LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Athoz »

E.on schreef:beste mensen,


Ik wil jullie niet hier lastig vallen maar ik werk toevallig voor E.on maar wij van E.on zelf verkopen niet via de telefoon huren hiervoor marketing bedrijven in en wij zelf zijn daar ook niet helemaal van op de hoogte hoe zei met klanten omgaan. Maar wij zijn niet de enige bedrijf die deze marketing bedrijven inhuren dat doen ook:

Eneco
Nuon
RWE
NEM
Oxxio
EnergieDirect.

Mvg,

E.on
Dus ik neem aan, dat als de E.on dit nu gelezen heeft, ze de klachten serieus gaat nemen en de betrokken marketingbedrijven na onderzoek hierover niet meer inhuren?! Dat jullie niet op de hoogte zijn van hoe deze bedrijven als jullie visitekaartje optreden is helemaal triest!

Maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn, want tsja er blijven mensen die genaait worden en niet durven doorzetten om de ongevraagde (en ongeldige) overstap te annuleren.. Zo blijven er toch nog wat gedupeerden noodgedwongen 'klant' en kunnen deze praktijken door blijven gaan ;)

Charlie1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 17:09

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Charlie1966 »

Ook wij worden lastig gevallen (gestalkt) door dat k*t E-on.
Wat een irritant kl*te bedrijf is dat .....
Wij zouden klant zijn bij de E-on en krijgen allerlei rekeningen, herrinneringen, aanmaningen en zelfs een incassobureau thuis gestuurd.
Maar wij zijn dus GEEN klant van de E-on !!!
NOOIT geweest, niet eerder, nu niet en NOOIT niet.
Men beweerd bij de E-on dat men een bandje zouden hebben waarin wij zouden zijn overstapt.
Maar dat is dus absolute onzin.
Als wij om dat bandje vragen hoor je vervolgens weken niets meer, totdat er een incassobureau wordt ingeschakeld namelijk Intrum Justitia.
Men schijnt nog steeds niet te begrijpen dat wij geen klant zijn van de E-on en dat wij dat ook niet willen.
Ons advies ga NOOIT in zee met de E-on en blijf ervoor vechten als je ten onrecte wordt lastig gevallen door de E-on en hun incasso vriendjes (Intrum Justitia)
E-on is gewoon een bedrijf met allemaal oplichters in dienst die denken zomaar geld van mensen afhandig te maken.
Alleen ons "pakken" ze dus niet.
Laat het maar een rechtzaak worden we lusten E-On rauw en zijn er helemaal klaar voor !!! KOM MAAR OP E-ON ......... kansloos bedrijfje dat E-on

johan1977
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:31

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door johan1977 »

Geachte lezer/ster's.

Wij hebben vorig jaar maart ons aangesloten ook bij e.on.
3 jaar vast bedrag, tarief verlaging, prijs verlaging, etc etc etc.
Plus het fijt dat het ons tussen de 100 en 250 euro zou schelen op jaarbasis (goedkoper zouden zijn)

Nu zaten wij bij eneco en betaalden toen 60 euro per maand en moesten ieder jaar rond de 30 en 50 euro maar bijbetalen.

Nu bij e.on zijn wij dit jaar 3 maanden van huis geweest hebben alle stekker al die tijd eruit gehad hebben spaarlampen etc etc en betalen 45 euro per maand.
Nu krijgen we een eindnota van maar liefs 560,66 euro !!!!! :shock: terwijl we 3 maanden niet thuis geweest zijn en alle stekkers eruit hadden (bij eneco waren we 1 maand niet thuis geweest over dat jaar)

In principe had ik uitgerekend dat wij nog niet eens 200 euro zouden moeten bijbetalen, en dan heb ik nog niet eens hun tariefverlaging uitgerekend.

Al met al gebeld naar e.on en blijven stand bij voet houden met een antwoord dat wij in die 3 maanden dat wij weg zouden geweest zijn 1000kw meer verbruikt zouden hebben ondanks alle stekkers eruit waren. :evil: dat lijkt mij behoorlijk veel in 3 maanden tijd 1000kw meer verbruiken als je niet thuis bent in die 3 maanden.

wat kan men hier aan doen????

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Athoz »

johan1977 schreef:Geachte lezer/ster's.

Wij hebben vorig jaar maart ons aangesloten ook bij e.on.
3 jaar vast bedrag, tarief verlaging, prijs verlaging, etc etc etc.
Plus het fijt dat het ons tussen de 100 en 250 euro zou schelen op jaarbasis (goedkoper zouden zijn)

Nu zaten wij bij eneco en betaalden toen 60 euro per maand en moesten ieder jaar rond de 30 en 50 euro maar bijbetalen.

Nu bij e.on zijn wij dit jaar 3 maanden van huis geweest hebben alle stekker al die tijd eruit gehad hebben spaarlampen etc etc en betalen 45 euro per maand.
Nu krijgen we een eindnota van maar liefs 560,66 euro !!!!! :shock: terwijl we 3 maanden niet thuis geweest zijn en alle stekkers eruit hadden (bij eneco waren we 1 maand niet thuis geweest over dat jaar)

In principe had ik uitgerekend dat wij nog niet eens 200 euro zouden moeten bijbetalen, en dan heb ik nog niet eens hun tariefverlaging uitgerekend.

Al met al gebeld naar e.on en blijven stand bij voet houden met een antwoord dat wij in die 3 maanden dat wij weg zouden geweest zijn 1000kw meer verbruikt zouden hebben ondanks alle stekkers eruit waren. :evil: dat lijkt mij behoorlijk veel in 3 maanden tijd 1000kw meer verbruiken als je niet thuis bent in die 3 maanden.

wat kan men hier aan doen????
Kijk eerst eens na of de meterstanden waar ze hun rekening op baseren wel kloppen, of dat deze geschat zijn. Geschatte standen zijn al die energieleveranciers gek op (al gaat dat in den beginne via de netbeheerders Enexis, Liander). Als de meterstanden kloppen vergelijk dan eens de prijzen van je vorige leverancier met e.on..

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door agro »

Kijk uit met E-On, met de levering van energie kunnen ze mogelijk iets goedkoper zijn, doch op de jaarafrekening worden zodanige netwerkkosten berekend dat het energie voordeel hier ruimschoots tegen wegvalt, en totaal beduidend duurder uit bent dan bij andere leveranciers.

greetje1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2010 20:35

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door greetje1973 »

Ongeveer anderhalf jaar geleden werd ik telefonisch benaderd door EON met de mededeling dat ik aan de Sinterklaasactie had meegedaan op internet (dit klopt) en een prijs had gewonnen. Eerst moest ik nog een aantal vragen beantwoorden, dit deed ik deels. Vervolgens zei de meneer dat hij een bandje zou starten. Hij vroeg mijn rekeningnummer, dit gaf ik niet en hij vroeg of ik lid wilde worden o.i.d.. In dat geval zeg ik altijd 'stuur de inofrmatie maar per post dan kan ik het thuis wel bekijken'. Hij gaf niet snel op en na diverse malen aangegeven te hebben nergens mee in te stemmen, beeindigde ik het gesprek, dan maar geen prijs dacht ik.
tijden later werd ik nog enkele keren gebeld met weer vragen, die ik niet heb beantwoord. het postpakket ging direct bij het oud papier, want van zo'n agressieve wervingswijze was ik niet gediend.
Op een gegeven moment kreeg ik rekeningen, zodoende heb ik een mail gestuurd, of ze a.u.b. mijn adresgegevens wilden deleten, want ik was geen klant en wilde dit niet worden en ook zeker niet nog eens gebeld worden. Toen kreeg ik post waarin gedreigd werd met een deurwaarder. De deurwaarder heb ik gebeld en gezegd dat EON m.i. eerst moet aantonen dat ik klant ben. De deurwaarder gaf aan het uit te zullen zoeken en mij indien nodig weer te contacteren.
Nu heb ik vandaag, zoveel maanden later, een brief gekregen waarin ik gevorderd word voor 2086,84 euro en dat ik 25 juni moet verschijnen voor de rechter en dat de totale kosten anders wel eens maximaal 5000 euro kunnen bedragen.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door frenkievee »

Greetje,
Heb je op dit moment wel een energieleverancier waaraan je je maandelijkse voorschotten betaald?
Dat geeft aan E.on dus aan dat ze niet heel sterk staan, want dan hebben ze blijkbaar, ondanks de aanmelding bij hen, geen afmelding gedaan bij de 'oude' leverancier.
tijden later werd ik nog enkele keren gebeld met weer vragen, die ik niet heb beantwoord. het postpakket ging direct bij het oud papier, want van zo'n agressieve wervingswijze was ik niet gediend.
Blijkbaar was dit het contract met E.on, waarbij je 7 dagen de tijd had om de boel te ontbinden. Maar gezien je verhaal, kan ik me voorstellen dat je dacht geen contract te hebben.
Op een gegeven moment kreeg ik rekeningen, zodoende heb ik een mail gestuurd, of ze a.u.b. mijn adresgegevens wilden deleten, want ik was geen klant en wilde dit niet worden en ook zeker niet nog eens gebeld worden.

Print die mail uit en voeg daarbij ook alles wat je nog eventueel op papier hebt erbij, zodat je een dossier gaat vormen.
Toen kreeg ik post waarin gedreigd werd met een deurwaarder. De deurwaarder heb ik gebeld en gezegd dat EON m.i. eerst moet aantonen dat ik klant ben. De deurwaarder gaf aan het uit te zullen zoeken en mij indien nodig weer te contacteren.
Nu heb ik vandaag, zoveel maanden later, een brief gekregen waarin ik gevorderd word voor 2086,84 euro en dat ik 25 juni moet verschijnen voor de rechter en dat de totale kosten anders wel eens maximaal 5000 euro kunnen bedragen.
Jammer dat je gebeld hebt, want dan heb je geen bewijs dat een en ander uitgezocht zou gaan worden.
Ik zou zeker naar de rechtbank gaan, om je verhaal te doen, anders loop je het risico dat je bij verstek wordt veroordeeld en moet je sowieso betalen. En gezien de bedragen wil je dat niet......

Succes!!

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Frank444 »

Ik word niet gebeld door E.ON want ik sta hier geregistreerd: https://www.bel-me-niet.nl. Bij bellen volgt direct een mail naar de Consumentenautoriteit of OPTA of wie dat ook bijhoud.

Verder zou ik direct de hoorn erop kwakken, want ik wil helemaal niet aardig zijn voor telemarketeers.

Gesloten