Coolblue Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

In dit energie-armoede-topic kwam Collbue Energie voorbij. Om de discussie aldaar niet teveel te vervuilen, open ik er een nieuw topic voor. Ik ben wel benieuwd: wie heeft er ervaring met deze aanbieder?

De gebruikerservaringen van Gaslicht.com zijn niet heel denderend, maar ook niet schokkend. Hier staat ook nog een (soort van) review.

Ter aanvulling kopieer ik een paar van de meest relevante posts uit het oorspronkelijke topic:
ZeerPrivé schreef:
08 okt 2021 15:38
Moneyman schreef:
08 okt 2021 15:18
Als ik nu bij gaslicht.com mijn gegevens invul, krijg ik (bij de keuze één jaar vast) slechts drie aanbiedingen (van Welkom Energie, Delta Energie en Kernion). Kies ik voor drie jaar vast, komt daar nog Innova Nergie bij.

Geen enkele aanbieding van de partijen waar ik al vaker zaken mee heb gedaan (Nuon, Eneco, Oxxio, Vandebron).
Aanbieding bij CoolBlue gezien? Helaas cadeaubon al wel € 100,- gezakt t.o.v. paar weken geleden. https://www.coolblue.nl/energie
Moneyman schreef:
08 okt 2021 15:56
Zo, dat zijn aantrekkelijke tarieven! Totaal normaaltarief € 0,2987, totaal gastarief € 1,0894. Dat is 40% goedkoper dan het aanbod wat ik nu heb liggen (en "maar" 35-40% duurder dan mijn huidige tarieven).

Ben benieuwd of ze dat aanbod gestand doen als ik erop in zou gaan...
angel1978 schreef:
08 okt 2021 16:01
ServiceHouse

ServiceHouse B.V. is een innovatieve service onderneming met alle producten, diensten en competenties voor Energie en e-Mobiliteit. ServiceHouse uit Amersfoort is een investering van Ponooc B.V. en maakt onderdeel uit van het Pon concern. Sinds 17 juni 2015 hebben ze ook een vergunning om elektriciteit aan kleinverbruikers te leveren. Ze voeren talloze merken; PonEnergie, Kerkstroom, Zekerzuinig, SamSam, HorecaEnergie, SportStroom, JustPlugin, Energy-Z en DorpStroom, EnergieBesteding, MyEnergie, Parkstroom en Excellio.

Informatie is dus alweer enigezins achterhaald aangezien ze nu onderdeel uitmaken van de Coolblue Holding. Wel als aparte BV. Je sluit dus geen contract af met Coolblue maar met ServiceHouse B.V.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door riddert »

nee, geen ervaring, maar lijkt me een prima partij. Pon zit erachter.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Samen met ServiceHouse
Coolblue energie leverancier
Om Coolblue Energie aan te bieden, werken we samen met ServiceHouse. Dit bedrijf levert al sinds 2014 energie aan inmiddels tienduizenden klanten. Daarom zie je ServiceHouse B.V. terugkomen op je documenten. Coolblue Energie is namelijk een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Samen bieden we jou Coolblue Energie aan en helpen we jou om energie te besparen.

CB kan zich nu geen fratsen veroorloven, lijkt mij aangezien ze binnenkort naar de beurs gaan.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door angel1978 »

riddert schreef:
08 okt 2021 16:19
nee, geen ervaring, maar lijkt me een prima partij. Pon zit erachter.
Niet dus, overgenomen door de Coolblue holding.
CB kan zich nu geen fratsen veroorloven, lijkt mij aangezien ze binnenkort naar de beurs gaan.
Aangezien het een aparte BV is en blijft en het alleen onder de Holding hangt hoeft het op zich niets te betekenen voor de beursgang. Een BV is ook zo weer afgestoten. Als de naam Coolblue eraan gehangen zou zijn zou ik 't een ander verhaal vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Even opgezocht, ik heb op 10 september bij CB gekeken voor stroom 3 jaar vast (geen gas, want gasloos).
KWh prijs normaal tarief 0,2671en dal tarief 0,2525.

Zat al met mijn vinger op de knop, maar toch niet gedaan omdat a) mijn huidige tarieven op dit moment nog lager liggen, b) ik gewend ben een 1 jarig contract af te sluiten en c) ik 'maar' een cadeaubon van € 150,- kreeg, want alleen kWh. :(

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@angel1978: in/op de (social) media zal toch de naam van CoolBlue genoemd gaan worden en wel in negatieve zin natuurlijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door kweenie »

Toen ik enige tijd geleden de tarieven vergeleek, kwamen zij weliswaar relatief voordelig uit de bus, maar zeker niet als goedkoopste. Grote adder onder het gras is daarbij ook dat de welkomstkorting, die bij andere aanbieders van de energierekening af gaat, bij Coolblue in de vorm van een (beperkt houdbare) Coolblue waardebon is. Reden voor mij om daar voorlopig niet voor te kiezen

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
08 okt 2021 16:25
Samen met ServiceHouse
Coolblue energie leverancier
Om Coolblue Energie aan te bieden, werken we samen met ServiceHouse. Dit bedrijf levert al sinds 2014 energie aan inmiddels tienduizenden klanten. Daarom zie je ServiceHouse B.V. terugkomen op je documenten. Coolblue Energie is namelijk een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Samen bieden we jou Coolblue Energie aan en helpen we jou om energie te besparen.

CB kan zich nu geen fratsen veroorloven, lijkt mij aangezien ze binnenkort naar de beurs gaan.
Ineens kunnen fratsen weer:

https://nos.nl/l/2401467

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door sjohie »

Gezien de problemen met die kleinere leverancier in Hardenberg eo, zou ik als particulier op dit moment niet kiezen voor één van de kleinere energieleveranciers.

Lizette60
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:27

Re: Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Lizette60 »

kweenie schreef:
10 okt 2021 20:06
Toen ik enige tijd geleden de tarieven vergeleek, kwamen zij weliswaar relatief voordelig uit de bus, maar zeker niet als goedkoopste. Grote adder onder het gras is daarbij ook dat de welkomstkorting, die bij andere aanbieders van de energierekening af gaat, bij Coolblue in de vorm van een (beperkt houdbare) Coolblue waardebon is. Reden voor mij om daar voorlopig niet voor te kiezen
Medio september 2021 bestond de welkomstbonus (ad. Euro. 275,--) uit een verrekening op de jaarrekening. Bij een 3-jarig "minder energie" contract wordt er ieder jaar bij de afrekening 1/3 van dat bedrag verrekend. Nu doet men dat inderdaad niet meer.

Groet,
Liz

Gesloten