LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Boo1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2019 15:15

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door Boo1989 »

Dito ervaringen: het bedrijf reageert traag of helemaal niet en komt afspraken niet na. De klachten die ik lees over de periode 2017/2018 herhalen zich (in mijn geval) in 2018/2019. Ik vraag mij af waarom VEH deze partij kiest als leverancier. Het bedrijf lijkt de druk niet aan te kunnen.

RinzePostma
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 12:07

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door RinzePostma »

20 juni 2019 offerte aangevraagd in het kader collectieve inkoop zonnepanelen bij Vereniging Eigen Huis (VEH).
Voor de offerte werd 150 euro in rekening gebracht, welke verrekend zou worden bij de aanschaf later, of teruggestort bij annulering.
21 juni 2019 o.a. door het lezen van reviews, besloten om de aanvraag te annuleren, dit zowel gemeld bij ENIE Groningen als bij VEH.
Uiteraard gevraagd of de 150 euro die ik betaald heb retour komt.
Inmiddels een aantal keren met VEH gebeld, waarbij keer op keer gezegd wordt dat het vervelend is, echter na 1 maand en 11 dagen zit ik nog steeds te wachten op mijn de terugstorting van de 150 euro.
Al met al ben ik zeer ontevreden over de behandeling en service van VEH, en mijn advies aangaande collectieve inkoop zonnepanelen, blijf hier ver van.....

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door de auditu »

stofzuigertje schreef:
06 jul 2018 09:55
Welke offerte?
Voor een zware installatie met veel panelen en extra groep is dit bedrag mogelijk!

Maar zonder opgave hoeveel panelen van hoeveel WP vermogen is het niet te beoordelen.

Zelf 12 panelen 250 Wp = 3000 wp maximaal.
De groep op zolder heeft 230 Volt x 16 Amp = 3680 Watt als maximale!
De CVketel , led lampen en en laptops gebruiken minder dan 680 watt.

De stofzuiger, ja een oude van 2100 watt zou bij volle zon dus 3000+2100 = 5100 watt op de leidingen kunnen veroorzaken!
De Zekering van 16 Amp beneden zal heel blijven.
3000 leveren - 2100 gebruik = 900 leveren aan netwerk!

Het enige risico is dus verbrande bedrading!
Maar, deze oude regelbare heeft volgens de op Kassa Advies gekochte Cresta meter bij laagste stand maar verbruik van 830 watt....
Ik wil geen lawaai en laagste stand is voor Laminaat vloer voldoende of ik doe het in avond of bij matig weer.....
Bij volle zon en geen andere gebruikers zit ik dus op 3000 + 830 = 3830 watt en dat is dan 150 watt teveel!

Ik heb daarom geen extra groep aangelegd.
Ook nog zelf het dak op, en zelf plaatsen en ik bespaarde veel uurloon!

En voor offerte betalen? Ja, mijn gemeente bied voor €27,- een controle aan voor vloer & spouwmuur isolatie.
Dan komt er onafhankelijke adviseur die advies geeft of de kruipruimte diep genoeg is voor Pur of Tonzon folie of word het een ballenbak!

Ook de spouwmuur, schuim of vlokken en omdat de gehele wijk met glas en/of steenwol is gedaan mag schuim dus niet.
Gewoon even tekeningen bij gemeente kijken en je weet van 99% van alle huizen welke je moet gebruiken.
Bouwbedrijven kiezen vaak voor 1 methode dus onderzoek met gaatje boren en binnen kijken?

De camera van Action die op bepaalde telefoons kan en je kijkt naar binnen en ziet hoeveel isolatie er bij kan en welke er al zit!
De slang camera voor holle ruimtes is dus voldoende en kost minder!

Ja, ook ik heb geweigerd deze €27,- te betalen en niet aangemeld.
Ze zoeken een aantal bedrijven maar garantie???? En wie is verantwoordelijk?

Ik zag dus onafhankelijk adviseur en die geeft offertjes van enkele bedrijven die alles mogen doen!
Maar wat als dat advies of uitvoering fout gaat?

VEH is niet de enige die onduidelijk is over deze adviezen!
Ik ga al een tijdje mee in de elektro- en elektronicawereld, maar wat ik hier aan onzin lees, kan ik geen chocolade van maken. Bijvoorbeeld het ene moment telt u het opgewekte vermogen op bij het afgenomen vermogen (5100W), maar de zekering van 16 A (3680 W) blijft heel?

"Het enige risico is dus verbrande bedrading!" Dus????

"Ik heb daarom geen extra groep aangelegd". Bij een installatie met twee panelen is een extra groep al voorschrift.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat stofzuiger vorig jaar heeft geschreven moet je dit jaar als komkommertijd zien! Misschien begrijp je het dan.
Ik snap wel wat hij bedoelt, alleen mag dat ook niet. Hij gebruikt dezelfde groep voor zijn zonnepanelen en hij zet er gebruikers op. Dan kan hij meer stroom verbruiken dan er door de smeltveiligheid gaat. Hij kan het maximale uit de groep halen plus wat de zonnepanelen leveren. Natuurlijk niet met zijn stofzuiger! Dan gaat het mis in de leidingen maar de zekering blijft heel. Dit is dus ook verboden en bij een brand betaalt de verzekering niets, als ze het tenminste vinden.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door de auditu »

Theotrucker schreef:
31 jul 2019 15:59
Wat stofzuiger vorig jaar heeft geschreven moet je dit jaar als komkommertijd zien! Misschien begrijp je het dan.
Ik snap wel wat hij bedoelt, alleen mag dat ook niet. Hij gebruikt dezelfde groep voor zijn zonnepanelen en hij zet er gebruikers op. Dan kan hij meer stroom verbruiken dan er door de smeltveiligheid gaat. Hij kan het maximale uit de groep halen plus wat de zonnepanelen leveren. Natuurlijk niet met zijn stofzuiger! Dan gaat het mis in de leidingen maar de zekering blijft heel. Dit is dus ook verboden en bij een brand betaalt de verzekering niets, als ze het tenminste vinden.
Elektriciteit is gewoon natuurkunde, geen hocus-pocus. Ik doe nog een poging om het uit te leggen: De bedrading staat in serie met de zekering. Er loopt dus te allen tijde dezelfde stroom door de leidingen als door de zekering. Het kan daarom nooit "mis gaan" in de bedrading als de zekering niet uitschakelt. Dus ook in het geval dat er tegelijkertijd stroom geleverd en afgenomen wordt is dit het geval.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit klopt niet. Als de zonnepanelen vijftien ampère leveren en je hebt op dezelfde groep, wat trouwens verboden is, een verbruiker die dertig ampère kan afnemen gaat de zekering niet kapot. Dan komt vijftien ampère uit het net en vijftien uit de panelen. Dus dertig ampère door de kabels vanaf de plek waar de draden van de aftakking naar de andere gebruikers is. Dit gebeurt alleen bij mensen als komkommertijd die het zelf installeren. Bij mij hebben de panelen een eigen groep met eigen automaten. Dan kan dat niet.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door de auditu »

Theotrucker schreef:
01 aug 2019 14:36
Dit klopt niet. Als de zonnepanelen vijftien ampère leveren en je hebt op dezelfde groep, wat trouwens verboden is, een verbruiker die dertig ampère kan afnemen gaat de zekering niet kapot. Dan komt vijftien ampère uit het net en vijftien uit de panelen. Dus dertig ampère door de kabels vanaf de plek waar de draden van de aftakking naar de andere gebruikers is. Dit gebeurt alleen bij mensen als komkommertijd die het zelf installeren. Bij mij hebben de panelen een eigen groep met eigen automaten. Dan kan dat niet.
Oh zo... Dat gaat dus over iets anders, maar bedankt voor de "tekstverklaring". Soms is het na driemaal herlezen nog steeds niet duidelijk wat er bedoeld wordt.
Overigens bedraagt de maximale stroom van een 2,5 mm2 voor vaste leidingen 32 A en voor losse kabels 20 A. Je moet wel een knappe zonnestroominstallatie hebben om daar bovenuit te komen. En welk apparaat met een snoer trekt een stroom van 20 A?

W.A.M.vandenBerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2019 07:35

Re: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Ongelezen bericht door W.A.M.vandenBerg »

Begin juli 2019 heb ik mij aangemeld via VEH. Vrij snel daarna heb ik alle gegevens online ingevuld.

Ik kreeg de offerte van SolarNRG met het schouwrapport na drie weken. Nadat in de keuze had gemaakt zou de oorspronkelijke installatiedatum op 15 oktober zijn. 5 dagen voor de installatiedatum werd ik gebeld dat men de installatiedatum op 15 oktober 2016 had ingepland. Gelukkig had men al snel een nieuwe datum op 19 oktober.

Een dag later kreeg ik een bericht dat mijn gekozen zonnepanelen niet meer leverbaar waren en voor dezelfde prijs andere kreeg met ietsje meer rendement.

De installatie werd door twee keurig beleefde heren uit België uitgevoerd. Omdat ze door overmacht pas om 10u15 aanwezig waren zijn de heren tot 19u00 doorgegaan totdat alles was aangesloten.
Helaas hadden we de pech dat de ballast stenen pas later die dag waren geleverd waardoor de bouwlift al ergens anders was ingezet. De dinsdag daarop heeft men de stenen alsnog kunnen plaatsen.

Al het contact die ik met SolarNRG heb gehad en de vragen die ik heb gesteld werden keurig beantwoord.

Ondanks dat zaken anders zijn gelopen ben ik tot op heden tevreden over SolarNRG.

Even afwachten of ik de €150 nog terug krijg voor de offerte. Maar dat zal geen probleem zijn.



Al binnen een week had ik de gegevens

Gesloten