Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door eentje »

Begin 2022 heb ik mij ingeschreven voor een collectieve aankoop van zonnepanelen via de Rabobank.

Uiteindelijk kwam hier de firma SolarNRG als beste aanbieder uit.

Ik heb de offerte gekregen, definitieve offerte laten maken ( €99,- betaald) en gekregen.

De offerte was naar wens en heb akkoord gegeven voor het plaatsen van zonnepanelen door SolarNRG. Netjes een opdrachtbevestiging gekregen dat ze gaan plaatsen, via de portal van SolarNRG zou je een afspraak kunnen plannen voor de installatie van de zonnepanelen.
Helaas tot op heden (bij schrijven 6 weken) geen mogelijkheid om een afspraak te maken, geen antwoord op e-mails, geen antwoord op berichten via social media, alleen een sumier antwoord op een review op trustpilot welke er op neer komt dat ze wel de opdracht hebben aangenomen terwijl ze nog geen monteurs hebben voor Noord-Nederland.

Dan vraag ik mij af waarom je een opdracht aannneemt terwijl je weet dat je geen mensen genoeg hebt om de opdracht uit te voeren.

Aangezien het collectief via de Rabobank ging ook geprobeerd om van de Rabobank actie te krijgen maar zij verwijzen alleen naar SolarNRG en doen verder niets.

Nu kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben. Zijn er nog meer mensen die wachten op zonnepanelen van SolarNRG van de Rabobank in Noord-Nederland? Heeft iemand een idee hoe en wat nu verder om überhaupt een zinnig antwoord te krijgen van SolarNRG en de Rabobank?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door Har45 »

Volgens de consumenten voorwaarden van SolarNRG ( waar de Rabobank naar verwijst).
Zou artikel 10 een uitkomst kunnen bieden.

Artikel 10. Vertraging bij aanvang of voortzetting van het werk
1. Indien SolarNRG haar verplichtingen terzake van de aanvang of de voortzetting van het werk
niet nakomt, dan sommeert de Consument hem schriftelijk zo spoedig mogelijk met de
uitvoering aan te vangen of het werk voort te zetten. De Consument kan er daarbij op wijzen
dat hij de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst als ontbonden zal beschouwen indien
SolarNRG 14 dagen na ontvangst van de brief in gebreke blijft.
De Consument is in dat geval bevoegd het werk door een derde te doen uitvoeren of voortzetten.

Link: https://solarnrg.nl/downloads/rabobank/ ... bobank.pdf

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door eentje »

Dankjewel.
Maar een ontbinding is niet perse wat ik wil. Ik kan gerust wachten maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betálen voor een offerte? Wat is dat voor gekkigheid?

xflorisx
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door xflorisx »

4 jaar geleden heb ik via Vereniging eigen huis ook zonnepanelen gekocht. Ik zal het na moeten kijken, maar het heeft volgens mij een half jaar geduurd voordat ze er op lagen. Ook een aanbetaling van €150 betaald. Ben er nog steeds tevreden mee.
Momenteel zijn er veel te weinig technische mensen die al die bestelde panelen zo snel als mogelijk op hun dak willen hebben. Nog niet gesproken over een tekort op de markt van zonnepanelen en vooral van omvormers. Daar zitten ook chips in.
Vraag aan TS. Staat er een termijn in het getekende contract?
Contract opzeggen zou ik zeker niet doen. Dan zul je de aanbetaling vast kwijt zijn en kun je bij een andere leverancier helemaal achteraan sluiten.
Tip voor anderen: Koop zonnepanelen bij plaatselijke bedrijven. Misschien iets duurder, maar vaak veel sneller.

Ik wacht ook al heel lang op andere dingen. En daarom lach ik om 6 weken niets horen.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door Rabobank »

Goedemorgen,

Wat balen om te lezen dat je nog niets hebt mogen vernemen van SolarNRG. Ik lees ook dat je geen reactie ontvangt op verstuurde berichten. Heb jij daarvoor het [email protected] mailadres gebruikt?

Je kan ook altijd via (0174) 44 41 71 telefonisch contact met hen opnemen. Ik lees graag of je op die manier wel contact kan krijgen.

Met vriendelijke groet,

Dylan
Team Webcare - Rabobank Nederland

Jp_degoede
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2022 13:21

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door Jp_degoede »

Hier al maanden precies t zelfde. Problemen met offerte. Rabobank doet niets. Installatie al twee keer uitgesteld. Vanmorgen zelfs voor vandaag!!! Rabobank doet niets. Terwijl het een zonnepanelen actie van de @Rabobank is. Zo ga je met je klanten om. #solarnrg daar krijg je geen energie van.

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
16 apr 2022 21:07
Betálen voor een offerte? Wat is dat voor gekkigheid?
Normaal inderdaad gekkigheid, maar in deze tijd best begrijpbaar. Tekort aan personeel en tegelijktijd ontzettend veel offerte-aanvragen. Door een kleine betaling te vragen blijven in iedere de serieuze potentiële klanten over. Die 99 euro is in hoogstens kostendekkend.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door de auditu »

Het hangt er van af hoe gedetailleerd de offerte moet zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Collectief zonnepanelen Rabobank / SolarNRG

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
27 okt 2022 08:29
Moneyman schreef:
16 apr 2022 21:07
Betálen voor een offerte? Wat is dat voor gekkigheid?
Normaal inderdaad gekkigheid, maar in deze tijd best begrijpbaar. Tekort aan personeel en tegelijktijd ontzettend veel offerte-aanvragen. Door een kleine betaling te vragen blijven in iedere de serieuze potentiële klanten over. Die 99 euro is in hoogstens kostendekkend.
Ik schreef dit alleen niet in deze tijd, maar een half jaar geleden :wink: Het maakt ook niet uit: een offerte kan alleen tegen betaling zijn als dat is overeengekomen. En ik zou direct naar de concurrent gaan.

Plaats reactie