LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] colporteurs nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
g.w.quax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2006 18:06

colporteurs nuon

Ongelezen bericht door g.w.quax »

er zijn nu weer colporteurs van nuon actief en die bezoeken de mensen die het laatse jaar zijn overgestapt naar een andere energieleverancier.
ze bieden nu 2 eurocent korting op de enrgieprijs voor zolang ik lid blijf bij nuon. wat gebeurd er met de mensen die al lid zijn krijgen ook die korting. of is dit alleen maar voor de nieuwe/oude leden. en waarom kan die prijs dan niet gewoon 2 eurocent naar beneden. ik heb het niet gedaan omdat ik erg tevreden ben over greenchoise. dit geeft mij een erg onbehaaglijk gevoel.

rommie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:18

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door rommie »

In de regio Noord-oost Fryslân zijn ze nu ook bezig:

'Nuon misleidt aan deur in Damwoude'
woensdag 20 september 2006 Damwoude
Een colporteur van Nuon heeft enkele weken geleden inwoners van Damwoude misleidt met een slinkse verkoopactie. Dat meldt de heer Herke Kooistra uit Damwoude. Volgens Kooistra heeft Nuon de woede van veel klanten op de hals gehaald. De woede is ontstaan nu per brief blijkt dat de verkoper niet alleen 'stroom' tegen een gunstig tarief verkocht, maar eveneens 'onopgemerkt' liet tekenen voor het door Nuon laten afnemen van gas.

Zo werd de 75-jarige vader van Kooistra overgehaald. Hij zag wel wat in een vaste stroomprijs en besloot op het aanbod in te gaan. Hij zag in het contract wel iets over 'gas' staan en vroeg vervolgens meerdere malen hoe dit precies zit. De verkoper stelde de man gerust en meldde dat er geen sprake was van gasleverantie door Nuon. Niets is minder waar.

Inmiddels hebben diverse mensen in Damwoude van Nuon een bevestiging ontvangen waarbij tevens vermeld wordt dat Nuon nu ook het gas, dat anders door het "goed bekend staande bedrijf Eneco" wordt aangeboden, gaat leveren. De heer Kooistra waarschuwt mensen in Damwoude om niet in deze achterbakse verkoopmethode te trappen.

bron: waldnet.nl

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door Wubo »

Misschien 2 eurocent goedkoper, maar vraag dan wel of ze dan inclusief of exclusief BTW berekend hebben.
Als je dat nog moet betalen en het wordt vergeleken met een leverancier die de prijzen incl btw doorgeeft, en nuon bij verkoop prijzen doorgeeft ex BTW, ja... dan isset verschil iid snel groot.

Dan nog is niet alleen de leveringsprijs belangrijk, maar misschien zijn de gastarieven hoger bij nuon dan bij de concurrent en betaal je die 2 cent vervolgens terug door hogere gastarieven.

Of de energiebelasting ligt € 2,- hoger dan de andere leverancier.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door flappie »

De energiebelasting is door de overheid gereguleerd en dus ook door de overheid vast gestelde tarieven EB (energie belasting)

Boon89
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2006 20:42

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door Boon89 »

Ook in de Ijmond (noord holland waren rond half september colporteurs van NUON actief.
Ben zo stom geweest om erin te trappen heb echter dezelfde avond nog nuon gebeld met de mededeling dat ik er vanaf zie.
In de tussentijd op internet wat marktonderzoek gedaan en zag ik dat NUON een van de duurste leveranciers is.
Mocht ik echter niet telefonisch doorgeven "vanwege nieuwe richtlijnen van RADAR en KASSA"??!!
Heb vervolgens de afzegging via brief verstuurd aan de NUON maar tien dagen later nog geen reactie hierop. Kreeg vandaag wel een bevestiging van mijn aanmelding. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Tekst van mijn brief was als volgt:
Op 15 september j.l. ben ik door een van jullie colporteurs, ID 200169, onjuist geinformeerd en heb ik het antwoordformulier Nuon Gas actieprijs en Nuon Stroom Actieprijs getekend. Na op internet wat zaken die hij genoemd had te hebben opgezocht kwam ik achter zijn bedrog. Bij deze zie ik dus af van deelname aan deze actie en dit contract en laat ik voorlopig de ook al voor 15 september bestaande situatie bestaan.
Per omgaande ontvang ik dan ook graag u bevestiging van annulering actieprijs contract en continuering van de bestaande situatie.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door Wubo »

@ flappie, sorry ik bedoelde de vastechtkosten die kunnen verschillen.
ipv energiebelasting

mijn verspreking..uhmmm typing :oops:

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Zoals de topic starter schrijft:
ik heb het niet gedaan omdat ik erg tevreden ben over greenchoise.
Gewoon allemaal overstappen naar Greenchoice! Het enige fatsoenlijke energiebedrijf in Nederland!

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: colporteurs nuon

Ongelezen bericht door kiz »

de vastechtkosten die kunnen verschillen.
Jaarlijks vastrecht voor Stadsverwarming en warmtapwater: 390 euro
Gewoon allemaal overstappen naar Greenchoice! Het enige fatsoenlijke energiebedrijf in Nederland!
Jammer toch dat Stadsverwarming klanten geen keuze hebben.

Gesloten