LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jady
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2012 02:37

Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Jady »

Beste trosradar.

Wij zijn een paar maanden geleden verhuist naar dit adres waar we nu op wonen. Het probleem waar we direct in het begin mee te maken kregen is dat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven op dit adres. Nu drie maanden verder is hij er door de gemeente uitgeschreven alleen zijn bedrijf staat hier nog op.

Telkens krijgen wij al allemaal brieven van allerlei instanties en ze staan ook regelmatig aan de deur op zoek naar deze vorige bewoner. Maar nu krijg ik een brief van gerechtdeurwaarders deze heb ik opengemaak om dat ik het ondertussen zo zat was. Als je de brieven terug stuurd maakt niets uit ze blijven langs komen. Maar goed in deze brief stond dat er een betalings achterstand staan bij de netbeheerder bij ons uit de regio. In deze brief staat ook vermeld dat deze persoon voor 1 mei moet betalen, of dat anders het stroom en gas afgesloten word op ONS adres. Daarbij voel je de vraag natuurlijk ook al aankomen, kan het gebeuren dat het stroom en gas dan ook daadwerkelijk word afgesloten terwijl wij op dit adres wonen? En zo ja wat moet ik doen om dit tegen te gaan want hier zit ik natuurlijk niet op te wachten. En met koninginnedag ertussen kan ik nog op tijd zijn om dit tegen te gaan? En wat moet ik nou eens ondernemen dat ik van de schuldeisers en alles af ben die ik iedere keer weer moet overtuigen dat wij hier echt wonen en dat de vorige bewoner 6 maanden geleden al vertrokken is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daarbij voel je de vraag natuurlijk ook al aankomen, kan het gebeuren dat het stroom en gas dan ook daadwerkelijk word afgesloten terwijl wij op dit adres wonen?
Dat zou een onrechtmatige daad zijn. Persoon in kwestie woont niet meer op jullie adres. De schuldeiser zal dus iets anders moeten bedenken.

Je hebt toch zelf een energiecontract bij een energieleverancier? Je leveringscontract is gekoppeld aan de EAN-code van de netwerkbeheerder. Zowel leverancier als netwerkbeheerber weten dus dat er sprake is van een nieuw contract.

Mocht je toch worden afgesloten, dan zijn de aanzienlijke kosten geheel voor rekening van de leverancier.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_EAN_code

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... tbeheerder

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door witte angora »

In deze brief staat ook vermeld dat deze persoon voor 1 mei moet betalen, of dat anders het stroom en gas afgesloten word op ONS adres.
Dat is gewoon een standaard knip- en plakzinnetje, maak je daar nou niet al te druk om. Je kunt er eventueel een briefje aan wagen dat de vorige bewoners, inclusief bedrijf, zijn verhuisd en dat jij er volkomen buiten staat.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Shine »

Jij als nieuwe bewoner hebt jezelf destijds toch wel aangemeld bij een leverancier toen je de sleutel van het pand hebt gekregen?
Zoniet, dan lopen de leveringscontracten nog steeds op naamstelling van de vorige bewoner. En dit kan inderdaad voor grote problemen zorgen.
Als de leveringscontracten (sinds 6 maanden) op jouw naam staan kan en mag er niet worden afgesloten. Jij bent als nieuwe bewoner van het pand, met bijbehorende leveringscontracten niet verantwoordelijk voor hetgeen de vorige bewoner wel/niet heeft gedaan.
Leveranciers, incassoburau's e.d. gaan altijd naar het bij hun bekend zijnde laatste adres van de schuldenaar. Vervelend voor de nieuwe bewoner, maar zo werkt het nou eenmaal.
Post retour sturen met begeleidend briefje dat jij sinds <datum> de nieuwe bewoner (huurder) bent en niet weet waar de oude bewoner naartoe is gegaan. Dat je er van uit mag gaan dat a.d.h.v. deze informatie zij hun administratie bijwerken en ze je niet meer lastig vallen omdat je het als erg storend en vervelend ervaart.

stofzuigertje

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoals Shine al schreef...

Meld dat U met Uw naam hier al 6 maanden woonde.

Verder dat ze bij afsluiting een schade claim kunnen verwachten.

En dat U op brieven na meerdere keren Verhuist en Retour sturen niet meer zult reageren.

Of U dezelfde of andere leverancier heeft maakt niets uit maar meld Uw leverancier en het klantnummer / registratiecode.

Jady
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2012 02:37

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Jady »

Bedankt voor alle reacties.
Het lijkt me ook dat ze het niet zouden mogen en niet zouden kunnen maar omdat in de brief gedateerd van 27 april staat zo duidelijk in dat het om het adres gaat waar wij op wonen ga ik er dan wel vraagtekens bij zetten.
Zelfs terwijl wij gewoon ook nog eens een hele andere leverancier hebben als de vorige bewoner zou het absoluut niet moeten kunnen.

stofzuigertje

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

als je zekerheid wilt,
een briefje met jou 06 nummer als je niet thuis bent.

En schrijf dat jij er nu woonde en niet de vorige wanbetaler en ze zullen niet afsluiten.

Ook naar de aanbieder van vorige bewoner dus een brief sturen dat jij er nu woonde en betaalde aan... firma x en zij niet mogen afsluiten.

Ze moeten op zoek naar deze ex bewoners en U niet meer lastig vallen.

Als ze toch doorgaan is een schadeclaim wegens overlast mogelijk dus je mag daar mee dreigen als ze het niet oplossen.

Succes.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Winterman »

stofzuigertje schreef: Meld dat U met Uw naam hier al 6 maanden woonde.
Datr wordt vast een klassieker.

Bijna net zo goed als: "Ik weet waar je huis woont!"

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Winterman »

Jady schreef: Zelfs terwijl wij gewoon ook nog eens een hele andere leverancier hebben als de vorige bewoner zou het absoluut niet moeten kunnen.
Zou niet mogen kunnen en zou niet mogen gebeuren zijn twee verschillende dingen. Ik zou het wel goed in de gaten blijven houden als ik jou was. Een foutje is snel gemaakt.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Dreiging afsluiting van vorige bewoner

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Nu drie maanden verder is hij er door de gemeente uitgeschreven alleen zijn bedrijf staat hier nog op.
Voor het bedrijf als je de naam en kvk nummer weet kun je met een klacht naar de kvK bellen/mailen.
Doe dit wel want je kunt fikse problemen krijgen als het bedrijf schuldeisers heeft.

Gesloten