LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract zonder handtekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VESSEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2017 22:54

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door VESSEN »

Mijn ouders werden begin 2015 benaderd door een werknemer van het Nederlands Bedrijven Collectief (NBC). In dit gesprek werd een (naar later bleek) zakelijke overeenkomst tussen NBC, Nuon en mijn vader afgesloten waarbij mijn vader in de veronderstelling was dat het om een particuliere overeenkomst ging. Op de inschrijving worden door de NBC werknemer de gegevens ingevuld van mijn vader. Er wordt op de inschrijving en in het gesprek niet gesproken over een zakelijke overeenkomst en er wordt ook niet gesproken over/of gevraagd naar een KvKnummer. In goed vertrouwen is deze overeenkomst ondertekend door mijn vader.

Vervolgens ontvangen mijn ouders schriftelijk de zakelijke overeenkomst van Nuon. Deze overeenkomst is echter geadresseerd aan een bedrijf met dezelfde achternaam als mijn vader. Deze bedrijfsnaam is nooit genoemd door mijn vader en staat ook niet op zijn inschrijving. Hierdoor realiseert mijn vader dat er 'een fout is gemaakt' en dat hij als particulier een zakelijke overeenkomst is aangegaan welke staat op naam van een bedrijf waar hij geen eigenaar van is en derhalve dus ook geen tekenbevoegdheid voor heeft. Er wordt direct contact opgenomen met zowel Nuon als NBC. Een lang en slepend traject volgt. Met het NBC welteverstaan. Nuon reageert uitermate coulant en is erg begripvol als de situatie wordt uitgelegd. De overeenkomst wordt per direct en zonder enige bijkomende kosten stopgezet. Geen gezeur. Geen boetes. Geen gedreig.

Maar dan het Nederlands Bedrijven Collectief... Meermalen zijn zowel per brief als telefonisch door ons de onjuistheden kenbaar gemaakt en is aangegeven dat mijn vader hierdoor wil afzien van deze volgens ons niet rechtsgeldige overeenkomst. In tegenstelling tot Nuon dreigt NBC uitsluitend met contractbreuk, rechtsgeldigheid, boetes die opgelegd zouden worden vanuit Nuon en vanuit het NBC en komt er op geen enkele wijze een reactie betreffende de onjuistheden die eerder genoemd zijn. Als ik na een belachelijk lange wachttijd eindelijk een medewerkster aan de lijn krijg, is al snel mijn geduld ver te zoeken. Ze antwoord constant ontwijkend op mijn vragen en constateringen en valt me bij iedere zin onprofessioneel en uiterst grof in de rede. Het NBC wil mijn vader een boete van bijna € 500,- opleggen omdat hij af wil zien van een overeenkomst met de reden dat hij;
- niet dezelfde persoon is als in correspondentie genoemd bedrijf
- niet de eigenaar is van in correspondentie genoemd bedrijf en derhalve dus niet tekenbevoegd is voor dit bedrijf
- op het inschrijfformulier nergens ingevuld heeft dat hij eigenaar is van een bedrijf met de in correspondentie genoemde bedrijfsnaam
- al ruim 13 jaar geen eigen zaak en KvK meer heeft en kan derhalve als particulier dus geen zakelijk contract kan aangaan

Iemand enig idee wat te doen of die hier eenzelfde soort ervaring mee heeft?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2017 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

KlantenserviceNLBC1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:52

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door KlantenserviceNLBC1 »

Reactie Nederlands Bedrijven Collectief:
Wij hebben deze situatie in samenspraak met de klant boetevrij en naar tevredenheid opgelost wat op 18 januari 2017 per e-mail door ons is bevestigd.
Klantenservice NBC.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

KlantenserviceNLBC1 schreef:Reactie Nederlands Bedrijven Collectief:
Wij hebben deze situatie in samenspraak met de klant boetevrij en naar tevredenheid opgelost wat op 18 januari 2017 per e-mail door ons is bevestigd.
Klantenservice NBC.
Hier moet het dus TS ( VESSEN) zijn die aangeeft dat het probleem door NBC naar tevredenheid is opgelost.

U kunt wel of niet NBC vertegenwoordigen en het probleem kan wel of niet opgelost zijn.
Kortom er is nog niets zeker

P.J. Koeleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2017 16:37

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door P.J. Koeleman »

Ik werd ook zojuist gebeld door dit bedrijf, dus nog steeds actief.
Nadat de persoon, met een Belgische toonval, een heel verhaal had voorgelezen. Ja het was zeker voorlezen. Dit onderbroken en gezegd dat ik er niets van snap.Hierop begon het verhaal weer van voor af aan in een snel lees tempo. Na drie maal zijn verhaal onderbroken te hebben gezegd dat hij het maar op de post moest toesturen, ik wilde er niets van begrijpen.

Wat is Google toch een heerlijk hulp middel, tijdens het gesprek dit forum met waarschuwingen al gevonden..
Nu is het afwachten of ik iets met de post mag ontvangen ....

Kim Dam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2017 11:26

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door Kim Dam »

Ook ik ben erin getrapt....
Eind april benaderd [Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]. Zij vertelden mij dat ik in mei het aanbod zou ontvangen en dit kon vergelijken met mijn huidige leverancier. Mocht ik er toch vanaf zien dan was dit makkelijk te regelen want ik had een bedenkperiode van ik meen 14 dagen. Echter heb ik het aanbod nooit ontvangen en valt er afgelopen week ineens wel het contract van de leverancier op de mat.
Mkb gebeld en kreeg een zeer onvriendelijke dame aan de telefoon die niet begreep waar ik het over had. De post was wel degelijk aan mij verstuurd. Gek want dit is jullie werkwijze dus lijkt me dat hier meer mensen de offerte niet gekregen hebben en contact gezocht hebben met u mevrouw.
De tarieven heb ik nu ingezien van een 3 jarig contract!!!! En nee ben verre van voordelig uit.
Op 1 aug 2017 vindt de overstap plaats. Ik ga er alles maar dan ook alles aan doen om dit tegen te houden. Wat een vreselijke manier om aan klanten te komen. Ben zo ongelovelijk boos. Iemand nog tips?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2017 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie

KlantenserviceNLBC1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:52

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door KlantenserviceNLBC1 »

Beste mevrouw Dam,
Uit uw reactie kunnen wij niet rechtstreeks herleiden dat uw klacht over het Nederlands Bedrijven Collectief gaat. Zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] met daarin uw bedrijfsnaam zodat wij uw situatie kunnen bekijken?

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Nederlands Bedrijven Collectief

InMa
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2018 07:05

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door InMa »

Ook wij zijn er zonder dat mijn vriend echt duidelijk was slachtoffer geworden van deze agressieve verkoopvorm van MKB Collectieven. De verkoper sprak over een veiling maar het blijkt dat ze momenteel wel met 1(!) energieleverancier werken.

We zijn in mei gebeld vervolgens hoor of zie je niets en 2 juli ontvingen we de mail dat w per 1 augustus vastzitten aan een 5-jarig contract bij Total Power & Gas. Dit bedrijf gebeld en die verschuilt zich achter MKB Collectieven en kan niets doen. Raar toch terwijl zij ons gas en elektra gaan leveren.
Ook onze huidige leverancier gebeld en zijn kunnen pas op de overnamedatum zien of we overgaan naar een ander.
Via de mail hebben wij om de bandopname gevraagd in de hoop hier meer informatie op te horen. Mijn vriend was het hele gesprek al vergeten dus weet niet meer precies wat er is besproken. Maar aan de informatie in de enige mail die we hebben gehad staan best veel details die ze hem hebben ontfutseld...
Ik vind het echt ongelofelijk dat dit soort verkooptechnieken rechtsgeldig kunnen zijn. En dat je echt op het verkeerde been wordt gezet en dus altijd op je ‘qui vive’ moet zijn.

Wat wel opvallend is dat ik de directeur van MKB Collectieven in de video op internet zag met een (sticker)actie tegen ‘agressieve deurverkoop’. Dat is wel het toppunt wanneer je zelf precies zo’n bedrijf runt met de telefonisch variant!

Wat zijn nog onze mogelijkheden? Over 2 weken gaat het contract al in en we weten niet eens welk maandbedrag MKB C of Total gaat afschrijven?

Reacties van wijze mensen wordt op prijs gesteld ;)

stofzuigertje

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U een bedrijf en zakelijk contract?

Als particulier kun je tot 2 weken na ontvangst contract retour sturen.
Dat de veiling maar 1 aanbieder opleverde is normaal, ze kiezen de voordeligste maar hoeft niet goedkoopste van NL te zijn.

Teken nooit iets en vooral niet per telefoon op dit soort aanbieders in gaan.
Stuur een ontbinding overeenkomst en je kunt als er geen geldig contract is gesloten de bank blokkeren.

Maar heeft U eigen bedrijf of is U particulier?
Dat is van belang voor de voorwaarden.

InMa
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2018 07:05

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door InMa »

We hadden eerst een particulier contract bij Eneco en MKB Collectieven is via de Kamer van Koophandel bij ons gekomen.
In het telefoongesprek wat ik met ze heb gevoerd stellen ze dat we een mail hebben ontvangen waarin een 2 weken bedenktijd zou hebben gestaan. Maar de mail waarover zij spreken hebben wij nooit ontvangen (ook niet in de spam-folder) Hoe kan je dan ooit de overeenkomst annuleren?

Op mijn vraag waarop ze ons gas- en elektraverbruik hebben ingesteld kreeg ik een ontwijkend antwoord dus nu nog steeds geen idee welk maandbedrag ze willen afschrijven.

InMa
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2018 07:05

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door InMa »

Update.

Ik heb contact gelegd met Total Gas & Power over het feit dat ik geen contract van hun had ontvangen want zij zijn per slot van rekening degene die ons zouden gaan beleveren. Na mijn verhaal dat wij eigenlijk helemaal niet een zakelijk contract wensen op ons huisadres heeft Total GP het contract geannuleerd.
Vandaag werden we ook nog gebeld door MKB Collectieven, een heel ander gesprek als vorige week. De dame vroeg waar de hiaten lagen en samen met haar op een klantvriendelijke manier het geheel naar beider tevredenheid af kunnen handelen. Eind goed al goed!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan zulk soort telefoontjes direct afkappen.

gezin Renkum
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 13:20

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door gezin Renkum »

mmmmm. dit is mij heel stom stom ook overkomen. eind juni gebeld door MKB met aanbod om vanuit de collectieven een goedkope energie aanbieder te zoeken.
Zij zouden een aanbod doen per mail wleke we kunnen beoordelen en eventueel niet akkoord gaan. Een wel heel indirecte manier van een machtigiing om namens ons een contract aan te leggen bij Total & Power Nederland.
Heb de bandopname gekregen en ik vind het nog steeds rommelig gaan. we hebben wel e-mail gekregen, maar nooit geopend dus aanbod niet eens ingezine 9kreeg je code voor) wel begin juli welkomsbrief van Total.
MKB meerdere mails gestuurd dat we geen contract willen en dat we bij eigen energieleverancier willen blijven.
In tegenstelling tot andere reactie zegt Total niets te kunnen doen omdat MKB het contract alleen kan ontbinden. heel vreemd allemaal.
per 1 september gaat dit starten. ik ga bank blokkeren. hopelijk kan dat. Hoop dat we dan per 1 september wel stroom houden. zo balen.
MKB Collectieven en Total Gas&Power het zou jullie sieren als je met goede producten op de markt jezelf verkoopt en niet via deze indirecte verkoopmethoden. Jullie maken mensen erg ongelukkig.

stofzuigertje

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niets opende en las is de bedenktijd voorbij....

Maar overstap naar andere aanbieder en zij moeten dan voor de boete van te vroeg weglopen het bewijs leveren.
Door het niet openen weet je hun prijzen ook niet....

Gewoon aanmelden bij je vorige of willekeurige andere die wel goedkoper is.
Misleiding voor woonaansluiting mag niet, het is geen zakelijk adres en je kunt ook geen BTW terug krijgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Misleiding voor woonaansluiting mag niet, het is geen zakelijk adres en je kunt ook geen BTW terug krijgen.
Wat een onzin. Het is geen misleiding en het mag ook gewoon. Als ondernemer moet je gewoon uitkijken je hebt niet dezelfde rechten als een consument en daar maken ze misbruik van.

stofzuigertje

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat is verschil tussen werknemer en ZZPer die in zelfde woning gewoon woonde.

Als je geen bedrijf aan huis hebt en elders een pand dat wel zakelijk iets meer gebruikte.
Als je misleid word door een onderzoek naar goedkope aanbieders en niet gewoon de mail kunt lezen maar met code aanvragen moet openen is geen normale offertje.

Als ik voor elke offerte een code moet vragen en invoeren zou ik geen zaken meer doen.
Niet de leverancier maar deze MKB aanbieder met onduidelijke naam heeft een probleem als je een weekje later weg loopt.
Zij moeten bewijzen dat er een contract is gemaakt.

En hebben ze alle gegevens al zoals bank nummer?
Verder zijn er ook stichtingen als plaatselijke speeltuin en die worden ook vaak als ondernemer benaderd maar ......

Laat ze maar een rechtszaak starten met dat vage telefoon bandje als bewijs.....
Je hebt bedenktijd na ontvangst van normaal te lezen info en die is niet gegeven gezien de code!

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

stofzuigertje schreef:Wat is verschil tussen werknemer en ZZPer die in zelfde woning gewoon woonde.
Een werknemer is in loondienst, een zzp'er is een ondernemer.

Gaat het verder wel goed met u, stofzuigertje? Uw reacties worden steeds onduidelijker, heb ik de indruk. Soms vermakelijk, maar vaak niet.

gezin Renkum
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 13:20

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door gezin Renkum »

Wel fijn hoor deze reacties.

De bank zegt niets van te voren te kunnen blokkeren dus die hou ik in de gaten.
Ze hebben geen bankrekeningnummer maar ik ben er niet gerust op.
Oxxio gebeld en gevraagd of ze met nog als klant hebben. bleek het geval. gesmeekt om me niet over te dragen. ze gaven aan niets te kunnen doen. de systemen verwerken alles automatisch; ook de meterstanden via de 'slimme' meter. op de vraag of ze ook mn bankrekeningnummer zouden doorgeven gaven ze aan dat dit niet uitmaakt. Volgens hun is een mondeling 'ja' op de opmerking dat ik mee doe aan MKB Collectieven genoeg contract. In elk geval voor Oxxio om me over te dragen.
Total Gas &Power gebeld en ook daar gevraagd of ze me als klant kunnen uitschrijven maar 'kunnen 'ze niet omdat in hun ogen MKB Collectieven met mij een afspraak heeft gemaakt en zij vervolgens weer met hun.
Nou ja krom verhaal natuurlijk, want anderzijds heten zij me nu welkom als klant.
Ik ben redelijk hopeloos en weet niet meer welke stappen te zetten. Stofzuigertje; ik lees in je reacties dat zij maar eerst moetn bewijzen maar het lastige is dus dat als ik niets doe nu mijn stroom vanaf 1 september zal worden geleverd door Total Gas&Power en zij daarna wel zeker mij een rekening kunnen sturen omdat ze daadwerkelijk een product zullen leveren. Als ik dat niet wil gaan de aanmaningen komen. En daarmee hebben ze me dus nu in de greep. ben ik bang. Vrij machteloos ook.

stofzuigertje

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat ik niet lees of U de voorwaarden al heeft.

Een bij mijn thuis contract is voor 1 jaar dus te overleven, maar zakelijke zijn er ook met 5 of 10 jaren.

Probeer de mail te openen en als dat onmogelijk is omdat je een code nodig hebt is het een niet toegestane overeenkomst die niet leesbaar was.
Dat is vermoedelijk hun fout.
Ook in verkeerd formaat aangeleverde kan een reden zijn voor afwijzen.
Zolang het niet normaal leesbare mail was kun je MKB Col... dit vragen.

Als je een onleesbare mail kreeg zoals ik als Linux gebruiker wel eens Adobe en nieuwste versie kreeg die niet te openen was, gelijk met vermelding onleesbaar retour afzender gestuurd.... want als ik niet kan lezen zit ik ook nergens aan vast..
Bepaalde PDF bestanden moeten voor iedereen leesbaar zijn en ik heb geen Adobe plicht.

Wel kun je Total Gas & Power vlak voor overstap vragen of ze iets weten, op 27 aug moeten ze weten of je Zaterdag 1 september overgaat...
En vraag ze ook eens om hier te reageren want willen ze wel boze klanten die hun goede naam verpesten?
Dan stoppen ze met MKB colle... want ze zitten niet op anti reclame te wachten van een kleine verbruiker, ze willen juist echte grote bedrijven die veel afnemen en ik , alleen stroom leveren met salderen en 0,0 gas... die zijn ze liever kwijt!

WillemDarkeye
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 14:23

Re: Contract zonder handtekening

Ongelezen bericht door WillemDarkeye »

Zijn er nog mensen die er hier in focussen? Ik ben er ook ingetrapt. Nu gaat dat van mij zogenaamd ook in. Nu vraag ik mij een paar dingen af. Ten eerste ze hebben mijn gegevens verkeerd ( geboortedatum ) ten tweede is dit op het adres van mijn ouders ( waar ik wel mijn onderneming heb bevestigd ). Kan ik hier nog wat mee doen? Mijn ouders gaan hier uiteraard niet mee akkoord en de vestiging staat op hun naam. Kunnen ze het dan alsnog doorzetten?

Gr willem

Gesloten