LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Colporteur Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Colporteur Oxxio

Ongelezen bericht door Umad »

Gisteren in Enschede, colporteurs van oxxio.

Ik woon in een appartement en er werd aangebeld bij de hoofdingang. Toen ik opnam schreeuwde een damesstem in mijn oren "Goedemiddag meneer wij zijn van oxxio en... " Op dat moment heb ik de haak erop gegooid en ben ik verder gegaan met mijn bezigheden.

5 minuten later word er ijskoud aan de voordeur aangebeld. Ik denk het zal toch niet waar zijn? Helaas, de boodschap was niet duidelijk. Buiten stond, in "representatieve" spijkerbroek en t shirt de oxxio medewerker. Dit keer een mannelijke. Goedemiddag meneer. Ik vroeg of ik net niet duidelijk was geweest? Hij begreep niet waar ik het over had. Ik gaf aan dat ik niet voor niets de communicatie had verbroken omdat ik geen zin had in dit gezeik. Hij stamelde geirriteerd dat hij van niks wist waarna ik hem onvriendelijk doch letterlijk verzocht om op te flikkeren en snel ook. Dat deed hij dan maar, de boodschap was nu wel duidelijk. Toen ik een half uur later wegreed met mijn zoontje, zag ik beide colporteurs samen aanbellen bij het volgende flat. Hoezo hij wist van niks?

Wanneer leren die bedrijven nou eens dat dit averechts werkt? Just in case heb ik ook contact opgenomen met mijn energieleverancier en vermeld dat ik niets met oxxio te maken wil hebben, mochten ze enige actie ondernemen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Colporteur Oxxio

Ongelezen bericht door manondoris »

vreselijk!!!! ook ik heb hier een hekel aan .ik heb zelf een stikker bij de bel geen verkoop aan de deur ,deze word standaard keer op keer genegeerd! ik had van de week voor de 5de keer in 12 maanden cordaid aan de deur,toen ik boos werd en er wat van zij moest die jongen een beetje dom lachen en zij tja zou kunnen mevr wij hebben bij onze organisatie verschillende afdelingen. het werkt inderdaad averechts bij mij in ieder geval wel.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Colporteur Oxxio

Ongelezen bericht door frenkievee »

Umad schreef:Gisteren in Enschede, colporteurs van oxxio.

Ik woon in een appartement en er werd aangebeld bij de hoofdingang. Toen ik opnam schreeuwde een damesstem in mijn oren "Goedemiddag meneer wij zijn van oxxio en... " Op dat moment heb ik de haak erop gegooid en ben ik verder gegaan met mijn bezigheden.
Staat er bij de hoofdingang niet een melding dat het verboden is voor onbevoegden? Zo ja, dan kun je hen vragen of zij het complex willen verlaten. Zo niet, dan gewoon de politie bellen. Desnoods nog een klacht indienen bij Consuwijzer.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Colporteur Oxxio

Ongelezen bericht door Umad »

frenkievee schreef:
Umad schreef:Gisteren in Enschede, colporteurs van oxxio.

Ik woon in een appartement en er werd aangebeld bij de hoofdingang. Toen ik opnam schreeuwde een damesstem in mijn oren "Goedemiddag meneer wij zijn van oxxio en... " Op dat moment heb ik de haak erop gegooid en ben ik verder gegaan met mijn bezigheden.
Staat er bij de hoofdingang niet een melding dat het verboden is voor onbevoegden? Zo ja, dan kun je hen vragen of zij het complex willen verlaten. Zo niet, dan gewoon de politie bellen. Desnoods nog een klacht indienen bij Consuwijzer.
Goeie tip, ik denk dat ik dit in de volgende vergadering maar eens aan ga halen. Als we zon bordje hebben en dit soort mensen het pand niet meer mogen betreden kan ik ze onvriendelijk verzoeken het complex te verlaten. Hoe fijn ik het ook vind om zo iemand weg te werken, het levert ook een bult ergernis op, vooral als ze 2 keer aanbellen.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Colporteur Oxxio

Ongelezen bericht door mihoen »

frenkievee schreef: Staat er bij de hoofdingang niet een melding dat het verboden is voor onbevoegden? Zo ja, dan kun je hen vragen of zij het complex willen verlaten. Zo niet, dan gewoon de politie bellen. Desnoods nog een klacht indienen bij Consuwijzer.
die klacht bij consuwijzer zou ik zeker doen.

als je zo een bordje plaatst, moet je het volgende in gedachten houden:
1 iedereen mag aanbellen aan het bellenbord
2 na opendoen moet de beller rechtstreeks gaan naar het nummer waar opengedaan is
3 de beller zal (als hij fatsoenlijk is) na het sluiten van de huisdeur weer naar beneden gaan naar het bellenbord

ervaring leert dat verkopers met targets dit te veel werk vinden en zich veelal beperken tot laagbouw.
als een verkoper desondanks op de galerij blijft, kun je deze persoon vriendelijk doch dringend verzoeken de galerij te verlaten. eventueel met de melding dat je politie gaat bellen mocht hij/zij op de galerij blijven zonder door iemand binnen gelaten te zijn. dreigen helpt in ieder geval niet.
stel nu dat een buur deze persoon binnenlaat, dan moet hij zich aan de gedragsregels houden. al laten 10 mensen hem vanaf het bellenbord binnen, en gaat hij 10 keer weer terug, dan heeft de verkoper geen enkele regel overtreden.

het bellenbord bevind zich doorgaans op de openbare weg, ens als zodanig voor iedereen toegankelijk

Gesloten