LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Princje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2014 13:17

DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door Princje »

In hoeverre mag ik begrip vragen van mijn energie leverancier?

Ik ben al jaren klant en betaal ook netjes op tijd mijn voorschot voor de energie levering.
Nu is helaas het geval dat ik financieel moeilijk zit. Dit heeft geresulteerd dat ik een achterstand heb opgelopen van de maand november. Het voorschot voor de maand december is wel voldaan door mij.

Op 04-12-2014 om 18:11 uur in de avond ben ik gebeld door het bedrijf met de mededeling of ik het bedrag inclusief €17,50 incasso kosten kan overmaken. Heb toegezegd dat ik dit zal doen. Echter is deze betaling geblokkeerd door de bank omdat er nog andere betalingen in de wacht stonden. Op dagtekening 08-12-2014 een brief ontvangen met de mededeling dat ze mijn gas water en licht gaan afsluiten als ik binnen 2 weken niet aan de betaling voldoet. Nu kan ik helaas de betaling pas doen v.a. mijn volgende salaris betaling, dit is rond 04-01-2014.

Koude kerstmis, enig begrip vanuit de Delta zou hun sieren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door berndv »

Princje schreef:In hoeverre mag ik begrip vragen van mijn energie leverancier?
Vragen mag altijd natuurlijk
Princje schreef: Ik ben al jaren klant en betaal ook netjes op tijd mijn voorschot voor de energie levering.
Nu is helaas het geval dat ik financieel moeilijk zit. Dit heeft geresulteerd dat ik een achterstand heb opgelopen van de maand november. Het voorschot voor de maand december is wel voldaan door mij.
Vervelend inderdaad, kan gebeuren, zou alleen niet moeten. U geeft keurig aan dat u inderdaad altijd keurig uw rekening betaald heeft, uw leverancier heeft u daarvoor ook jarenlang keurig energie geleverd.
Princje schreef: Koude kerstmis, enig begrip vanuit de Delta zou hun sieren.
Waarom niet eerst bellen en vragen naar de mogelijkheden? Ik zie op dit moment niets wat delta verkeerd doet, ja ze dreigen met afsluiten, maar dat is niet zonder reden, en de oorzaak ligt niet bij hen. Dus gewoon bellen, verhaal uitleggen en op de blote knieën vragen om uitstel.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door handdoekindering »

En nog een tip: via de site van de leverancier kun je vaak je (toekomstige) voorschotten verlagen. DOEN. Dat geeft maandelijks meer lucht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door crazyme »

Vriendelijk overleggen is altijd het beste. Daarna absoluut de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigen én nakomen. Leg ook uit wat er bij de vorige afspraak misging.

Overigens zou je je werkgever een voorschot kunnen vragen ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door snepke »

handdoekindering schreef:En nog een tip: via de site van de leverancier kun je vaak je (toekomstige) voorschotten verlagen. DOEN. Dat geeft maandelijks meer lucht.
Ja tuurlijk, maar dan moet je aan het eind van het jaar flink bij betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door berndv »

handdoekindering schreef:En nog een tip: via de site van de leverancier kun je vaak je (toekomstige) voorschotten verlagen. DOEN. Dat geeft maandelijks meer lucht.
Jij ook met je adviezen :roll:

En bij de jaarafrekening weer een betalingsregeling omdat je zoveel moet bijbetalen,,waardoor je daarna een nog hoger maandbedrag mag gaan betalen. Of heb je met je energieleverancier een zelfde regeling als met je huisbaas.....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is inmiddels wel duidelijk dat hidr een trol is. Waarom nog reageren? Daar doen ze om, gewoon negeren die hap.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door handdoekindering »

berndv schreef:
handdoekindering schreef:En nog een tip: via de site van de leverancier kun je vaak je (toekomstige) voorschotten verlagen. DOEN. Dat geeft maandelijks meer lucht.
Jij ook met je adviezen :roll:

En bij de jaarafrekening weer een betalingsregeling omdat je zoveel moet bijbetalen,,waardoor je daarna een nog hoger maandbedrag mag gaan betalen. Of heb je met je energieleverancier een zelfde regeling als met je huisbaas.....
Je moet natuurlijk wel rekening houden met bijbetalen op de jaarafrekening. Maar voor de korte termijn geeft het wel lucht, en dat is hetgeen wat princje kan gebruiken.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord. Op korte termijn lucht totdat het hele kaartenhuis in elkaar donderd. Dan zeker de schuldsanering in en na drie jaar weer opnieuw beginnen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door prem »

Princje schreef:In hoeverre mag ik begrip vragen van mijn energie leverancier?

Ik ben al jaren klant en betaal ook netjes op tijd mijn voorschot voor de energie levering.
Nu is helaas het geval dat ik financieel moeilijk zit. Dit heeft geresulteerd dat ik een achterstand heb opgelopen van de maand november. Het voorschot voor de maand december is wel voldaan door mij.

Op 04-12-2014 om 18:11 uur in de avond ben ik gebeld door het bedrijf met de mededeling of ik het bedrag inclusief €17,50 incasso kosten kan overmaken. Heb toegezegd dat ik dit zal doen. Echter is deze betaling geblokkeerd door de bank omdat er nog andere betalingen in de wacht stonden. Op dagtekening 08-12-2014 een brief ontvangen met de mededeling dat ze mijn gas water en licht gaan afsluiten als ik binnen 2 weken niet aan de betaling voldoet. Nu kan ik helaas de betaling pas doen v.a. mijn volgende salaris betaling, dit is rond 04-01-2014.

Koude kerstmis, enig begrip vanuit de Delta zou hun sieren.
Beetje coulance lijkt me wel normaal voor die paar centen, en dan in de winter
Ik zou de kleine kinderen tevoorschijn toveren als argument.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Er mag in de winter ook helemaal niet afgesloten worden. Dus dreigementen zijn zinloos.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door berndv »

handdoekindering schreef:Er mag in de winter ook helemaal niet afgesloten worden. Dus dreigementen zijn zinloos.
Onzinverhaal, zoals zo vaak. Ook in de winter mag je afgesloten worden, tenzij het 2 dagen achtereenvolgens onder 0 graden is. Maar dat heeft meer te maken met dat graven dan moeilijker is. Ook is het de afgelopen tijd niet meer 2 dagen achtereen onder 0 geweest, overdag meegerekend dan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: DELTA COMFORT B.V. Dreigbrief afsluiten water, gas & elektra

Ongelezen bericht door puma73 »

handdoekindering schreef:Er mag in de winter ook helemaal niet afgesloten worden. Dus dreigementen zijn zinloos.
Nou HIDR, maak je huiswerk maar eens wat beter,
Afsluiten en heraansluiten tijdens wintermaanden

In de Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas is een afsluitverbod voor de winterperiode opgenomen. Het afsluitverbod geldt van 1 oktober tot 1 april, indien de debiteur binnen een door het energiebedrijf aangegeven redelijke termijn een bewijs overlegt, dat hij om schuldbemiddeling heeft verzocht of om toepassing van de wsnp heeft gevraagd. Het afsluitverbod geldt tot het moment dat op het verzoek negatief is beslist, of indien er een schuldsanering tot stand komt, gedurende de looptijd van deze regeling.

De debiteur wordt in de periode van 1 oktober tot 1 april weer aangesloten indien hij een bewijs overlegt:
•dat hij heeft verzocht om schuldhulpverlening, totdat op het verzoek negatief is beslist of totdat de schuldhulpverlening eindigt;
•dat de vordering betrokken wordt bij een lopend traject van schuldhulpverlening.

Voor de totstandkoming van een betalingsregeling geldt geen heraansluitverplichting. Het is dan aan partijen zelf om de voorwaarden van de betalingsregeling af te spreken.

Tijdens de winterperiode mag wel worden afgesloten indien:
•de verbruiker er zelf om verzoekt, bijvoorbeeld ivm verhuizing;
•de verbruiker gebruik maakt van een prepaidmeter;
•er sprake is van fraude, bijvoorbeeld knoeien met de meter;
•er sprake is van een onveilige situatie, bijvoorbeeld een gaslek;
•een leveringsovereenkomsten voor bepaalde tijd is gesloten en deze afloopt.


Kwetsbare consument
Wanneer de debiteur een verklaring overlegt van een arts (niet de behandelend arts), die inhoudt dat afsluiting ernstige gezondheidsrisico's tot gevolg zal hebben, dan geldt een afsluitverbod c.q. heraansluitverplichting. Deze uitzondering geldt het hele jaar.
te vinden op

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=42

Gesloten