Yeah, Right!sanderzuman schreef: ↑01 mar 2019 02:52Ik ben zelf sales medewerker en dacht waarom laat ik niet de andere kant van de deur zien.
Bijna iedereen in dit forum begrijpt het niet helemaal
Deur aan deur verkoop is uiteindelijk voor UW voordeel.
Kijk gewoon even mee en wie weet schiet je er wat mee op.
Zo niet dan zeg je 3X nee en dan is het meestal wel duidelijk.
Zeker in de energie markt is het goedkoopst aan de deur.
Daar bovenop komen er vaak nog cashbacks bij en zelfs persoonlijke adviseurs.
Dat gemekker van "ooooh wat is het vervelend" is een beetje belachelijk.
De meeste verkopers zijn aardige mensen die u proberen te helpen.
De meeste mensen behandelen verkopers slecht zonder goede aanleiding.
Ik durf zelfs te zeggen dat de gene die vervelend bezig zijn de mensen die meteen NEE GEEN INTERESSE!!!! schreeuwen.
De reden dat verkopers soms doorpushen is is een reactie op het gedrag van bewoners
Het is vaak antisociaal en onmenselijk gedrag wat bewoners vertonen.
Collega's van mij zijn zelfs achterna gezeten met schoenlepels omdat ze een grapje maakte.
Ik meen het echt als ik zeg dat het beste wat je kan doen is gewoon even luisteren en daarna pas oordelen.
Dan kan u mischien nog wat besparen en is de sales medewerker ook gewoon respectvol.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurverkoop energiebedrijven
Re: Deurverkoop energiebedrijven
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Deurverkoop energiebedrijven
"Sales medewerker"
Zo iemand noem ik nog steeds colporteur (met of zonder voet tussen de deur).
Zo iemand noem ik nog steeds colporteur (met of zonder voet tussen de deur).
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Mijn deur gaat niet in de verkoop.
Lady1234
, Costnix
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Leuren aan deuren is echt niet meer van deze tijd beste sanderzuman!
Vroeger had je de scharensliep, de schillenboer en de marskramers met veters en zo nog het een ander
Anno 2019 zijn de mensen prima in staat om m.b.v het internet hun energieboer naar eigen keuze te googlen en over te stappen met bv gaslicht.com.
Allemaal dus prima zelf te regelen en daar heb je echt geen ' sales medewerker ' aan de deur voor nodig .
Ik zelf vind het echt onbestaanbaar dat deze , vaak onbeschofte opdringerige manier van klanten werven nog steeds bestaat.
En dan met name bij ouderen waarvan de meesten daar niet tegen opgewassen zijn.
Ik zou geeneens ' medewerker' van zoiets willen zijn.
Vroeger had je de scharensliep, de schillenboer en de marskramers met veters en zo nog het een ander
Anno 2019 zijn de mensen prima in staat om m.b.v het internet hun energieboer naar eigen keuze te googlen en over te stappen met bv gaslicht.com.
Allemaal dus prima zelf te regelen en daar heb je echt geen ' sales medewerker ' aan de deur voor nodig .
Ik zelf vind het echt onbestaanbaar dat deze , vaak onbeschofte opdringerige manier van klanten werven nog steeds bestaat.
En dan met name bij ouderen waarvan de meesten daar niet tegen opgewassen zijn.
Ik zou geeneens ' medewerker' van zoiets willen zijn.
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Vandaag heb ik een bedrijf een koekje van eigen deeg gegeven. Nadat ik deze week voor de 4de keer gebeld ben met het verhaal dat ik een brief gekregen had (uiteraard nooit ontvangen) en daarop MOEST reageren omdat ik met terugwerkende kracht een verlaging van mijn gasprijs kon krijgen ben ik na een aantal vragen achter de opdrachtgever aangegaan. Ik moet zeggen, een heerlijk gesprek.
Zoals eerder al gezegd hier werd alles uit de kast getrokken om mij te overtuigen dat ik het geheel fout zie. Het bel mij niet register is alleen voor consumenten en niet voor bedrijven. Jammer, deze is voor natuurlijke personen, dus ook bij zzp'ers, eenmansbedrijven en vof's. Uiteraard wilde dit bedrijf mij de les lezen en begon te schermen met de wet. Geen probleem, kom maar op. Maar hoe vaak ik er ook om vroeg, de beloofde wetteksten kwamen niet. Ik bleef het fout zien volgens deze vrouw en de telefonische verkopers wisten precies wat ze aan het doen waren. Dus heb ik zelf een paar mooie aanbiedingen gemaakt. Gewoon roepen dat ze nu teveel betaald, dat het veel goedkoper kon en dat ze dom is dat ze dat niet eerder gedaan heeft. Is die vrouw ineens stomverbaasd. Wat moest ze met die aanbiedingen? Tja, wat moet ik met ongevraagde aanbiedingen.
Uiteindelijk is mij beloofd dat ik een mail zou krijgen met de uitleg waarom ze dingen doen zoals ze het doen. Uiteraard niets ontvangen waarop ik een hele mooie mail verstuurd heb met een verwijzing en uitleg van de telecomwet. Buiten het overtreden van die wet kan je ook misleiding bewijzen en na 4 telefoontjes in 4 dagen zou stalking ook bijna haalbaar zijn. Ben benieuwd of er een reactie komt. Wel wil ik voor de gein de komende telefoongesprekken gaan opnemen. Wie weet werkt dat als mooie 'reclame' of waarschuwing.
Zoals eerder al gezegd hier werd alles uit de kast getrokken om mij te overtuigen dat ik het geheel fout zie. Het bel mij niet register is alleen voor consumenten en niet voor bedrijven. Jammer, deze is voor natuurlijke personen, dus ook bij zzp'ers, eenmansbedrijven en vof's. Uiteraard wilde dit bedrijf mij de les lezen en begon te schermen met de wet. Geen probleem, kom maar op. Maar hoe vaak ik er ook om vroeg, de beloofde wetteksten kwamen niet. Ik bleef het fout zien volgens deze vrouw en de telefonische verkopers wisten precies wat ze aan het doen waren. Dus heb ik zelf een paar mooie aanbiedingen gemaakt. Gewoon roepen dat ze nu teveel betaald, dat het veel goedkoper kon en dat ze dom is dat ze dat niet eerder gedaan heeft. Is die vrouw ineens stomverbaasd. Wat moest ze met die aanbiedingen? Tja, wat moet ik met ongevraagde aanbiedingen.
Uiteindelijk is mij beloofd dat ik een mail zou krijgen met de uitleg waarom ze dingen doen zoals ze het doen. Uiteraard niets ontvangen waarop ik een hele mooie mail verstuurd heb met een verwijzing en uitleg van de telecomwet. Buiten het overtreden van die wet kan je ook misleiding bewijzen en na 4 telefoontjes in 4 dagen zou stalking ook bijna haalbaar zijn. Ben benieuwd of er een reactie komt. Wel wil ik voor de gein de komende telefoongesprekken gaan opnemen. Wie weet werkt dat als mooie 'reclame' of waarschuwing.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Geen interesse.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Dank zij zo'n verkoper betaal ik i.p.v. 140 euro nu 210 euro per maand aan voorschot, als dat geen mooie deal is.moederslink schreef: ↑01 mar 2019 21:59Leuren aan deuren is echt niet meer van deze tijd beste sanderzuman!
Vroeger had je de scharensliep, de schillenboer en de marskramers met veters en zo nog het een ander
Anno 2019 zijn de mensen prima in staat om m.b.v het internet hun energieboer naar eigen keuze te googlen en over te stappen met bv gaslicht.com.
Allemaal dus prima zelf te regelen en daar heb je echt geen ' sales medewerker ' aan de deur voor nodig .
Ik zelf vind het echt onbestaanbaar dat deze , vaak onbeschofte opdringerige manier van klanten werven nog steeds bestaat.
En dan met name bij ouderen waarvan de meesten daar niet tegen opgewassen zijn.Ik zou geeneens ' medewerker' van zoiets willen zijn.
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Je loopt langs de deuren om je target te halen. Anders geen provisie, of je hoeft de volgende dag niet meer te komen.sanderzuman schreef: ↑01 mar 2019 02:52Ik ben zelf sales medewerker en dacht waarom laat ik niet de andere kant van de deur zien.
Bijna iedereen in dit forum begrijpt het niet helemaal
Deur aan deur verkoop is uiteindelijk voor UW voordeel.
Kijk gewoon even mee en wie weet schiet je er wat mee op.
Zo niet dan zeg je 3X nee en dan is het meestal wel duidelijk.
Zeker in de energie markt is het goedkoopst aan de deur.
Daar bovenop komen er vaak nog cashbacks bij en zelfs persoonlijke adviseurs.
Dat gemekker van "ooooh wat is het vervelend" is een beetje belachelijk.
De meeste verkopers zijn aardige mensen die u proberen te helpen.
De meeste mensen behandelen verkopers slecht zonder goede aanleiding.
Ik durf zelfs te zeggen dat de gene die vervelend bezig zijn de mensen die meteen NEE GEEN INTERESSE!!!! schreeuwen.
De reden dat verkopers soms doorpushen is is een reactie op het gedrag van bewoners
Het is vaak antisociaal en onmenselijk gedrag wat bewoners vertonen.
Collega's van mij zijn zelfs achterna gezeten met schoenlepels omdat ze een grapje maakte.
Ik meen het echt als ik zeg dat het beste wat je kan doen is gewoon even luisteren en daarna pas oordelen.
Dan kan u mischien nog wat besparen en is de sales medewerker ook gewoon respectvol.
De gemiddelde colporteur opent al met "u betaalt te veel" of "u kunt besparen".
Dat zijn ongefundeerde aannames, je weet dat helemaal niet.
Of je nou aardig bent of niet, je probeert iemand iets aan te smeren en gebruikt trucjes om mensen te "overtuigen", in de meeste gevallen zó opdringerig en opvallend dat mensen alleen daar al geïrriteerd van raken: pas na 3x nee valt het kwartje kennelijk.
En of ik tijd heb om te luisteren is niet aan jou om te bepalen.
Als je niet met weerstand om kan gaan heb je wellicht het verkeerde vak gekozen...
De laatste die hier aan de deur kwam probeerde het met "ik heb al 60% van deze wijk overgezet op een goedkoper stroom-en-gas contract". Wat op zich best knap is in een wijk zonder gasaansluitingen.
Aan mijn deur wordt niet gekocht. En dat vertel ik één keer. Wie dat de eerste keer niet snapt heeft inderdaad een slechte aan mij.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Het is al weer even geleden dat er een energiecolporteur aan de deur geweest is. Aan de achterdeur wel te verstaan, want hij "kon de voordeur niet vinden". Zijn eerste vraag was wie onze energieleverancier was. Dat gaat hem natuurlijk niets aan, maar ik vond dat geen groot geheim om prijs te geven. Dus vertelde ik dat en meldde er meteen bij dat we daar al 100 jaar klant waren en dat dat nog steeds goed beviel. Zo gezegd een stille wenk met een moker. Maar, zoals bij kleine kinderen ook vaak het geval is, in het gunstigste geval horen ze wel dat je iets zegt, maar ze luisteren niet. Hij ging dus door met zijn standaard betoog. Ik heb hem niet geheel laten uitpraten. Om hem uit zijn lijden te verlossen stelde ik voor om het wellicht ergens anders te gaan proberen, omdat het hier zeker niet zou gaan lukken. Min of meer boos blies hij de aftocht. Zo gemakkelijk kan het dus zijn.
Ik heb wel een tip voor deze "salesmanagers" aan de deur: In een ander topic is te lezen dat er een groot gebrek is aan goede zzp'ers in de bouw. Dit is uw kans om een eerlijk vak te leren.
Ik heb wel een tip voor deze "salesmanagers" aan de deur: In een ander topic is te lezen dat er een groot gebrek is aan goede zzp'ers in de bouw. Dit is uw kans om een eerlijk vak te leren.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
.
Laatst gewijzigd door scontra op 02 mar 2019 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Lees goed, jark betaalt nu € 70 meer.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 02 mar 2019 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
BL2
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Hier blijkt maar weer, goed lezen is ook een kunst !
Bedankt voor de waarschuwing.
Maar in dat geval kan hij zelf zijn voorschotbedrag weer minderen op de site van zijn energieboer.
vr.gr.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Iedereen moet de mogelijkheid hebben om zijn waar aan de man te brengen. Net zo als iedereen het recht en de mogelijkheid heeft om daar niet op in te gaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Eens, mits op plekken waar het toegestaan is. Maar als ik aan de deur een bord "geen verkoop aan de deur" heb hangen dan heeft iemand bij mij niet het recht.renewouters schreef: ↑02 mar 2019 10:55Iedereen moet de mogelijkheid hebben om zijn waar aan de man te brengen.
Opnieuw eens. Maar dit recht gaat wel boven het recht om je waar te verkopen.renewouters schreef: ↑02 mar 2019 10:55Net zo als iedereen het recht en de mogelijkheid heeft om daar niet op in te gaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Deurverkoop energiebedrijven
Heb al jaren een sticker tegen het deurraam zitten met de tekst niet aan te bellen door geloofsovertuigers e/o colporteurs.
Ik moet zeggen dat dit vrij goed werkt.
Soms wordt er toch aangebeld waarbij ik reageer met de vraag of hun zelf klant zouden willen worden bij een bedrijf waarvan het personeel niet eens kan lezen en glimlachend de deur weer dicht doe.
Ik moet zeggen dat dit vrij goed werkt.
Soms wordt er toch aangebeld waarbij ik reageer met de vraag of hun zelf klant zouden willen worden bij een bedrijf waarvan het personeel niet eens kan lezen en glimlachend de deur weer dicht doe.
Komkommertijd
vindt dit leuk