontract, omdat de kamer/appartement een eigen bemeterde aansluiting heft. Echter in dit soort appartmentjes is zelden nog een gasaansluiting aanwezig uit veiligheids overwegingen. Dus opa of oma krijgt in dit geval ten allen tijden een tussentijdse opzegvergoeding opgelegd.

Het zijn 4 situaties waarin ik vind dat de leverancier sowieso verplicht gesteld dient te worden om een coulance toe te passen. Dus de tussentijdse opzegvergoeding niet in rekening dient te brengen. Doen ze dat wel, dan zijn ze mijn inziens niet het predikaat leverancier waardig.
En natuurlijk kan Oxxio hier wel wat aan doen. De NMa heeft namelijk niet vastgesteld dat een leverancier geen coulance zou mogen toepassen.
"Bij voortijdige beëindiging kan uw oude leverancier u hiervoor een vergoeding in rekening brengen"
Te lezen valt op de Oxxio website dat bij een overlijden géén opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. En dit lijkt de enige uitzondering te zijn. In alle andere gevallen ben je dus gewoon het haasje bij hun.
Ook ik weet dat Essent, Nuon en als ik me niet vergis Eneco coulances kent in bovenvermeldde situaties.

Laten we eens kijken naar de door de NMa vastegstelde richtsnoeren!
http://www.nma.nl/images/Richtsnoeren_R ... 157250.pdf

Artikel 4 , punt 3:
Hier staat duidelijk dat:
de Raad het bedingen van een afzonderlijke opzegvergoeding per product slechts redelijk acht indien de kleinverbruiker voor beide producten de overeenkomst vroegtijdig beeindigt en overstapt naar een andere vergunninghouder.

- in het geval van oma, die niet meer zelfstandig kan wonen en naar de zorginstelling moet, zullen dus beide producten beeindigd moeten worden, maar is de reden niet een overstap. In dit geval zou Oxxio voor hooguit 1 product een opzegvergoeding in rekening mogen brengen. (maar toepassen van coulance zou netjes zijn!)

In het geval van TS, die dus verhuisd is naar een andere woning waar warmte geleverd wordt en geen gas: als TS het bestaande Oxxio Elektra contract wel heeft meegenomen naar het nieuwe adres, dunkt mij dat Oxxio over de schreef gaat. TS stapt namelijk niet over naar een andere leverancier. De markt van warmte is namelijk niet vrij. Het in rekening brengen van een opzegvergoeding voor het product gas, (mits TS voor het product E bij Oxxio is gebleven) lijkt me derhalve uit den boze.

Eigenlijk geldt bovenstaande voor alle leveranciers. Eigenlijk weet ik wel zeker dat hierin alle leveranciers over de schreef gaan en gewoon beide producten in rekening brengen t.a.v. de vroegtijdige beeindiging en daar aan gerelateerde opzegvergoedingskosten.


Vandaar dat ik al aangaf: lijkt me en bijzonde interessante case(s) voor de rechter/Nma/consuwijzer/geschillencommissie. AL was het maar omdat er duidelijkheid moet komen wanneer er een coulance toegepast dient te worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Shine schreef:Dat de hoogte van de tussentijdse opzegvergoeding vastgesteld is (de hoogte!) door de NMa weet iedereen wel.
Klopt.
Ook al heeft de NMa deze vastgesteld, dit wil nog lang niet zeggen dat Oxxio deze ook in alle gevallen in rekening moet brengen bij de consument. Dat beleid bepaalt Oxxio toch echt nog altijd zelf. Nogmaals dat Oxxio de vergoeding mag factureren is toch echt heel iets anders dan dat ze verplicht zijn dit in rekening te brengen.

Dus Fabienne van Oxxio, svp niet verschuilen achter de NMa en de schuld bij de NMa in de schoenen schuiven :evil: En ook niet gaan roeptoeteren dat Oxxio er niets aan kan doen, want dat kunnen zij wel degelijk! alleen willen ze dat niet.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Ilse-, Shine en alle anderen,

Dit onderwerp is op een andere fora eerder ten sprake gekomen. Hier hebben wij destijds het volgende geschreven:
In sommige gevallen brengt Oxxio geen opzeggingsvergoeding in rekening, namelijk:

1. Bij overlijden;
2. Bij verhuizing naar het buitenland;
3. Bij verhuizing naar een verzorgingstehuis.

Dergelijke opzegging dienen wel volledig onderbouwt te zijn. Indien onze klantenservice een ander antwoord heeft gegeven, wetende dat de opzegging aan de bovenstaande punten voldoet, dan is de betreffende persoon verkeerd geïnformeerd door onze klantenservice.
Link: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 73j#574657

Het bovenstaande is onveranderd gebleven. Een opzegvergoeding laten vervallen bij een verhuizing waar alleen stadswarmte geleverd kan worden is niet besproken.

Officieel mag er een opzegvergoeding in rekening worden gebracht volgens de redenen zoals Fabiënne deze beschrijft. Echter in dit soort gevallen is Oxxio wel coulant. Als de TS stroom wel meeverhuisd, dan zal Oxxio onder coulance de opzegvergoeding laten vervallen. Wij begrijpen dat dit een onmachtsituatie is. Wordt de levering van stroom niet meeverhuisd, dan zal Oxxio wel een opzegvergoeding in rekening brengen.

Nu weten we niet of TS de levering van stroom heeft meeverhuist. @Ilse-: Als dit wel het geval is wilt u dan mij uw gegevens e-mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

deoxxiomedewerker schreef:Als de TS stroom wel meeverhuisd, dan zal Oxxio onder coulance de opzegvergoeding laten vervallen. ...
Nu weten we niet of TS de levering van stroom heeft meeverhuist. @Ilse-: Als dit wel het geval is wilt u dan mij uw gegevens e-mailen naar [email protected]?
Inderdaad weten we dat niet omdat in dit geval enkel over gas gesproken wordt.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is het volgende hypothetisch geval, waarbij ik wel eerst even moet aangeven dat ik even niet weet of het mogelijk is om stroom en gas van verschillende leveranciers te betrekken.
Wat als TS de stroom op het oude adres altijd heeft afgenomen van een andere energieleverancier ? En deze bijvoorbeeld wel gewoon meeverhuist en bij diezelfde leverancier blijft wegens (ik noem maar wat) de opzegvergoeding daarvan. Dan ben ik toch even benieuwd hoe bijvoorbeeld Oxxio daarmee om zou gaan ?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Emmy75,

In een dergelijk theoretisch geval (wat in een zeer uiterst geval wel kan voorkomen), laat Oxxio ook deze opzegvergoeding onder coulance vervallen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Emmy75,

In een dergelijk theoretisch geval (wat in een zeer uiterst geval wel kan voorkomen), laat Oxxio ook deze opzegvergoeding onder coulance vervallen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Beste Michaël,

Bedankt voor uw snelle reactie en de informatie. Ik was inderdaad even benieuwd, hoewel ik denk dat het niet zo vaak zal voorkomen inderdaad.

Dit vind ik persoonlijk wel erg netjes van Oxxio.

Met vriendelijke groet,
Emmy

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

deoxxiomedewerker schreef:In een dergelijk theoretisch geval (wat in een zeer uiterst geval wel kan voorkomen), laat Oxxio ook deze opzegvergoeding onder coulance vervallen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Lijkt mij ook.
Want is het niet zo dat bij voortijdige beëindiging van een contract -om welke reden dan ook- de patiënt niet meer in aanmerking komt voor het contractstarief, maar het variabel tarief (ook) over de voorbije periode voor voor z'n kiezen krijgt?
Dubbelop dus.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door Shine »

@ Oxxio:
Fijn dat de medewerker nogmaals reageert en duidelijk is (wordt) m.b.t. situaties in het wel/niet geven van coulance.

Zoals ik al in mijn 1ste reactie schreef en vroeg aan @Ilse:
Wel ben ik benieuwd of u uw elektriciteits leveringscontract bij Oxxio voor het nieuwe huis hebt voortgezet. Zoja, maakt dat u zaak iig aanzienlijk sterker. Omdat u hiermee aantoont bij uw bestaande leverancier en dus E-contract uit te willen dienen.
Helaas heeft @Ilse hier, tot op heden, totaal geen antwoord op gegeven. Indien Ilse haar Oxxio E-contract niet naar het nieuwe adres heeft meegenomen, tsja, dan is de tussentijdse opzegvergoeding voor iig elektra door Oxxio absoluut terecht.
Voor gas daarentegen niet, omdat gas niet leverbaar is op het nieuwe adres ivm de aanwezigheid van alleen stadswarmte.

Dus: Bestaand E Oxxio contract meegenomen naar het nieuwe adres en toch een opzegvergoeding in rekening gebracht gekregen voor gas door Oxxio, dan dient Oxxio die in rekening gebrachte opzegvergoeding te restitueren.
Bestaand Oxxio E contract niet meegenomen, tsja, dan zal er een opzegvergoeding voor het product Elektra in rekening worden gebracht. Welke terecht is.

Aan de hand van deze info kan @Ilse prima zelf uitmaken of de opgelegde opzegvergoeding al dan niet terecht is/was.
Ben benieuwd naar haar antwoord (....of we die nog krijgen...??)

ilse-
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:38

Re: Boete bij Oxxio bij verhuizing (gas)

Ongelezen bericht door ilse- »

Beste iedereen,

Sorry voor mijn trage reacties maar ik zit nog zo'n beetje middenin een verhuizing!

Ik ben inderdaad voor elektriciteit ook overgestapt naar Essent, ik vind het gemakkelijker zoveel mogelijk onder 1 dak af te nemen aan energie.
De boete van 50,- die ik van Oxxio krijg voor het verbreken van dat contract vind ik ook terecht, deze boete word aan mij terugbetaald door Essent. Echter de boete voor het verbreken van het contract mbt gas word niet vergoed door Essent omdat ik daar natuurlijk ook geen gas af ga nemen.

Ook een reden om met stroom over te stappen is dat hier reeds stroom door Essent geleverd werd, en voordat ik klant werd van Oxxio was ik eigenlijk altijd tevreden over Essent.
De reden dat ik destijds overgestapt ben is omdat er iemand aan mijn deur kwam van Oxxio die beweerde dat ze de goedkoopste te zijn! Ik als leek trapte erin! Maar die fout zal ik nooit meer maken, ik heb nooit maar dan ook nooit eerder zulke hoge jaarafrekeningen ontvangen!

Ik ben vandaag gebeld door een medewerker van Oxxio nav een klacht die ik neergelegd had. Het kwam erop neer dat ik niet onder de 50,- uitkom.
Heb ze gewezen op hun domme werkwijze nl dat ze voor 50,- weer een hoop slechte publiciteit krijgen en dat ik het daarbij enorm flauw vind van ze. Verder kwam ik niet met deze dame.

Kortom, ik zal helaas toch moeten gaan betalen ook al vind ik en nog meer mensen het onterecht.
Weet wel dat ik zoveel mogelijk mensen ga adviseren nooit met Oxxio in zee te gaan.

Gesloten