LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De eerste levensbehoeften.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

CCC-agent nu moet ik Uw deskundigheid toch zeker in twijfel trekken.
Elektriciteit en Gas vallen weldegelijk onder de primaire levensbehoeften. bewijs, ze worden met het lage BTW tarief belast en dat is alleen zo bij diensten of goederen welke onder de eerste levensbehoeften vallen. Het spijt me voor U maar U werkt niet bij NUON nog enige ander energiebedrijf. Was dat wel zo dan had U het vorenstaande zeker geweten maar helaas. Niet dus.
Ik wil iedereen graag in de waarde laten maar dan moeten ze zich niet uitgeven voor iemand die ze vanwege bepaalde onjuiste beweringen niet kunnen zijn. Energie valt onder de primaire levensbehoeften.

Chanmaster.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door flappie »

electra en gas (levering) worden gefactureerd tegen 19 % BTW.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee Flappie, Gas en Electriciteit worden gefactureerd onder het lage btw tarief en de netwerkkosten etc. met 19%. Kijk op Uw jaarafrekening en zie aldaar.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

het klopt dat de regering nogsteeds gas en electra als eerste levenbehoefte aanmerkt in zaken BTW, maar wat ik bedoel is dat afsluiting in geval van schuld niet meer gezien word als afsluiting van de eerste levensbehoefte

u kunt namelijk ook alle producten in de winkel kopen
accu
gasfles
waterflessen

daardoor kunt u het argument van eerste levensbehoefte niet gebruiken om afsluiting te voorkomen

u hoeft dus niet een aparte post aan te maken om dit te vragen, u had ook gewoon even op de originele post kunnen reageren
maan misschien had u even een bliksem afleider nodig ;-)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

CCC-agent, het nederlandse netwerk is grotendeels door de staat gefinancierd. Electriciteit is helemaal nergens anders te koop of op een andere wijze te verkrijgen en aardgas evenmin omdat de toestellen welke voor aardgas geschikt zijn helemaal niet op ander gas branden zonder dat ze aangepast zijn.
Een energieleverancier sluit helemaal niemand meer af maar beëindigd het leveringscontract met de klant na de vordering bij het incassobureau te hebben gedeponeerd maar afsluiten kan deze niet. De levering wordt vanwege het niet beschikken over een leverancier onderbroken door de afdeling levering maar nimmer meer op grond van wanbetaling. Die tijd is vooralsnog geweest maar komt wellicht terug omdat de splitsing niet werkf en per kleinverbruiker veel en veel te duur uitpakt maar dat moet nog komen.
Electriciteit en aardgas vallen onder de primaire levensbehoefte CCC-agent en dat blijft ook zo omdat er voor alsnog geen sprake van is daarin wijzigingen te brengen.
Waarom denkt U verkopen de leveranciers graag op contractbasis voor drie achtereen volgende jaren zogenaamd energie tegen een vaste prijs? Ik zal U dat haarfijn uit de doeken doen. Voorheen was een energieleverancier een kapitaalkrachtige onderneming. Nu de markt vrijgegeven is heeft dit tevens tot gevolg dat het kapitaal ineens weg is. Wanneer een leverancier er in slaagt om klanten voor een langere termijn te binden wordt er financiële zekerheid geschapen en kan de bank credits verstrekken. Maar het is wassenneus omdat de energieprijzen niet door de leverancier wordt bepaald. Deze beschikt totaal niet over bevoegdheid te leveren tegen een eigenmachtig bepaalde energieprijs laat staan voor langere termijn omdat daarvan jaarlijk een verslag aan de DTE overlegd moet worden. Daarmee valt en staat het contract welliswaar en riekt naar valse voorwenselen, is dat ook maar goed, het ontbindt wel het contract en doet afbreuk aan de financiële zekerheid der leveranciers. Voor wat betreft vorderingen op een klant is het zo dat de reguliere weg moet worden bewandeld dus via de civielgerechterlijke wegen en dat doen ze ook, ik kom de vorderingen dagelijks in de diverse dossiers tegen maar die klanten zijn niet afgesloten en worden ook niet afgesloten omdat ze inmiddels een andere leverancier hebben genomen.
Wanneer je maar bij voldoende leveranciers aan de lat staat houdt het een keer op, dan accepteert geen leverancier je nog maar zover is het nog niet. Energie valt onder de eerste levensbehoeften, neem dat maar van mij aan CCC-agent en dat is iets wat U redelijkerwijs minstens had moeten weten.
Sorry hoor maar dit soort uitspraken moet je niet doen wanneer je niet door de mand wilt vallen.
Banzai merkte hier of daar in het forum op dat ik en CCC-agent één en de zelfde persoon zouden zijn, welnu, ik kom alleen onder deze naam op het forum en verberg me voor niets of niemand.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

probeer af en toe eens op enter te drukken
dat maakt het allemaal leesbaar

je reactie is gevuld met onzin

als gas en electra eerste levensbehoefte waren dan werden er niet zoveel mensen afgesloten
toen deze producten nog wel onder de eerste levensbehoefte vielen mocht het namelijk niet voordat er jaren achterstand was!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door flappie »

Bij niet betalen volgt er automatisch EINDE bericht levering via het eletronich clearing house.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het enige wat hier onzin is heeft betrekking op wat U uitkraamt.
Soms gaat het goed maar veelal schud ik mijn hoofd en blader verder zonder te reageren. Ik wil nog even iets kwijt en wel het volgende.
Ik werk daadwerkelijk bij schuldhulpverlening in de sector schuldenpreventie en bemoei me dagelijks met juist dit soort verhalen. Dat doe ik reeds vanaf 1990 en mag mij derhalve inmiddels deskundige noemen op mijn gebied. Stel je voor dat ik hier mensen ook maar iets op de mouw zou spelden, wat denk je gebeurt er Maandag ochtend? Ik wordt op het matje geroepen en kan terstond vertrekken. Daar zit ik niet op te wachten hoor! Wanneer je hier mensen van een advies wilt dienen dan is dat prima maar kraam geen onzin uit en weet waar je over praat. Dan alleen keert de rust terug en kunnen we samen door een deur zonder elkaar in de wielen te rijden.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

energie clearing house ;-)

maar ja, correct
en dan gaat de netbeheerder binnen 2 weken afsluiten

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

welnu,

inzaken afsluiting zijn gas en electra GEEN eerste levensbehoefte

dit is geen uitspraak of aannamen
dit is een feit

als dat namelijk niet het geval was zouden we bij een afsluiting levens in gevaar brengen
en dat mag niet

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door puma73 »

Dus uw werkgever is op de hoogte van uw activiteiten op dit forum?
Dat begrijp ik uit uw onderstaande bijdrage.
Chanmaster


Geplaatst op 19 Feb 2006 22:46 door Chanmaster


--------------------------------------------------------------------------------

Het enige wat hier onzin is heeft betrekking op wat U uitkraamt.
Soms gaat het goed maar veelal schud ik mijn hoofd en blader verder zonder te reageren. Ik wil nog even iets kwijt en wel het volgende.
Ik werk daadwerkelijk bij schuldhulpverlening in de sector schuldenpreventie en bemoei me dagelijks met juist dit soort verhalen. Dat doe ik reeds vanaf 1990 en mag mij derhalve inmiddels deskundige noemen op mijn gebied. Stel je voor dat ik hier mensen ook maar iets op de mouw zou spelden, wat denk je gebeurt er Maandag ochtend? Ik wordt op het matje geroepen en kan terstond vertrekken. Daar zit ik niet op te wachten hoor! Wanneer je hier mensen van een advies wilt dienen dan is dat prima maar kraam geen onzin uit en weet waar je over praat. Dan alleen keert de rust terug en kunnen we samen door een deur zonder elkaar in de wielen te rijden.

Chanmaster
Dat houd in dat u hier (semi)commercieel bezig bent en dat is volgens het forumreglement VERBODEN

Bovendien bent u niet te traceren, uw advertentie op marktplaats is niet eens in correct Nederlands gesteld.

Kortom, voor mij bent u een brallerig dikdoenerig mannetje dat zich een status probeert te verwerven die hij niet heeft.

Jann
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:29

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Jann »

Nog even een vraag over het hoog/laag btw gebeuren. Als ik op mijn jaarafrekening kijk, rekent oxxio gewoon 19% btw vor het elektra. De afrekening is 611,76 + 19% btw is totaal 727,99. Als ik kijk naar de energieheffing, dat is wel heel erg hoog, maar dat zal wel zijn om de loonsverhogingen en de ziektekosten compensatie voor die club in den haag te financieren.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Artikel 9 Niet-nakoming
1 De netbeheerder is bevoegd – zo mogelijk na voorafgaande waarschuwing – de aansluiting geheel
of gedeeltelijk weg te nemen of te de-activeren indien en zolang de afnemer één of meer
artikelen van deze algemene voorwaarden of de op grond van deze voorwaarden van toepassing
zijnde voorschriften niet nakomt. Een dergelijk geval kan zich onder andere voordoen indien:
a. de elektrische installatie niet voldoet aan het bepaalde in of krachtens de in artikel 5
lid 1 van deze algemene voorwaarden bedoelde voorwaarden;
b. één of meer van de in artikel 18 van deze algemene voorwaarden genoemde verbodsbepalingen
zijn overtreden;
c. de afnemer overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 van deze algemene voorwaarden in
verzuim is een vordering terzake van aansluiting of transport, dan wel een andere opeisbare
vordering, die de netbeheerder op hem heeft, te voldoen, met inbegrip van die terzake van
aansluiting of transport ten behoeve van een ander, respectievelijk vorig perceel, mits er
voldoende samenhang bestaat tussen de vordering en de verbintenis van de netbeheerder
om de onderbreking te rechtvaardigen. Dit geldt mede met betrekking tot vorderingen van de
netbeheerder terzake van aansluiting of transport ten behoeve van de uitoefening van een
beroep of een bedrijf;
d. de afnemer een geldende betalingsregeling met de netbeheerder niet nakomt;
e. de afnemer niet overeenkomstig artikel 19 lid 2 van deze algemene voorwaarden uit hoofde van
een overeenkomst voor de levering van elektrische energie met een leverancier recht heeft op
levering.




2 Deze algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomst tussen de netbeheerder en de
afnemer. Daarnaast zijn er technische voorwaarden en kwaliteitscriteria als bedoeld in artikel 31
van de Elektriciteitswet 1998 op de overeenkomst van toepassing. Ingeval van een tegenstrijdigheid
tussen deze algemene voorwaarden en de technische voorwaarden en kwaliteitscriteria als
bedoeld in artikel 31 van de Elektriciteitswet 1998 prevaleren laatstbedoelde technische voorwaarden
en kwaliteitscriteria. Alle overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van
toepassing zijn, zijn onderworpen aan Nederlands recht.
Indien en voor zover de afnemer de aanvraag voor aansluiting en transport tevens in het kader
van de uitoefening van een bedrijf of beroep heeft ingediend of tevens in het kader van de
uitoefening van een bedrijf of beroep de beschikking heeft over een aansluiting, zijn ter zake de
‘Algemene voorwaarden aansluiting en transport elektriciteit voor zakelijke afnemers’ van toepassing.

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door weelden22 »

zie trouw van vandaag
eneco op de vingers getikt door de rechtbank rotterdam
het volgende stond er vandaag in de trouw eneco moet afsluiting bij klant terug draaien
volgens eneco had deze vrouw een schuld van 800 euro openstaan
en is daar om overgegaan tot afsluiting
de recht bank was het niet mee is en
legte het volgende uit
stroom en gas is een eerste behoefte van het levens onderhoud
en daar om mag uw niet af sluiten uw mag wel de tv afsluiten
verder ver oderdeel ik eneco tot het betalen van een vergoeding aan de klant zo lang deze is afgesloten geweest tot een boeten van 20.000 euro

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door joopataa »

Misschien een sprookjesboek gelezen? Of geef de link waarop wij dat zelf kunnen zien. Ik kon het niet vinden en geloof er niets van!

Joopat :)

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door flappie »

Levering wordt bij oxxio gefactureerd met 19 % BTW.

Energie belasting is door de overheid bepaald. En loopt op in treden

0 - 10.000 KWH
10.000-50.000 KWH
50.000-en meer

Voor de tarieven van de REB. kan je kijken op de sites van de overheid.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

klopt

de verwarring ontstaat zodra de leverancier ook water doet/heeft gedaan

dat is 6%

als je dan gaat rekenen kom je op een raar %

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door flappie »

water wordt inderdaad afgerekend tegen 6 % BTW.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

BTW
Tot slot worden alle energietarieven, uitgezonderd de MEP-heffing, belast met 19% BTW.

Banzai 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 feb 2006 14:35

Re: De eerste levensbehoeften.

Ongelezen bericht door Banzai 2 »

@Flappie:

Kennelijk valt water dus onder eerste levensbehoefte.
Het zou een zegen zijn als gas en electriciteit daar ook onder gingen vallen.
Dat heeft 2 voordelen:
1) Energiebedrijven zullen voorzichtiger omgaan met afsluiten.
2) Lastenverlichting voor de afnemers.

Banzai.

Gesloten