Controleer eindafrekening Budget Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Visite
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2007 01:10

Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door Visite »

Pas op met de eindafrekening van Budget Energie!

Ik had een vast contract tot 04-08-22. Daarna kreeg ik een variabel contract met iedere maand (hogere) prijzen die per email werden gecommuniceerd.

Ik kreeg onlangs mijn eindafrekening van Budget Energie over de periode 04-08-22 tot 01-12-22. Deze was niet gespecificeerd.
Afbeelding

Omdat Budget Energie niet reageerde op hun site via Klachtenkompas uiteindelijk een specificatie gekregen die niet klopt.
Vanwege een meterwissel zijn het iets meer regeltjes maar de periode 04-08-22 tot 01-12-22 klopt;
Afbeelding

Als je echter kijkt naar de periode 04-08-22 tot 14-10-22 dan rekenen ze deze periode af in de periode 14-10-22 tot 01-11-22 tegen hogere kosten
Afbeelding

Niet correct dus.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door riddert »

En hoe heeft u dit nu opgelost?

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door rwolters »

Is "Controleer eindafrekening" (ongeacht van wie of wat) niet een open deur? Je controleert toch alles wat je toegestuurd krijgt?

Ari S
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023 11:39

Re: Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door Ari S »

Omdat ik al enige tijd mijn verbruik niet kan inzien bij Budget energie heb ik 2 keer contact gehad met de "klantenservice" Hier geven ze aan dat er "gewerkt wordt aan het probleem' en ze niet voor me kunnen doen. Op de vraag "wanneer wel?" kreeg ik geen antwoord.
De netbeheerder is al langs geweest om te controleren of alles goed is aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Zijn er meer mensen met dit probleem? ik heb namelijk de indruk dat het geen prioriteit bij Budget energie en er bewust geen inzage wordt gegeven in mijn verbruik ivm de schommelende prijzen.

PNij
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2022 19:17

Re: Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door PNij »

Interessant thema,

Meter wisseling is denk ik jouw probleem! Zie namelijk geen meterstanden van 4-8 tot 14 -10

De kWh's voor aug waren tegen enkel tarief van € 0,37023 en voor sept tegen € 0,53093

Die zitten nu in de periode 14-10 tot 25-11 (zijn 1396 KWh) tegen enkel tarief van € 0,65426

en dit is wellicht een gemiddeld tarief! Gespecificeerd : 575,14 KWh tegen een gemiddelde van € 0,51847 maakt dan€ 298,19

Vanaf 1-11 tot 1 -12 zouden die € 0,72911 moeten zijn, maar op jouw factuur zien we € 0,69989

Dus dan 820,86 + 77 KWh= 897,86 tegen € 0,72911 maakt € 654,64 samen € 952,83!

Zo betaal je ongeveer € 44,13 te veel!

Visite
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2007 01:10

Re: Controleer eindafrekening Budget Energie

Ongelezen bericht door Visite »

Ik had een klacht geplaatst op Klachtenkompas omdat ik geen gespecificeerde rekening had gekregen. Daarna kreeg ik bovenstaande toegestuurd waar ik weer op reageerde dat deze niet klopte. Daar werd niet meer op gereageerd dus deze hier geplaatst en een nieuwe klacht op Klachtenkompas aangemaakt.

Toen begon het balletje te rollen. "Heel knap dat u dit heeft opgemerkt" en "door een opgave van Enexis hebben wij verkeerde meterstanden met de datum 14 oktober in het systeem gekregen." Enexis was nooit bij mij thuis geweest en had een schatting gemaakt blijkens een screenshot dat Budget Energie toe stuurde. Mogelijk ligt hier de oorzaak in de aanvraag verzwaring en meterwisseling op 25 november. Overigens had
ik dit al aangevraagd in augustus.

Ik kreeg een nieuw berekende rekening die ook niet klopte. Maar wat nog belangrijker was een telefonisch- en e-mail-contactadres van Dawid die dit zeer zeer netjes en snel oppakte. Het kan dus wel.

Uiteindelijk verhaal is een overzichtelijke juiste rekening die op een paar euro €190 lager is.

Plaats reactie