LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deur tot Deur ACTIE NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Doingucci
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 20:08

Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Doingucci »

Gisteren kwam er een mevrouw aan de deur van NUON voor een deur tot deur actie.
Ik zou hiermee 25% korting krijgen op de gas & licht rekening.
Inplaats van 0,11 betaal ik dan 0,08 kwh.
Het verschil is inderdaad 25% maar blijft dat uiteindelijk ook over?

Toen ik vroeg welke nadelen hieraan zitten werd mij verteld dat ik 2 facturen ontvang. 1x van Eneco met huurkosten voor mijn teller en 1x van Nuon. De vraag waarom ik dan 25% korting zou krijgen werd beantwoord met: Eneco neemt direct stroom af bij Nuon en zij moeten ook winst maken.

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft? en of ik niet wordt belazerd?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Eneco neemt direct stroom af bij Nuon en zij moeten ook winst maken.
Dat is kletskoek, Eneco neemt helemaal geen energie af bij Nuon, Eneco levert zelf energie.
Als nu alles goed gaat zou ik niet overstappen, de beloofde korting geld vaak maar voor 1 post op de factuur, b.v. de stroomprijs, maar niet voor alle andere kosten zoals vastrecht, energieheffing, accijns, btw, meteropname.
Op het enorme stuk wat de overheid van de gebruiker steelt krijgt u echt geen korting.

Geloof nooit een verkoper aan de deur, vandaag lopen ze voor Nuon, morgen voor KPN of weet ik wat, tegen de tijd dat u er achter komt dat het helemaal niet zo mooi is als beloofd is zo'n colporteur al weg en zit u aan een andere leverancier vast. Die leverancier laat u echt niet meer gaan als u teleurgesteld bent.

Iedereen die bij mij aan de deur komt om me iets te verkopen loopt meer kans zijn/haar neus te bezeren tegen de voordeur die acuut dichtgegooid wordt dan mij iets te verkopen :lol: :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Als ik even op m'n eigen jaarrekening spiek dan maken de variabele kosten 60% uit van de stroomrekening.

Over die 60% krijg je dan 25% korting.

Daarnaast heb je mogelijk ook gas of warmte van Eneco wat je ook terugziet op je jaarekening maar waar je verder geen korting over krijgt

Je krijgt dus maar over een klein gedeelte - mogelijk maar 25% - van je huidige jaarrekening die 25% korting.

misschien een beetje simplistisch gesteld maar sommige mensen kijken alleen naar het bedrag onder de streep op de jaarrekening.

Overigens zou die korting bij mij - op basis van 2760kWh jaarverbruik - zo'n 66 euro per jaar bedragen; voor sommige mensen misschien de moeite.

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door dutchessy »

Hallo,
bij mij zijn ze ook aan de deur geweest van Nuon, de oplichters!!!!
Ik zit op dit moment bij essent.
Ik zie die vrouw aan de deur met een map waarop nuon staat, dus zeg ik gelijk, spaar je verhaal, ik stap niet over! :wink:
Zegt zij: maar dit is geen overstappen, want zoals u misschien gehoort heeft, zijn essent en nuon samen gegaan. :shock:
Ik heb wel gehoort van plannen, maar wist niet dat dit rond was.
(nu is dit ook niet heb ik me laten vertellen, zou niet eens mogen van de regering)
Leugen nr 1 dus!!! :!:
Dus ik zeg:nou dan is dit allemaal ook niet nodig dan, als ze toch samen zijn!
Zegt zij: maar meeste mensen vinden essent duur, want essent koopt stroom in bij Nuon, en legt er dan nog eens een percentage boven op.
Essent-stroom inkopen bij Nuon????? Leugen nr 2!!!!! :!:
Ik zeg haar duidelijk dat ik niet OVERSTAP.
Zij weer:het is geen overstappen!
Dus vraag ik haar van wie ik dan de rekeningen ga krijgen
waarop zij antwoord:u blijft gewoon rekeningen van essent krijgen en 1 jaarafrekening van Nuon, namelijk die voor gas en licht.
Ik werd boos en zei haar als ik OVERSTAP naar bijv. oxxio krijg ik ook idd nog rekeningen van essent, excact hetzelfde dus toch is het OVERSTAPPEN!! :evil:
Maar of ik dan toch niet ff naar de kortingenen prijzen wilde kijken???
Tuurlijk en ik ben gek!!!
Kreeg bijna de neiging om te schreeuwen rot nou toch op leugenaar!!
Maar zoals altijd heb ik haar netjes verteld dat ze nu wel kon gaan!!

Echte Grote Leugenaars daar bij Nuon, daar wil je toch niet mee in zee gaan!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Essent-stroom inkopen bij Nuon????? Leugen nr 2!!!!!
In principe is dit geen echte leugen. Ligt er net aan wie op een bepaald moment het goedkoopste kan produceren of uberhaupt kan produceren. Zal niet structureel gebeuren omdat beide eigen opwek hebben.

Zelfde verhaal hangen ze ook in Eneco gebied op.
Echte Grote Leugenaars daar bij Nuon, daar wil je toch niet mee in zee gaan!!
Meld het ook even via de webste van Nuon zelf; kunnen ze er wat mee doen. Als er maar genoeg klachten direct bij hun binnenkomen krijgen ze misschien eens door wat voor figuren ze langs de deuren laten gaan.

Blijven (ex-) ambtenaren en ambtelijke molens draaien traag 8)

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Geloof mij dat 99% van de verhalen aan de deur (en telefonisch) gelogen is. Die mensen willen ook een keer een whiskey drinken als ze op stap zijn ipv alleen maar bier.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Enzo houdt Essent dit Nuon verhaal, Nuon het Essent verhaal, Eneco het Nuon verhaal, Essent het Eneco verhaal, Eneco het Essent verhaal....

moet ik nog doorgaan? Het mag wel duidelijk zijn.
Daar waar netbeheer in het spel is (zoals wij dat van de oude tijd nog kennen: Nuon, Essent, Eneco etc.) maken verkopers in gebieden waar een andere netbeheerder actief is misbruik van namen.
Het zijn deze verkopers die leveranciers en netbeheerders voor de consument nog onbegrijpelijker maken als dat het voor de doorsnee burger al is.
Dit gedoe moet toch echt eens ophouden. Bah, dat misleidende verkoop klantje win gedoe ook...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Bah, dat misleidende verkoop klantje win gedoe ook...
Met dank aan onze fijne overheid.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Met dank aan onze fijne overheid
En nog zelf gekozen ook :P

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door wicher »

Je bent weer in vorm vandaag Polderboy! :)
Neemt niet weg dat je helemaal gelijk hebt!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

:lol: :lol:

assepoester74
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2007 12:51

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door assepoester74 »

Ook bij ons stond iemand, een man, voor de deur om ons over te laten stappen naar Nuon. Hadden een geweldige aanbieding, korting, goedkoper, blablabla.
Nu hebben wij een sticker bij de deur hangen van Tros Radar, en daar wijs ik die man op.
Wordt hij nogal boos op me en verteld mij dat Tros Radar zaken doet met CRIMINELEN en de Nuon niet...
Dus Tros Radar, jullie weten het... :)

O, en even voor de duidelijkheid: Wij zijn niet overgestapt. En ook daar werd hij niet blij van..

Vraag me af of ze bij de Nuon wel weten wat ze langs de deuren sturen. Als zo iemand voor visitekaartje van een bedrijf moet door gaan.. ik zou er als bedrijf niet blij van worden

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Vraag me af of ze bij de Nuon wel weten wat ze langs de deuren sturen. Als zo iemand voor visitekaartje van een bedrijf moet door gaan.. ik zou er als bedrijf niet blij van worden
Als niemand het ze verteld weten ze het niet natuurlijk!
Die paar berichtjes in een consumentenforum zegt een groot bedrijf als NUOn natuurlijk niet heel veel.
Gewoon melden op de NUON site; even een paar regeltjes in de klachtenrubriek bij klantenservice.
Bewijs je zowel jezelf en andere consumenten als Nuon een dienst mee denk ik.......

helda
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2008 13:28

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door helda »

Wat moeten we hiervan denken: Al jaren word er gecolporteerd met stroom en gas. Eerst en nog steeds greenchoice. en daar zijn oxxio, essent, energie direct en nu ook noun bijgekomen. Waar alle energiebedrijven steken laten vallen met onjuiste verhalen stootte van de week Nuon mij en mijn buurvrouw voor het hoofd.

Van een bedrijf als nuon verwacht je als consument hoge kwaliteit. Totdat er een groep verkopers(7 man) bij ons achter huis een pauze namen. Uiteraard zijn dat niet mijn zaken. (laat maar ze gaan zo wel weg)Maar ik ben wel klant van Nuon en dit vond ik niet kunnen. Na twee volle uren waren ze nog steeds niet vertrokken. Tijdens de royale pauze werd er wiet gerookt. Doordat de groep achter het hek van mijn tuin stonden was de geur van de joints niet onopgemerkt gebleven. En ja ook de buren hadden de aroma geroken. Hierop hebben wij uiteindelijk besloten de jongeren (colporteurs) weg te sturen, tegelijker tijd hebben we onze onvrede laten blijken over het roken van wiet achter ons huis en tijden hun werkzaamheden. De reacties van hen waren zeer brutaal waardoor er een flinke scheldpartij was ontstaan. Wij hebben hierop de politie gebeld.

De politie kwam eindelijk na een half uur kijken. Natuurlijk waren de desbetreffende personen als sneeuw voor de zon vertrokken. De politie heeft daarop met Nuon gebelt. Deze kon niet vertellen wie deze personen zijn en ook waar ze waren gebleven. Volgens de gemeente hebben ze geen vergunning voor het colporteren in de wijk. De politie en Nuon(volgens zeggen...) nemen de zaak in behandeling.


Nuon doe hier wat aan. Anders zoeken wij onze kwaliteit wel bij een energiebedrijf die haar klanten wél serieus neemt!!!


Mvg de bewoners van Sneek!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

De politie en Nuon(volgens zeggen...) nemen de zaak in behandeling.


Nuon doe hier wat aan. Anders zoeken wij onze kwaliteit wel bij een energiebedrijf die haar klanten wél serieus neemt!!!
Nuon probeert het in iedergeval, getuige het feit dat ze deze zaak serieus nemen. En neem van mij aan dat de Nuon dit ook doet.
Ik vrees dat dit weer zo'n club jongeren zijn van een extern colportage bureau. Argh, die verzieken de boel zo enorm voor menig energiebedrijf.

Bo1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:33

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Bo1974 »

Vanavond zijn ze (actie team van Nuon) bij mij aan de deur geweest, met het verhaal van 25% korting op mijn huidige tarieven bij Eneco. Verhaal vol tegenstrijdigheden maar toch wel pakkend, die 25%.
Met de colportagewet in het achterhoofd toch getekend en gaan vergelijken.
Nuon is verre van goedkoper dan Eneco. Scheelt minimaal 1 a 2 cent per kwh bij normaal en laag.
Morgen gelijk aangetekend opzeggen. Hopen dat het goed gaat.
Stomme aktie van me. Tsja.

Bo1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:33

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Bo1974 »

Ik heb gemopperd maar moet nu ook zeggen dat Nuon, toen ze terugbelden om "gegevens te controleren" mij netjes geholpen hebben. De juffrouw aan de telefoon heeft mijn gegevens per direct uit het "systeem" gehaald toen ze begreep dat het verhaal aan de deur onduidelijk en opdringerig werd gebracht en dat ik wilde opzeggen. Nu maar zien wanneer de bevestiging van de opzegging binnen komt. Is nl beloofd.

Ik had al wel vandaag gelijk per aangetekende post (10,= euro) mijn opzegging verstuurd. Om zeker te zijn.

Den Haag e.o.

Fixie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 22:13

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Fixie »

Er is vandaag (16 sept. 2008) bij mij een colporteur van Nuon aan de deur geweest.
Ik heb uiteindelijk een contract getekend omdat hij zei dat de aanbieding alleen geldig was als deur tot deur aanbieding en dat de aanbieding niet via andere kanalen geldig is.
Hij zei ook dat we binnen 48 uur gebeld zouden worden over de aanbieding en dat we 10 dagen de tijd hadden om erover na te denken. Dat ik meteen een contract voor 1 jaar heb getekend was me niet helemaal duidelijk. Vooral ook omdat ik met 5 kinderen in huis was die er ook tussendoor kwamen. Ik wilde dus zo snel mogelijk van die meneer af zodat ik weer verder kon gaan met de kinderen. Vandaar dat ik ook nadrukkelijk heb gevraagd of het niet via de site kon. Maar hij zei dat de aanbieding dus alleen geldig was van deur tot deur, en dat je makkelijk van het contract af kon als je het niet wou. Toen de deur dicht was had ik het gevoel dat het me iets te snel ging en dat ik dit eigenlijk niet wou.
Goed, ze dwingen je niet letterlijk om je handtekening te meteen, maar ze brengen het wel zo dat je het gevoel hebt dat het nu of nooit is. En dat terwijl ik liever de dingen rustig nakijk via het internet, en overleg met mijn man. Maar aangezien hij me vertelde dat het een deur tot deur aanbieding was en het helemaal niet moeilijk is om het af te zeggen heb ik toch mijn handtekening gezet.
Ongeveer 2 uur later worden we al gebeld door de Nuon (afd. Leeuwarden) . Mijn man heeft een paar vragen, o.a. of het groene stroom is. Dit weet hij niet, maar bij navragen vertelde hij dat het grijs is. Wij willen er dan toch echt vanaf zien. Hij verteld dan dat hij het niet kan ontbinden, maar dat we de gele kopie die wij gekregen hebben met een kruis er op terug moeten sturen. Het opzeggen lijkt zo, ook niet moeilijk, maar het kan alleen via de post en, voor de zekerheid dat het op tijd aankomt, aangetekend (wat €7,80 kost) want anders komt het misschien niet (binnen 10 dagen) aan.
Gelukkig waren ze nog een hele tijd bezig in de straat zodat mijn man het contract terug kon vragen zodat het niet meer rechtgeldig is. Ze wilden het contract niet geven want dat mochten ze niet zeiden ze. Daarna heeft mijn man het Nuon Customer Care Center gebeld (0900 0808 €0,10 per minuut), waarna hij na vele keuzenummers en een lange tijd wachten iemand aan de lijn kreeg. Zij zeiden dat de verkoper, het contract wel had moeten terug geven. Mijn man is toen terug naar de verkopers gegaan en heeft hun verteld dat ze hun baas maar moesten bellen. Toen ze dat deden kreeg mijn man, hun baas aan de telefoon die zei dat zijn verkopers gelijk hadden. Mijn man heeft toen verteld wat Nuon Customer Care Center had gezegd, en heeft toen toch het originele contract teruggekregen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar ze brengen het wel zo dat je het gevoel hebt dat het nu of nooit is.
Uiteraard, alleen op deze manier krijgen ze hun provisie.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Cesar »

Gisteren, 16 september 2008 stond bij mij een "zatte"colporteur van Eneco aan de deur. Waarom zat, ik kan me geen ziekte voor de geest halen waarbij je wankelt en spreekt met dubbele tong. Jullie wel?

Gesloten