LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Wij hebben sinds de aansluiting op constant moeite moeten doen. Bij deze onderneem ik de hoeveelste poging om kenbaar te maken dat ik nog steeds geen geld terug heb gekregen van Greenchoice. En nee, dit is niet iets wat Greenchoice voor mij op moet gaan lossen. Dit is iets wat Oxxio beloofd heeft om voor mij in orde te maken. En daar vertrouw ik dan ook op.

Op dit moment heb ik 2 x 42 = 84,- teveel betaald aan Greenchoice. Dit zijn de maanden Juli en Augustus geweest:

Ik heb spijt dat ik ben overgestapt, het blijkt dat de low budget bedrijven in Nederland zich een weg proberen te wanen tussen de regels door.

Het is nu Oktober en ik wacht nog steeds op mijn 84,-. Zowel bij verkoop aan de deur, als meerdere malen gebeld te hebben naar het service nummer wordt mij verteld dat ik dit bij Greenchoice maar moet regelen. Maar als mij op voorhand wordt gezegd dat ik helemaal niets hoef te doen, waarom loop ik dan nu achter de feiten aan?

Bedenk je dus goed dat Oxxio dus niet de gehele overstap voor je regelt.

Ik heb al een eerder bericht hierover geschreven en het enige wat Oxxio kan doen is nu de 84,- te crediteren die ze eind dit jaar weer van me terug willen. Echt een oplossing vol met gebakken lucht, want dat is volgens mij geen structurele oplossing.

Groet

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Rick Waters,

Betreft dit bedrag uw opzegvergoeding of zijn dit nog geïncasseerde voorschotbedragen. Vaak worden er nog één of twee maanden voorschotbedrag geïncasseerd nadat de levering is beëindigd. Deze worden weer terug betaald op uw eindafrekening van Greenchoice. Op de eindafrekening moeten immers alle betaalde voorschotbedragen worden verrekend. Als het bedrag uw opzegvergoeding betreft zal Oxxio dit bedrag wel aan u vergoeden. U kunt via onze website een declaratieformulier downloaden en de voorwaarden nalezen https://www.oxxio.nl/opzegvergoeding.
Als u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken contact op te nemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door Rick Waters »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Rick Waters,

Betreft dit bedrag uw opzegvergoeding of zijn dit nog geïncasseerde voorschotbedragen. Vaak worden er nog één of twee maanden voorschotbedrag geïncasseerd nadat de levering is beëindigd. Deze worden weer terug betaald op uw eindafrekening van Greenchoice. Op de eindafrekening moeten immers alle betaalde voorschotbedragen worden verrekend. Als het bedrag uw opzegvergoeding betreft zal Oxxio dit bedrag wel aan u vergoeden. U kunt via onze website een declaratieformulier downloaden en de voorwaarden nalezen https://www.oxxio.nl/opzegvergoeding.
Als u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken contact op te nemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker
Het gaat niet om een opzegvergoeding. Het gaat erom dat Greenchoice na 4 maanden nog steeds geen eindafrekening heeft gestuurd. Ik ben gelimiteerd tot mobiel bellen en nu betekent het dus dat ik met Greenchoice kan gaan bellen á 1,30 p.m terwijl Oxxio alles in orde zou maken.

Dit weiger ik dan ook. Als ik voor het eind van het jaar nog steeds geen duidelijkheid heb m.b.t dit probleem heb ik een afspraak met een consumenten autoriteit om andere stappen te ondernemen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Rick Waters,

Greenchoice zou binnen twee maanden na einde levering een eindafrekening opgemaakt moeten hebben. Greenchoice heeft ook een webcareteam. U kunt ze mailen op [email protected]. Wellicht kunt u het daar eens proberen. Indien het u niet lukt mag u me mailen dan zal ik een poging voor u wagen.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

sprint
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2010 00:55

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door sprint »

Een einde levering komt toch ook niet zo maar uit de lucht vallen of wel?

Vraag eerst eens bij de netbeheerder na of er al eindstanden bekend zijn en of deze aan Greenchoice zijn gecommuniceerd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door Shine »

sprint schreef:Een einde levering komt toch ook niet zo maar uit de lucht vallen of wel?

Vraag eerst eens bij de netbeheerder na of er al eindstanden bekend zijn en of deze aan Greenchoice zijn gecommuniceerd.

Het begrip 'Einde Levering' is fout. Dit is namelijk iets anders dan wisselen van leverancier.
Omdat u nog geen slotfactuur (ten gevolge van uw switch naar Oxxio) van GC hebt ontvangen, vraag ik me serieus af of u wel daadwerkelijk wel gewisseld bent?
Dit kunt u navragen door met uw netbeheerder contact op te nemen.
Vraag wie uw huidige leverancier is en of zij iets zien van een -op hand zijnde- switch. Dat antwoord zal u veel verklaren en van daar uit kunt u dan wel/geen vervolgactie ondernemen.

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: De mooie beloftes van Oxxio, ik dacht het niet

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Shine schreef:
sprint schreef:Een einde levering komt toch ook niet zo maar uit de lucht vallen of wel?

Vraag eerst eens bij de netbeheerder na of er al eindstanden bekend zijn en of deze aan Greenchoice zijn gecommuniceerd.

Het begrip 'Einde Levering' is fout. Dit is namelijk iets anders dan wisselen van leverancier.
Omdat u nog geen slotfactuur (ten gevolge van uw switch naar Oxxio) van GC hebt ontvangen, vraag ik me serieus af of u wel daadwerkelijk wel gewisseld bent?
Dit kunt u navragen door met uw netbeheerder contact op te nemen.
Vraag wie uw huidige leverancier is en of zij iets zien van een -op hand zijnde- switch. Dat antwoord zal u veel verklaren en van daar uit kunt u dan wel/geen vervolgactie ondernemen.
Dat is wel duidelijk. Dat is op dit moment Oxxio. Ik krijg sinds 3 maanden geen facturen meer van Greenchoice, maar alleen van Oxxio. Echter heb ik wel 2 maanden dubbel betaald, zowel Oxxio als GC.

Het is wachten op een eindafrekening, maar ik vraag me af of dat na 5 maanden sinds de overstap gaat komen.

Gesloten