LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte elektrameter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sanderh1989
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2013 15:46

Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Sanderh1989 »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en wil graag jullie advies, ik zal het proberen kort te houden
Op 15-07-2012 ben ik samen gaan wonen en hebben tot 15-07-2013 ellende gehad met ons stroomverbruik we hebben dat jaar 6500kwh(!) gebruikt terwijl we maar met z'n 2en zijn en we beide 40 uur werken.
In dat jaar hebben we verschillende acties ondernomen :

- Meerdere malen contact gehad met Liander
- Meerdere malen contact gehad met energie-direct
- Meterstanden bijgehouden
- Apparaten in huis gemeten met energiemeter

Als laatste heb ik Liander nog een keer gebeld en gezegd dat we de meter wouden laten ijken, was er helemaal klaar mee.. maar daar werd meerdere malen aangegeven dit niet te doen omdat als een meter kapot gaat deze langzamer gaat lopen en niet sneller. ( en het zonde zou zijn van die 400euro die je moet betalen als hij niet defect is )

Toen ervoor gekozen om over te stappen naar eneco ( gratis slimme meters en Toon )
Nu is het zo dat vanaf we de nieuwe slimme energiemeter hebben we het laatste half jaar nog gen 700kwh hebben gebruikt.. kapotte meter dus

Wat kan ik hier nog mee?


Alvast bedankt voor jullie reacties
Sander

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Wat is er met de verwijderde meter gebeurd? Waarschijnlijk vernietigd en bewijs dus verdwenen.
Hier komt nog bij dat de vorige bewoner mogelijk met de meter geknoeid heeft en daardoor deze is gaan afwijken. Een beroep op coulance is het enige wat nu nog rest lijkt mij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Liander heeft je met een kletsverhaal het bos ingestuurd. Je had voor de meterijking moeten gaan. Immers geheel gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld.

Je had een schatting kunnen maken van je werkelijke verbruik om dat vervolgens te vergelijken met je meterstanden. Als het verschil erg groot is, gewoon die ijking laten doen. Het bewijs (de oude meter) is nu verdwenen.

Je kan nog naar de Geschillencommissie maar ik geef je weinig kans. Lees deze uitspraak eens door:
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... -te-worden

In jouw geval is het verschil wel erg groot: 6500 kwh versus circa 1500 kwh op jaarbasis. Al gauw 1100 euro aan stroom.

Webcare Liander
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:04

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Webcare Liander »

Beste Sanderh1989,

Kan je mij je adresgegevens en telefoonnummer (via PB) toesturen? Dan kan ik nakijken wat er fout gaat.

Vriendelijke groet,

Medewerker Liander Webcare

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Wat een onzin om te zeggen dat een elektriciteitsmeter langzamer gaat “lopen” indien deze defect is. En dat dit dan ook nog door een medewerker van een netwerkbedrijf wordt gezegd. Hoe heb je contact gehad met Liander en Energie-Direct? Toch zou ik bij Liander proberen met de huidige standen en verbruiken en de antwoorden van o.a. eerder om af te zien van een ijking een tegemoetkoming te krijgen.
Wat mij niet duidelijk is dat je overstapt naar een andere leverancier (Eneco) en je een andere meter krijgt. Je bent namelijk gebonden aan de netbeheerder en die plaatst de meter???

Soloman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2015 23:59

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Soloman »

Bij mijn afrekening was de beginstand 10000 en de eindstand 10800 dus het verbruik 800 kWh. Op de afrekening stond dat ik 8000 kWh had verbruikt. (@radar: ik heb dit dus zwart op wit). Hun computer heeft dus problemen met aftrekken.
Het vervelende is dat als je eenmaal betaald hebt dit niet meer vanzelf tevoorschijn komt.

kruk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2015 14:08

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door kruk »

Ik heb een vraag die hier wat mee te maken heeft en wellicht weet iemand hier het antwoord. Ook ik twijfel aan mijn meter (uit 1974). Gebeld met de netwerkbeheerder en deze geeft aan eerst laten ijken a 390 euro, bij afwijking vergoeding van de kosten en te veel betaalde energie.

Ik vind dat raar en wel hierom. De slager moet zijn weegschalen jaarlijks laten ijken. Hetzelfde geldt voor het tankstation die de pompen moet ijken en de politie die de radar moet ijken. Ieder productiebedrijf dat een kwaliteitscertificaat heeft moet haar relevante meetapparatuur periodiek kalibreren/ijken. Het energiebedrijf - dat rekeningen stuurt op basis van een meet-apparaat hoeft haar meetapparatuur niet te ijken???? En ben erg nieuwsgierig naar de achtergrond van hiervan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door bprosman »

En ben erg nieuwsgierig naar de achtergrond van hiervan.
Kosten ? Een slager heeft geen 10.000en weegschalen en een tankstation geen 10.000en pompen.
Je kunt er ook zelf een extra meter tussen (laten) hangen, dan weet je of het loont die 390 Euro uit te geven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Defecte elektrameter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er worden ook meters afgekeurd door Verispect.

Dat is hier te controleren: http://www.verispect.nl/afgekeurde-gas- ... rs/item147

Gesloten