LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De ramp genaamd Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
nico2000

De ramp genaamd Oxxio

Ongelezen bericht door nico2000 »

Begin Augustus 2012 heb ik besloten van energie leverancier te wisselen. MIjn keus viel op Oxxio. Redelijke tarieven en contract voorwaarden en... een gratis iPad. Altijd aardig.

Na het invullen van een aanmeld formulier via de website, kreeg ik een mailtje een dag of wat later met het verzoek een borg van 400 euro te storten. Iets wat ik dan maar gedaan heb. Echter een paar dagen daarna ontvang ik een brief dat de overeenkomst is ontbonden omdat ze de borg niet hebben ontvangen.

Ik klim dus maar in de telefoon met zowaar een gratis 0800 nummer. Ik krijg te horen dat de aanmelding is afgewezen, want ze kunnen de borg niet vinden, zelfs niet nadat ik alle gegevens heb doorgegeven. De helpdesk miep kan niets anders doen dan opnieuw een aanvraag in dienen. Dan zal ze aan de afdeling financieen doorgeven dat de borg reeds betaald is en dit te koppelen aan de nieuwe aanvraag. Zo'n proces aanvraag per telefoon kost ook al snel een half uur, dus vrolijk wordt je
er niet van.

Een week later heb ik niet het beloofde mailtje ter bevestiging ontvangen, geen info pakket gezien en helemaal geen contract gekregen. Ikbel dus maar weer. Inmiddels 5 weken later vanaf de oorspronkelijke aanvraag. Ik krijg een IDENTIEK verhaal voor mijn kiezen. De aanvraag is afgezezen want de borg is niet ontvangen en ze kan niets anders doen dan opnieuw een aanvraag in te dienen.

Dit maar WEER gedaan te hebben blijft wederom de mail en het info pakket uit en als ik weer opbel een week later is er nog helemaal niets gebeurt. Ik krijg wel het advies om het betalings bewijs door te faxen en dan geven zij dat door aan de afdeling financieen. Iets wat al drie keer niet gelukt is. Ik zelf mag deze obscure afdeling niet spreken. Ik krijg ook geen supervisor of andere hulp. Ik kan alleen maar afwachten wat er verder gaat gebeuren.

In het ergste geval moet ik weer op zoek naar een andere energie leverancier en dan wordt het natuurlijk weer een kruistocht op die 400 euro borg terug te krijgen. Inmiddel staat ook Liander te popelen om af te sluiten, want het contract met de oude leverancier is inmiddels wel ontbonden. Maar de nutteloze helpdesk daar is een heel ander verhaal...

Tot zover mijn ervaring met Oxxio. Mocht het zo zijn dat Liander de boel afsluit hier en ongetwijfeld absurde kosten in rekening gaat brengen kan ik de Oxxio hierbij wel meedelen dat ik alle kosten op hun ga verhalen. Maar daar schijnt de helpdesk miep niet echt van onder de indruk.

Laatste updat: Weer een week later en nog geen bericht, niets gebeurd.

AGGB

Re: De ramp genaamd Oxxio

Ongelezen bericht door AGGB »

Lees de Oxxio gerelateerde berichten op dit forum eens allemaal door. Dat kost u vele uren.

OXXIO neemt u in het ootje,
Het is en blijft er een klerezootje.

Binnenkort zal zich hier de opperderriedweiler Michael wel melden. Na interventie van hem en zijn team zullen uw klachten snel opgelost zijn. Damagecontrol heet dat.

Of de klachten nu wel of niet opgelost worden, kijk toch maar eens uit naar een andere leverancier, want als het een keer is fout gegaan bij Oxxio, dan gaat het maar door.
Kijk bv eens bij de Vastelastenbond, een goede prijs en nooit meer gedonder.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Nico2000,

Via verschillende websites en kanalen, hebben wij uw klacht ontvangen. Via klachtenkompas hebben wij gereageerd met de mededeling dat wij uw verzoek in goede orde hebben ontvangen en dat we binnenkort contact met u zouden opnemen.

Vandaag hebben we geprobeerd telefonisch contact met u opgenomen, echter, kregen wij geen gehoor en hebben wij uw voicemail ingesproken. Wij wilden u telefonisch, waar u eerder expliciet om verzocht, op de hoogte willen brengen dat Oxxio de levering inmiddels heeft opgenomen.

We zullen u later op de dag nogmaals proberen telefonisch te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

Joost1960

Ongelezen bericht door Joost1960 »

Ik heb even snel uitgerekend dat een nieuwe Ipad3 van Oxxio mij ca. 750 Euro kost! Ik ben nu klant bij Greenchoice en vergelijk het even met hun lever- en vastrecht tarieven. Schandalig vind ik dit!
Geloof me ik kan echt wel rekenen! Dan kan je nog beter een ipad via een bekende Rotterdamse krantenuitgever (ik weet niet of ik hier reclame mag maken vandaar) aanschaffen. Je betaalt dan maar 250 euro voor je Ipad 4! Voor een Ipad 2 of Ipad mini maar 150 Euro. Dat zijn tenminste echte aanbiedingen! Moet je wel behoefte hebben aan een krant.

Wel jammer dat Oxxio zo mensen in de maling denkt te kunnen nemen! :(

Hagu

Ongelezen bericht door Hagu »

Je betaalt bij Oxxio een dure I-pad!!

Ziehier mijn berekening:

Ik betaal bij Essent:
stroom: 3500kwh x €0,223 = € 780,50
Gas: 1440m x € 0,645 = € 928,80
Totaal dus: €1709,30 Dit is alles inbegrepen!!( dus ook netwerkkosten € 392,47)
Je krijgt bij Essent € 100,- retour(actie) Dus Totaal betaal ik: € 1609,-

Nu OXXIO:

Stroom: 3500 x 0,2314 = € 809,90
Gas: 1440 x 0,6707 = € 965,80
vastrecht: = € 160,-
netwerkkosten: = € 392,47
Totaal dus: €2328,17

Het verschil met Essent is dus maar liefst: € 728,-
Dat is een erg duur betaalde I-Pad!!!!!!!!!!!

aberendse5

Ongelezen bericht door aberendse5 »

Na bovenstaande gelezen te hebben, verbaas ik mij nog meer over Oxxio.
Bij het afsluiten van een nieuw contract zouden wij een nieuwe ipad krijgen, en nu 3 maanden later, blijkt dat we geen ipad krijgen omdat we gekozen hebben voor het budget pakket.
ik wist niet eens dat dat er was.
De verkoper vertelde meerdere malen dat we een ipad zouden krijgen als kado, maar blijkbaar is die ook niet te vertrouwen.
Ik ga opzeggen daar, wat een troep bij die Oxxio bende. de linkerhand weet neit wat de rechterhand doet.

Heaven_

Ongelezen bericht door Heaven_ »

En om dan nog maar te zwijgen over de manier waarop je ingelicht wordt over de kosten... Ik kreeg een naheffing omdat ik na de zomer ben overgestapt en dus mijn 'compensatiemaanden' mis. Dat ik laatst belde met een andere energieleverancier werd mij aangeraden, wanneer ik zou overstappen, dit voor of in de zomer te doen.. Een advies dat oxxio ook had kunnen geven, maar die draken gaan over lijken....

sciencefreak

Ongelezen bericht door sciencefreak »

Enkele jaren geleden zijn we een tijdje klant geweest bij Oxxio. Het was een nachtmerrie waar ik liever niet aan terug denk, maar ik wil mensen wel waarschuwen niet naar Oxxio over te gaan. Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte afschuwelijke klantenservice meegemaakt als hier. Verder wemelde het van de administratieve fouten. Ik ben blij dat we van hun af zijn. Vreselijk.

Gesloten