LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract en annuleren

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
yvdkrieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 14:30

contract en annuleren

Ongelezen bericht door yvdkrieke »

deze week door verkoopster benaderd
tot 2 keer toe gevraagd: kan ik de besparing van tevoren berekenen?
Ja
Nee, dat is niet zo, in de "welkomstfolder" staan slechts een paar hypothetische berekeningen.
Ik kreeg geen bevestiging van mijn aanmelding, niets. Alleen een folder met een opdringerige mevr Froger (??)
Zij staat op de binnenkant van de folder met een houding van: Ik weet het ook niet.
Ik begrijp steeds beter waar zij op doelt.

Delen van mijn annuleringsbrief:
" Betreft annulering aanmelding
Hierbij annuleer ik mijn mondelinge telefonische aanmelding van enkele dagen geleden. Het “welkomstpakket” dat ik daags daarna ontving, is daar wellicht het gevolg van. Hoewel de brochure geen persoonlijke aanduidingen, zoals contractnummer klantnummer of bevestiging van de aanmelding bevat. Ik zie in het pakket geen aanduiding dat ik mij “contractueel verbonden”zou hebben.
Niettemin annuleer ik binnen de wettelijke termijn van 7 dagen.
Ik stuur u daarom een kopie van mijn Nuon rekening; misschien is het mogelijk dat u mij dan alsnog kunt voorrekenen wat mijn besparing zal kunnen zijn.
Als de uitkomst interessant is zal ik mij alsnog (weer) graag aanmelden.
Ik zend een kopie van deze annulering per aangetekend schrijven
"

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door D1RK »

Welke leverancier heeft U nu genomen?

Meestal zijn de goedkoopste in Stroom en Gas ook weer duurder met vaste kosten zodat zuinige mensen vaak duurder uit zijn.

Als U de naam noemde of nog beter zelf via de knop Zoeken hier boven invoerde vind je meestal genoeg problemen.

Vraag nooit vrijblijvende info, dat is meestal met contract die je binnen week kunt opzeggen.

De betrouwbaarste berekening maak je zelf met jou gegevens op
www.gaslicht.com of www.energieprijzen.nl

Vergeet niet dat er enkele tussen zitten die eerste jaar flinke korting geven van €150,- tot €250,- en daarna flink duurder zijn als Uw huidige dus alleen als je jaarlijks wisselde zit je daar goedkoper!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door Shine »

....... welke leverancier?

Topicstarter spreekt over Mevr. Froger.. ....... wat te denken van de jaja,......(heb ik nou de hoofdprijs? ;-) )......NEM/NL energie !

yvdkrieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 14:30

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door yvdkrieke »

dank, ik ga dit nu zelf verder op de aangegeven sites
mijn argwaan is gewekt doordat NEM ondanks andere verhalen niet zelf een berekeningmogelijkheid op haar site heeft staan
Ook is het zot dat als je je aanmeldt (er loopt een bandje mee etc) je alsnog alleen een oppervlakkige mevr Froger neutrale verkoopfolder
krijgt
zowel per brief en aangetekende brief geannuleerd
het lijkt mij dat NEM de regels van Koop op afstand in het BW niet naar behoren volgt
ik doel op:

informatie over
het recht van de consument om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen
de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening of productlevering.
De consument moet tijdig een schriftelijke bevestiging krijgen van het totstandkomen van de overeenkomst. Dit mag uiterlijk bij levering gebeuren, en het is toegestaan om dit per e-mail te doen.
De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Leuk gevonden, daar hebben we het discussiepunt weer. U kunt de overeenkomst binnen acht werkdagen anuleren waardoor de koop ongedaan is gemaakt. Te simpel voor woorden. Wat gaat er mis?
Het is van belang dat u de koop of overeenkomst binnen acht dagen schriftelijk ontbind omdat u nimmer rechtsgeldig kunt aantonen dat u de koop heeft ontbonden dan nog binnen de bij wet geregelde termin.
De colportagewet is hierin inderdaad van toepassing.

DMH
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 18:42

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door DMH »

Begin maart ben ik benaderd door een medewerker van NUON aan de deur.
Hij had een schitterende aanbieding tegen een actieprijs en ik zou ook nog eenmalig een Xbedrag zomaar krijgen van Nuon. Bovendien zou ik, als ik zou overstappen, gewoon aan mijn huidige leverancier blijven betalen (????vreemd!!!!)
Hij vroeg of ik het INFORMATIEpakket wilde aannemen. Waarop ik aangaf dat ik dat wel wilde, maar dat ik absoluut niets zou tekenen
Dat was ook niet nodig, zei hij. Toen vroeg hij of hij mijn telefoonnummer en naam en adresgegevens mocht noteren, zodat ik de volgende avond gebeld kon worden over mijn beslissing. Die gegevens gaf ik, maar niet voordat ik wederom meldde dat ik zeer zeker niets tekende. Nee, zei hij, dat hoefde echt niet.
Hij gaf mij een doordruk van de gegevens die hij had genoteerd en vertrok met de mededeling dat hij hoopte dat hij van mij een goed cijfer zou krijgen! (dat werd later aan de telefoon inderdaad gevraagd).
Nog diezelfde(!!) avond werd ik gebeld door Nuon: Even de gegevens doornemen i.v.m overstappen.
Ik antwoordde dat ik helemaal niet was overgestapt, want ik had niets getekend. Ik vertelde het bovenstaande verhaal, waarop zij zei dat ik toch een contract was aangegaan.
Weer zei ik dat ik niets had getekend en dat ik dus helemaal niets was aangegaan. Toen zei ze me dat ik het gele papier dat ik had gekregen dan binnen 7 dagen moest terugsturen.
Ik zei haar dat ikniets terug hoefde te sturen daar ik helemaal niets had getekend.
Na enig heen en weer gepraat, waarbij ik gewoon in herhaling bleef vallen, zei ze dat ze dit moest overleggen en of ze later terug mocht bellen.
Dit gebeurde ook, maar nu kreeg ik een man aan de lijn. Deze wilde ook dat ik het papier terug zou sturen, waarop ik zei dat ik niets getekend had en dat ik ook niet van plan was om een postzegel te besteden hieraan. Bovendien gaf ik aan dat ik inmiddels had gezien dat die "mooie" aanbieding allang niet meer geldig was, want op het betreffende papier stond dat de aanbieding geldig was tot een week voor dat de medewerker aan de deur kwam!
Heel verbaasd zei hij dat hij dat raar vond en zou er notitie van maken. Verder zag hij in dat hij zijn zin niet kreeg en zei dus dat hij "mijn"aanmelding dan maar BIJ UITZONDERING nu direct zou annuleren en ook bood hij zijn excuses nog aan.
Hiermee had ik mijn doel bereikt, maar wantrouwig als ik nu ten opzichte van Nuon inmiddels was, heb ik het papier nog even bewaard.
Gisteren en vandaag kreeg ik twee brieven binnen van Nuon (één voor gas actieprijs en één voor stroom actieprijs) met als inhoud dat ik het verzoek had ingediend om het contract te ontbinden en dat ze dit verzoek binnen de bedenktermijn hadden ontvangen (knap hè? :roll: ) en ze bevestigen daarom dat het contract is ontbonden.
Hieruit valt op te maken dat, bij colportage aan de deur, je nergens aan vast zit zolang je niets tekent. ook al proberen ze je achteraf wijs te maken dat dit wel het geval is.
Bij telefonische inluizerij licht het waarschijnlijk anders als je toestemd in bandopname?!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Men heeft inderdaad zeven dagen tijd om de overeenkomst te ontbinden. In de wetgeving wordt dit aangegeven als binnen acht dagen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Toen vroeg hij of hij mijn telefoonnummer en naam en adresgegevens mocht noteren,
Dus met andere woorden, als een overijverige verkoper even je naam, adres en telefoonnummer opzoekt in het telefoonboek zou je al aan een contract vast kunnen zitten zonder dat hij ooit aan je deur is geweest.

Niet dat hij dat lang volhoudt natuurlijk, hij valt vanzelf door de mand, maar stel nu dat jij aan de deur een discussie hebt met een colporteur die zich door jou beledigd voelt (ik ben niet altijd even netjes tegen deze gasten), dan zou deze als soort wraak voor een hoop problemen kunnen zorgen.

Wanneer grijpt onze fijne regering nu eens in door aanbieders verplichten de klant een offerte toe te sturen die pas een contract wordt als je hem ondertekend terugstuurt.

bedrog
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:20

Re: contract en annuleren

Ongelezen bericht door bedrog »

In februari dit jaar kreeg ik een telefoontje van de NEM.
Ik zou 30 % aan maandelijkse kosten gas en elecra goedkoper uit zijn bij hun.
Alles werd op een bandje opgenomen en ik zou accoord gaan met de beloofde afspraken.
Heb zelfs gezegt dat ik aan gas en electra +levering 100 euro per maand betaalde en zelfs nog ieder jaar terug kreeg.
Nu krijg ik steeds rekeningen van 196 euro schrik niet.
Heb al 6 keer een klacht ingediend,en ik kreeg 1 x telefoon dat alles terug gezet was naar 100 euro.
Ook de meterstand van electra klopte niets van.
Mijn stand was veel lager dan dat ik voor aangeslagen word.
Als je een klacht indiend dan krijg je bericht dat het binnen 1 dag verwerkt zal worden maar je hoort niets terug.
Ze zouden de stand corrigeren,maar zelfs dat niet.
Nu kreeg ik vandaag een brief op de mat dat ik die 196 euro moet betalen,omdat ik de automatische incasso ingetrokken heb,waar ik geen toestemming voor gegeven had.
De NEM doet maar waar ze zin in hebben,en dreigen zelfs met een verhoging van 25 euro bij het niet voldoen.
Ik betaal iedere maand mooi de afgesproken 100euro,en daar nemen ze maar genoegen mee.
Aan de telefoon krijg je hondsbrutale medewerkers,ze komen afspraken niet na,en je word genaait waar je bij staat.
Dan sluiten ze me maar af, maar dat bedrag betalen nooit.
Het zijn pure oplichters en ik vind dat daar echt tegenop getreden moet worden en wel per direct.
Ook de telefoonkosten zijn niet mis 1euro nog wat per minuut +bijkomende mobiele telefoonkosten[is het een sexlijn of zo].
:?
En sorry Froger heb jij je wel goed voor laten lichten om mee te helpen mensen financieel zo in moeilijkheden te brengen met dit bedrijf door daar reclame voor te maken?
Ik vind dat de overheid heel snel maatregelen moet nemen,want het is PURE OPLICHTING,en ik verzoek jullie net als ik vanaf heden geen enkel bedrag meer over te maken naar de NEM,en de bank de opdracht te geven de incasso volledig te blokkeren i.v.m valse voorwenselen van de NEM.
Ik wens een ieder heel veel s6 en hoop dat er snel een oplossing komt aan de praktijken van de NEM. :x
Ik zou 30 %goedkoper uit zijn dan bij de NUON maar ben 100 euro meer kwijt.
Mocht er iemand zijn die weet hoe ik boetevrij terug kan overstappen naar de NUON graag,want ik wil hier echt van af.

Gesloten