LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hendriko
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2008 12:52

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Hendriko »

Zelf zit ik 'ongevraagd' ook in 1x bij E.ON
Tussen oktober en september was ik een keer mijn nest uitgebeld
met de mededeling dat ik een lampenset had gewonen of iets in die richting. ikzelf zij te makkelijk ja met mijn duffe kop op dat moment.
ik kreeg echter nooit iets schriftelijk of per mail toegezonden.

Gisteren 18-12-2008 ontving ik 3 briefen van de E.ON:
1x contract Stroom die per 12-12 is ingegaan
1x contract gas die per 12-12 is ingegaan
1x een energie kaart die ik voor 17-12-2008 dien te retourneren.

ik heb gebeld naar hen op een duur 0900 nummer,
half uur in de wacht gestaan, dat is 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon. De discussie groene stroom wil ik niet teveel over klagen maar ik ben falicant tegen kolen centrales.

aangezien ik nooit op papier/mail een bevestiging heb gekregen van gemaakte afspraken waarop je dan weer binnen 7 dagen kunt reacheren overweeg ik juridiesche hulp in te schakellen.

ik weet echter niet wat mijn rechten en plichten zijn,
zelf kan ik ook fout zitten en dan is het sneu geld dat ik contact opneem met mijn advocaat of een geschillen commissie.

rjessen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 23:34

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door rjessen »

Vrijdagavond een e-mail verstuurd naar Eon met de mededeling dat ik de telefonische overeenkomst wilde annuleren.
Zaterdag een aangetekende brief verstuurd naar Eon met de mededeling dat ik de telefonische overeenkomst wilde annuleren.

Maandag een e-mail dat zij de e-mail ontvangen hadden en deze in behandeling gingen nemen, tevens het contract thuis ontvangen van de Eon.
De e-mail en het contract hebben elkaar net gekruisd dus, maar ik heb zowieso de mededeling van een medewerker van Eon dat zij de e-mail ten minste ontvangen hebben en in behandelingen genomen hebben.

Ik zit nog ruim binnen de zeven dagen bedenktijd welke in paragraaf 3.2 van de algemene leveringsvoorwaarden genoemd zijn.

Hopelijk kom ik van dit bedrijf af en is dit een wijze les geweest voor me. Gisteren ook al de Essent aan de lijn gehad of ik over wilde stappen.

Meteen duidelijk gemaakt dat ze me maar met rust moeten laten :evil:

ohguney
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:05

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door ohguney »

vandaag kwam er bij ons ook iemand langs, en die heeft mijn moeder laten tekenen, even later wouden wij het niet meer.. begon hij in eens over dat hun systeem zo werkt en dat het niet meer ongedaan kon worden gemaakt en dat we moesten wachten op een pakketje die we krijgen en dan moesten bellen dat we het niet wouden ofzo.. vage k*t bedrijf iemand meer dit probleem? hoe komen we hier het snelste van af?

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

Hendriko;

Een klacht richting de energiekamer(www.consuwijzer.nl) helpt ook een stuk. En dat kost u niets behalve wat intypen. En eventueel een belletje eraan wagen. Doordat hun de redelijke termijn van de bedenktijd hebben overschreden kunt u het terugroepen. Maar bedenk wel, dat als u niets doet u er voor 1 of 3 jaar geheel aanvastzit. Mijn voorgaande reactie kunt u lezen, dan weet u wat u allemaal kunt doen. Zelf ben ik voor de rechtsbijstand verzekerd bij de DAS, dus ik hoef geen extra geldelijke transacties te doen om het via de advocaat te regelen. Is al verzekerd.

Rjessen;

Perfect, hopelijk komt u er op deze manier vanaf, u heeft in ieder geval op tijd gereageerd! Ben benieuwd hoe het uitpakt, hoor het graag! :)
Maar voor mij blijft het feit staan dat ik de manier van handelen van de E.On echt niet door de beugel vindt kunnen. Als ik zo eens de reacties allemaal lees, ben ik blij dat ik niet de enige ben, maar toch. En dan prompt de Essent aan de lijn. Eigenlijk zo best grappig te noemen, gelukkig weten we nu wat we moeten doen. Volgens mijn rechtsbijstand NEE en ophangen.

Succes ermee, zelf heb ik nog niets vernomen, maar in ieder geval is voor deze maand gewoon mijn Eneco afgeboekt, dus ik heb nog een maand respijt zodat de E.ON hun onterechte praktijken kan rechtzetten. Daarbij heeft de E.ON niet eens mijn rekeningnummer, maar wel de Eneco afgezegd? Maarja ik moet het gewoon ff afwachten wat er via de Energiekamer en de Rechtsbijstand gebeurd.

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

ohuney,

Heb je papieren gekregen? Zoja, dan direct een mail sturen naar hun met de gegevens en zeggen dat u het wilt annuleren! Dan zit u binnen de bedenktijd en kunnen ze u niets maken! En anders even via internet opzoeken. En ik raad aan een klacht bij de energiekamer neer te leggen! www.consuwijzer.nl

Succes ermee!

rjessen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 23:34

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door rjessen »

Gisteren reactie van TNT dat de aangetekende breief aangekomen is op 23 december.
Gisterenavond gebeld door de Eon, met de vraag waarom ik afzag van hen.

Dit uitgelegd en hierna gingen zij over tot annulering.

Wel keurig geregeld dus uiteindelijk binnen zeven werkdagen, was weer een wijze les.

mo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 19:05

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door mo1 »

ik werd gebeld door eon of ik energie wilde van hen. ik heb gezegd van niet en het gesprek werd keurig beeindigd. Maar dan ben je niet van hen af. Ze blijven bellen, minstens een keer of 4 per dag en elke keer krijg je een ander aan de lijn. Ik ben altijd vriendelijk aan de telefoon maar bij hun is dat nu afgelopen. Ik heb vanmorgen gezegd dat ze al tig keer hadden gebeld en dat ik nog steeds geen interesse heb voordat die man iets kon zeggen. Daarna heb ik opgegooid maar ze geven niet op. Daarna werd er nog 3 keer gebeld waarvan ik het vermoeden heb dat zij het waren maar ik druk ze gewoon iedere keer weg. Al zou ik al een andere leverancier willen dan zeker niet eon, nog niet voor niks.

harrison
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2009 13:21

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door harrison »

Evenals een aantal anderen ben ik een half jaar geleden benaderd door E-on met de mededeling dat ik een prijs van 60 euro had gewonnen naar aanleiding van het invullen van een enquete. Of ik even wat gegevens wilde doorgeven zodat het bedrag kon worden overgemaakt.

En jawel hoor ...... een paar dagen later lag er een contract in mijn brievenbus. Het contract met de huidige energieleverancier zou automatisch worden stopgezet etc etc.

Direct gebeld en een klacht ingediend. En daanaast een email verstuurd met copy naar de verschillende instanties. De medewerkster van het callcenter zou er op worden aangesproken en alles zou worden teruggedraaid. Dat is uiteindelijk ook gebeurd.

Vandaag weer gebeld door E-on. Heb direct gezegd geen interesse te hebben in E-on vanwege slechte ervaringen. De medewerkster van het callcenter begreep dat ik niet tevreden was over wat er zich een half jaar geleden had afgespeeld. Ze gaf aan dat ze daarom alleen wat informatie wilde sturen en dat ik dan, indien ik niet akkoord ga met de voorwaarden, er altijd binnen 7 dagen vanaf kan zien ...........

Dus toch een contract!
Ze had het duidelijk niet goed begrepen en dat heb ik haar maar weer eens duidelijk gemaakt.

Lang verhaal kort:
Het zijn allemaal oplichters bij E-on
Laatst gewijzigd door harrison op 02 jan 2009 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Shine »

(..) en dat ik dan, indien ik niet akkoord ga met de voorwaarden, er altijd binnen 7 dagen vanaf kan zien ...........
Deze regel had u, in het verhaal al voldoende moeten en kunnen zeggen.
Bij opsturing van informatie kan nooit sprake zijn van 'binnen 7 dagen van af kan zien'.
Kortom, mijn inziens kunt u hier ook enigszins uw hand in eigen boezem steken. Al was het maar omdat u al eerder een vervelende EON ervaring hebt gehad en dus extra waakzaam kon zijn.

harrison
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2009 13:21

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door harrison »

@Shine:

Als jij wat beter had gelezen dat had je uit mijn verhaal kunnen begrijpen dat ik die tweede keer geen informatie heb aangevraagd.
Dus er is geen sprake geweest van een tweede contract.

Ik heb meteen de indruk dat je een of andere relatie met E-on hebt. Werk je er soms?

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

Je kunt er gewoon instinken, maakt niet uit hoe vaak! Ze pakken het zooooo ontzettend mooi in! En maar doorpraten, dus wellicht de hand in eigen boezem, maar wellicht een beter idee als de Eon nu eens stopt met deze woekerpraktijken?
Oplichting, tja daar kunnen ze daar wat van!

veldhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 09:58

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door veldhoven »

Ik ben al een tijdje klant bij eon. Vlak voor kerst kreeg ik een medewerker aan de telefoon met de vraag of ik mijn tarieven vast wilde zetten ,waardoor je dan een korting kreeg. Ik heb geantwoord dat ik niets wilde vast zetten maar eerst eens bij een concurrent wilde kijken. Hij vroeg daarop of hij wat informatie toe kon sturen. Ik heb hierop ja gezegd. Tot mijn verbazing lag er met oudjaar een brief in de bus met de bevestinging dat mijn tarieven vast waren gezet. Door vakantie heb ik niet binnen 7 dagen naar de klantenservice kunnen bellen. Bij de klantenservice kreeg ik wel het antwoord dat ze een en ander terug zouden draaien en mijn een bevestiging zouden sturen. Tot nu toe nog steeds niets gehoord. Ik wacht nog een week en dan neem ik contact op met de rechtsbijstand.

Conclusie is wel dat ik zo snel mogelijk bij die club weg ga. Kan iemand mij zeggen welke leveranciers wel fatsoenlijk zaken doen?

IngeL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009 21:17

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IngeL »

Halllo Veldhoven en alle anderen,

Wat een werkwijze hebben ze bij eon, vanavond werd ik voor de 5e keer vandaag gebelt :? en toen ik zei dat ik informatie wilde ontvangen, was dit volgens haar geen probleem, het laatste deel van het gesprek moest worden opgenomen en ik was al op mijn hoede door alles wat hier geschreven is, dus toen ze zei dat ik dan 7 dagen bedenktijd zou krijgen en ik haar in de rede viel door te zeggen dat dit niet de afspraak was, werd ze nog kwaad ook. Op dit moment zit ik bij de Ned. energie maatschappij.... die zijn ook vredelijk en ik zou willen dat ik nooit bij de NUON was weggegaan. Ik ga zeker kijken naar een andere energie maatschappij... dus als mensen nog goede tips hebben laat het horen... Dan maar een boete betalen maar ik wil weg bij de Ned. Ener. Maatsch en zeker niet naar EON....

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

Voor Ingel;

Nog mazzel dat ze het noemde van de bedenktijd, dat hebben ze bij mij niet eens gedaan! Ze hebben zelfs mijn rekeningnummer niet maar ze sluiten gewoon over, omdat hun vinden dat ze daar recht op hebben bij de E.ON.

Maar waarom ga je niet terug naar de NUON als die goed beviel?

Voor de rest;
Zelf wil ik gewoon bij de Eneco blijven. Nooit problemen gehad en misschien iets duurder, maar geen gezeur met rare nota's of wat dan ook!

gompie1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 12:19

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door gompie1978 »

Als ik dit alles leest dan mag ik dus hopen dat wat mijn beloofd is ook gaat gebeuren?
Ben ook plat gebeld door eon, en ook opgenomen op een bandje. Ik had al een slecht voorgevoel en laat dit ook duidelijk op het bandje horen dat ik het gevoel heb al vast te zitten aan eon.
En wat blijkt ja hoor eind december valt er een contract in de bus, en zit hiervoor 36 maanden aan vast.
Na heel wat gebel en heel wat minuten gehangen te hebben, krijg ik een meneer aan de telefoon die zegt dat ik per mail en per post info heb ontvangen en dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren. Ik heb nooit iets per post of per mail ontvangen, en heb dus nooit kunnen reageren. De meneer zegt dat ik een aantekening dan had moeten maken in mijn agenda?!? Ja hallo ik ga van elk telefoontje een aantekening maken.Tevens zou het 14 dagen duren voor hij de bandopname kan laten horen. Ben hier niet mee accoord gegaan en wil de andere dag reactie terug krijgen dat het contract gestopt word. Na heel wat geheen en weer zou hij mijn de andere dag terug bellen. Daar eon om half vijf niet meer te bereikenis en ik de andere dag om kwart over vier nog niks gehoord had heb ik maar weer zelf gebeld. Na heel veel gepraat kreeg dezelfde persoon aan de telefoon als de dag ervoor( collega zei eerst dat ze geen collega had die zo heten?!?). Na enige gebakelei kreeg ik dan toch het bandje te horen, waarin een aantal dingen door mijn gezegd zijn waarop ik vind dat ik geen contract wil. Na vele overtuigingen van mij aan meneer en dreigementen gaat meneer overleggen met zijn "baas, leidinggevende"hoe je het ook wil noemen wat er aan te kunnen doen. Meneer vind het zelf ook zeer vervelend. Na enige tijd word mij verzekerd dat het contract word om gezet in "onbepaalde tijd" contract. Zodra ik de afrekening van mijn vorige energieleverancier heb kan ik met mijn vorige energieleverancier bellen en doorgeven dat ik bij hun lid wil blijven en dat zij bij eon mijn contract kunnen opzeggen.
Tevens heb ik duidelijk aan gegeven dat ik dit alles per email bevestigt wil zien en tevens wil ik de bandopname per email krijgen. Ben nu bijna een week verder en heb nog niks in de mail gezien.
Vandaag mail gestuurd omdat hier had gelezen dat dat beter is, dat ik nog steeds geen bevestiging heb ontvangen per post of per mail.

Ik hoop dat eon datgene wat ze toegezegd hebben ook werkelijk doen/uitvoeren. Dus blijf hoop houden!!!

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

Niet mee akkoord gaan met een contract onbepaalde tijd!!! Ze moeten de boel gewoon helemaal terugdraaien!!! Vanaf moment 1. Want anders krijg je nu een afrekening (eindnota) en moet je daarna weer overstappen en dan verdienen ze toch aan je! Ze moeten het gewoon ongedaan maken, dan zijn alleen voor hun de kosten. Anders heb jij een eindnota, met eventuele bijbetaling, kosten van het telefoneren, overstap naar een andere energieleverancier en ga zo maar door. Terugdraaien die hap, je hebt aangegeven dat je het niet wilt. En contact opnemen met de consuwijzer.nl en een klacht indienen. Dit is de Energiekamer. Hoe meer klachten er binnenkomen hoe eerder ze gestopt worden en er misschien een einde komt aan deze woekerpraktijken!

C.H.Hogerhorst
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 14:52

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door C.H.Hogerhorst »

Op maandag j.l ben ik naar het hoofdkantoor van E-on geweest om een onder valse voorwendselen gekregen contract van dit oplichterszooitje. Tot mijn verbazing zei de baliemedewerkster oh dat zijn wij wel gewent per week komen hier tientallen mensen hun contract inleveren. Toen ik zei dat ik het per telefoon had geprobeerd maar uren moest wachten en vreselijke muziek aan horen zei de dame ook dat weten wij meneer. maar ik zie dat zij u contract reeds gestorneerd hebben dus alles is goed zo. Verbaasd zijn zij dus niet en als je verhaal gaat halen krijg je gelijk en heb je er niets aan om die dame aan de balie eens flink de waarheid over deze oplichters te zeggen dan geeft zij u gelijk. En nu maar hopen dat het valse contract inderdaad is gestorneerd. Anders moet ik weer vanuit Arnhem naar Eindhoven om het weer te laten storneren. Maar waarom wordt er niets aan gedaan duizenden mensen worden op onkosten gejaagd waar zij niet om gevraagd hebben.

C.H.Hogerhorst
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 14:52

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door C.H.Hogerhorst »

Kunne wij niet een groot aantal mensen bijeen brengen en afspreken dat wij met heel veel mensen tegelijk naar de balie te gaan in Eindhoven. Samen met een camera team van Tros Radar kunnen zij er een leuke reportage van maken en worden duizenden mensenop de hoogte gebracht van deze oplichters praktijken. Lijk mij leuk en doeltreffend.

Hogerhorst

Dusz
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:08

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Dusz »

@ gompie1979
Ik heb nooit iets per post of per mail ontvangen, en heb dus nooit kunnen reageren.
Als je de info niet hebt ontvangen, dan is de bedenktijd automatisch bij wet(wet koop op afstand) verlengd tot 3 maanden en moet je gewoon kunnen opzeggen, hier zou je je nog op kunnen beroepen, ze kunnen niet om deze wet heen.

Als zij jou er wel aan willen houden, dan moeten zij namelijk van de wetgever kunnen aantonen dat je wel degelijk de informatie hebt ontvangen, dat betekent dus dat ze het aangetekend zouden moeten hebben verstuurd, is dit niet het geval dan hebben ze geen poot om op te staan. De wet zegt namelijk dat de verzender van een poststuk ook verantwoordelijk is voor het ontvangen daarvan. En aangezien dit poststuk een onderdeel van het contract is(Bandopname + Informatieverplichting maakt het contract rechtsgeldig), hebben ze dus met jou geen rechtsgeldige overeenkomst!

*Wilmie*
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2009 20:05

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door *Wilmie* »

ik kreeg onlangs een telefoontje van E-on en die wilde dus dat ik over zou stappen, ik heb daarop een email gekregen en heb daarop gezegd dat ik geen interesse heb.
Maar ik kreeg een formulier thuis dat ik dus bij hun aangemeld was en dat ik de meterstand door wilde geven, ik heb daarop een brief gestuurd en niets gehoord een paar dagen later werd ik gebeld door een medewerkster en heb gezegd dat ik geen interesse had, daarop heb ik nog verschillende mails verstuurd dat ik niet over wilde stappen. daarop heb ik de nuon gebeld en daar bleek dat ze mijn lidmaatschap opgezegd hebben. ook zij waren verwonderd, dus weer een brief geschreven weer niets op gehooord tot dat vandaag de welkoms brief kwam met daarin dat ik sinds 13 -01 2009 de elktra van e-on heb. ik heb niets ondertekend en ik ben nergens op ingegaan omdat ik met mijn man moest overleggen, vandaag maar weer gebeld de situatie uit gelegd ze moesten even gaan kijken, wordt de verbinding verbroken.Ik heb een paar keer geëist dat ze me terug moeten zetten naar de nuon, maar hoor maar niets. Nergens word op gereageerd

kan en mag dit zo maar, ik vind dit erg vreemd allemaal.
Groetjes Wilmie

Gesloten