LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

Een aantal weken geleden ontvang ik een telefoontje van E.on energie met het verzoek of ze mij informatie mogen thuis sturen, ik denk laat ik dat maar doen om vriendelijk te blijven. Nu had ik dat maar nooit gedaan na aanleiding van het telefoon gesprek hebben ze mij al als hun klant ingeschreven en een brief na de essent gestuurd
(mijn huidige leverancier) om het bij hun op te zeggen.
Nu is mijn vraag hoeveel mensen meer zijn hier al de dupe van geworden en hoeveel willen ze er zo nog te pakken nemen.
Dit slaat toch nergens op informatie vragen en dan al meteen klant zijn??

Suzan

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Volgende keer kun je beter direct ophangen, je kunt veel beter zelf uitzoeken wat het beste is. Weet je wel wat de meeste mensen met een middagje internetten kunnen verdienen?

Mijn tip, laat je niks wijs maken en shop zelf.

Maar het antwoord op je vraag is dat je de opname bij de leverancier op kunt vragen, als je geen ja tegen de levering van energie hebt gezegd dan moet EON er voor zorgen dat alles netjes terug gezet wordt.

labs101
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2007 23:32

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door labs101 »

Mijn partner is hetzelfde overkomen als Suzan1968. Ze zei er zelfs bij dat we op vakantie gingen :oops: en dat we na de vakantie de documentatie wel eens zouden doornemen. Komen we vandaag terug van vakantie ligt er een contract (dagtekening 22 aug, de dag van het telefoongesprek) en de mededeling dat ze zullen zorgdragen voor de overheveling van mijn huidige leverancier (Eneco) naar E.On. Inmiddels een aangetekend schrijven klaar liggen voor E.on en een brief voor Eneco dat ze zonder mijn toestemming geen aktie mogen ondernemen op verzoeken van derden. Wel raar dat ik gedwongen word aktie te ondernemen (en kosten moet maken) zonder ooit ergens een handtekening onder te heben gezet. En ik begrijp ook niet dat energieleveranciers zonder enige verificatie ingaan op verzoeken van de concurrent (zover er sprake is van concurrentie). Enige wat rest is niet meer beleefd aan de telefoon zijn maar:
dank u GEEN INTERESSE :twisted: en ophangen!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij het geven van toestemming informatie alleen je adres geven, vooral geen bank nr of zo...

Fam XXX is beter als Dirk XXX want dan weten ze teveel...
Niets betalen en terug boeken, en laat de oude een overstap maken, en reageer niet op een boete voor voortijdig het contract verbreken, deze periode is de energie gratis, want bij een rechtszaak moeten zij met het volledige gesprek duidelijk maken dat U Ja zij, en niet alleen het adres bandje...

Als U naar de netwerkbeheerder terug gaat weet U dat U wegens wanbetaling nooit word afgesloten omdat U via deze dubieuze firma niet betaalde.

Alle schade, zoals vrije dag voor rechtszaak en reiskosten mag U tevens indienen en krijgt U vergoed.
Als zij frauderen hoeft U het verbruikte in deze periode niet te betalen, dus gratis energie!
Stuur de Incasso buro's gewoon retour afz. en wacht op de rechtszaak die deze meestal beloven!
Maak je niet druk over de hoge gerechtskosten die U zou kunnen krijgen, want na winst bij rechtbank is het voor hun!
Dus gewoon rustig vele maanden afwachten en bel nooit 0900 nummers, mail want dan kunt U alle post uitprinten, laat U nooit bellen, want dan ontbreekt er bewijs.

Succes...

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Tiellie »

Ik zeg niet dat Dirk geen gelijk heeft, maar dat is wel de zaak op de spits drijven. Vaak wil zo'n bedrijf zelf ook niet een klant waar ze geen overeenkomst van hebben, dit kost ze in geval van het scenario van Dirk veel te veel geld.

Bovendien zijn het vaak uitzendkrachten die zo'n fout maken en niet het bedrijf zelf, dit wil niet zeggen dat het bedrijf niet verantwoordelijk is hoor, maar zo'n uitzendkracht wordt per sale betaalt. Dus uiteindelijk is het de uitzendkracht die besluit u als sale aan te merken i.p.v. informatie te sturen.

Als je belt naar zo'n bedrijf en je zegt dat je pertinent zeker weet dat je geen JA hebt gezegd tegen de levering van energie, dan zoeken ze de opname erbij. Als ze fout zitten geven ze dat ook wel toe.

Het beste is nog om een mail te sturen met wat ik hierboven heb geschreven, en een cc-tje naar [email protected] of [email protected].

Dit is de toezichthouder van de energiemarkt (lamme takken hoor), maar ze zijn verplicht om je klacht te registreren. Ook het betreffende bedrijf zal de klacht oplossen, want ze zullen hier van schrikken.

Je zal van de toezichthouder een mail terugkrijgen, en zo kun je hun op de hoogte houden van het verdere verloop. Als het bedrijf het dus niet oplost zal de toezichthouder je adviseren om de geschillencommisie in te schakelen of in sommige gevallen kunnen ze zelf contact opnemen met het bedrijf.

Dit is in ieder geval de snelste manier om het op te lossen en de weg van de minste weerstand. Je kunt er altijd op terug vallen dat je het gemeld hebt bij de toezichthouder, en je communicatie met het bedrijf blijft bewaard.

niafunke
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2007 10:34

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door niafunke »

Er is mij precies hetzelfde overkomen als suzan1968 en labs101.
Ik had wel degelijk door dat het meer dan een offerte was, als ik
er geen nee tegen zou zeggen zou ik vast zitten aan het contract
voor 3 jaar nogwel!
Ik wilde het goed bestuderen en zonodig gebruik maken van de wettelijk vastgestelde opzegtermijn bij "koop op afstand", waarop ik
ook geattendeerd werd door de call-center-medewerkster.
Ik stond op het punt op vakantie te gaan en kwam met de call-center-medewerkster overeen dat de procedure pas na mijn vakantie in gang gezet zou worden.
Ik dacht dus alles goed ingedekt te hebben, maar bleek toch te goed van vertrouwen geweest te zijn, want: toen ik terug kwam van vakantie
lagen er diverse brieven van E-on op de mat, waaaruit duidelijk was
dat de toezegging van de medewerkster LOOS geweest was en dat zij mij onmiddellijk was gaan inschrijven. Ik zit aan het contract vast en
mijn huidige energie-leverancier is bezig mij uit te schrijven!!!!

Even houdt je nog rekening met een menselijke fout, maar als ik dan het verhaal van labs101 lees en vooral het verhaal van ronald20, die als call-center-medewerker gewerkt heeft, blijkt het de "normale" gang van zaken te zijn. De medewerkster is alleen uit geweest op haar eigen profijt en heeft lak aan de sores die ze anderen bezorgt, tamelijk
a-sociaal, op zijn zachtst gezegd.

Ik ben hier spinnijdig over, laaiend, ook boos op mezelf dat ik te goed van vertrouwen geweest ben, me heb laten pakken door zo'n call-center-
wichtje.
Ik wil helemaal niks meer met zo'n bedrijf, dat zulke praktijken erop na houdt, te maken hebben, al zouden de prijzen er stukken lager liggen,
wat ik overigens betwijfel. Het zijn geldwolven die over lijken gaan, die
indruk krijg ik tenminste nu wel.

Ik zit nog maar in het begin van deze narigheid, ben bezig brieven te schrijven aan E-on, waarin ik ze wijs op de onprettige manier van doen.
Ik heb echter weinig vertrouwen meer in een correcte afhandeling en vrees dat ik er niet onderuit kom mij tot de geschillencommissie te wenden.

Toegegeven, er zijn veel erger dingen, maar ik baal hier zo van dat mijn vakantie-gevoel inmiddels geheel verdwenen is.

Ik ben voornemens naar diverse tijdschriften te schrijven ten einde mensen te waarschuwen voor "koop op afstand"-gedoe, er komt vaker
narigheid uit voort.

Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met veranderen van energie-leverancier en nu heb ik deze ergernis!

Ik zou al die stinkerds wel eens MORES willen leren!!
Laten we het niet meer pikken!
De consument moet eigenlijk nog veel beter beschermd worden,
moet niet belaagd kunnen worden per telefoon.

Laten we ons desnoods verenigen en samen actie ondernemen.
Ik zou blij zijn met adviezen en tips van mensen die het zelfde mee
gemaakt hebben, hartelijk dank alvast!

We laten ons immers niet kisten of naaien door E-on!

Groet, Niafunke.

suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

Hallo allemaal,

Ben toch blij te horen niet de enige te zijn met een "goed"vertrouwen,
Ben nu zelf bezig met de rechtbijstandverzekering die ik er op heb gezet en hoop dat ook de rest het er niet zomaar bij laat zitten we nemen ze te grazen die "Call"medewerkers en de hele E-on

Groetjes Suzan

jdbacker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2007 21:26

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door jdbacker »

Blijkbaar gebruikt EON nu een andere tactiek.
Gisteren werd ik per telefoon door EON (Hr. M.J.) gebeld of ik ook de electriciteit van hen wilde afnemen aangezien ik dan door over te stappen van Essent naar EON 150 Euro per jaar zou besparen.(blijkbaar is die info vrij te verkrijgen en te gebruiken) Door uitzendeingen van Radar was ik op mijn hoede en jawel, tussen de regels door wordt dan medegedeeld dat zij informatie wel zullen opsturen en als je daar niet binnen 8 dagen op reageert, zij het contract opsturen. Ik heb hen duidelijk verteld dat zonder getekend contract niets mocht gedaan worden waarop tot driemaal toe aan mij gevraagd werd of zij mij die informatie mochten toesturen en of ik daarmee accoord was. Ik heb duideijk verteld dat ik geen enkele informatie wilde ontvangen en niets meer van hen wilde horen. Nu maar wachten wat er gaat gebeuren!!

suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

De mensen die er gelukkig niet in getrapt zijn zeggen heel makkelijk geen bankrekening nummer doorgeven en zo.
Maar dat is het probleem nu net zo stom ben ik natuurlijk NIET geweest dat hebben ze ook helemaal niet maar ze hebben wel allles over gezet naar hun stroom ik heb de eind afrekening al gehad van de essent mijn eigenlijk huidige leveranciers ik kom maar niet van die kloot violen af ook niet met de rechtsbijstand verzekering erbij, ik onderneem dan zelf ook niets meer alles gaat via de tussenpersoon.

ViceStar
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:16

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door ViceStar »

Wij hebben hetzelfde probleemgehad. Onlangs is mijn vader overleden en krijgt mijn moeder automatisch deze telefoontjes. En omdat mijn moeder dit nooit deed liet zij gewoon de informatie toesturen.

Toen ik de informatie binnenkreeg heb ik gelijk gebelt met de E-on om te zeggen dat we dit niet wilde. Omdat we tevreden zijn met ons huidige energie leverancier. Ik vertelde ook dat ik het wel raar vond dat ze zo hun product aan de man brachten.

De man (die overig niet zijn naam wilde zeggen) was enigzins onstemd maar zou het annuleren en ons een bevestig van sturen.

Toen kregen we op 15-11-2007 een brief binnen met als onderwerp leveringsovereenkomst. Die we dan ondertekent terug moeten sturen.

Dus ik heb gelijk de e-on gebelt met de vraag hoe zit dit. Ik heb het teleonisch geanuleerd (misschien had dit inderdaad via de e-mail gemoeten) en hoe dat zat. De vrouw (die weer niet haar naam wou zeggen) vertelde mij dat er geen registratie was geweest van mijn annuleringstelefoontje en dat ik maar via mijn telefoonafrekening moest aangeven dat ik gebelt heb.

Nu wordt datmoeilijk omdat ik op mijn werk gebelt heb. Dus dat kan ikniet weerleggen.

Maar mijn vraag is wat kan ik nu hetbeste doen?

Porberen de telefoonoverzicht op te vragen. En te bewijzen dat ik gebelt heb. Of gewoon niet de leveringsovereenkomst tekenen?

Of iets heel anders doen?

Met vriendelijke groet,

Sander

suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

Als ik jou was en het is mogelijk zou ik het telefoon gesprek opvragen als ik kijk wat voor problemen wij er nu van hebben, maar we zijn nog steeds aan het vechten en we zullen het winnen incl alle verstuurde brieven en telefoontjes die we ervoor hebben moeten plegen.
Waar gaat de maatschappij naar toe zeggen ze dan. maar ook via een e-mail opzeggen was niet voldoende geweest je moest echt de brief binnen 8 dagen terug sturen ( die wij overigens nooit hebben gehad) wat het dus heel erg moeilijk heeft gemaakt.

Succes ermee Groetjes Suzan

Marloes1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2007 15:09

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Marloes1978 »

Ongeveer 2 weken geleden heb ik ook een telefoongesprek gehad met 1 van de werknemers van E.On.

Hij vroeg mij of ik interesse had om minder energiekosten te betalen en klant te worden bij hun. Ik wilde nergens aan vast zitten, maar had wel interesse in een informatiepakket, zodat ik een en ander rustig door kon lezen en daarna zelf kon bepalen of ik daadwerkelijk klant bij Eon wilde worden.

Tot 3x toe heb ik gevraagd en gezegd, of ik ook ergens aan vast zou zitten en meneer zei: absoluut niet!!

Totdat ik van de week een brief van mijn huidige leverancier (Essent) binnen kreeg en tot mijn verbazing, ging het over de opzegging bij deze leverancier.
Ook kreeg ik een dag later van Eon een brief binnen met de bevestiging dat ik bij hun klant ben geworden.

Ten eerste heb ik niks bevestigd en ten tweede hebben ze achter mijn rug om mijn huidige energieleverancier opgezegd.

Ik heb meteen stappen ondernomen. Heb een klacht op de Eonsite achtergelaten en direct met Essent contact opgenomen, dat ik gewoon bij hun klant blijf.

Ook heb ik gevraagd via de Eonsite of zij de volgende dag direct telefonisch contact met mij op wilde nemen, zodat dit onmiddellijk terug kon worden gedraaid. Dit is echter niet gebeurd! daarom heb ik zelf maar contact gezocht (0900 - ?ct per minuut).

Degene die ik aan de lijn kreeg, wilde dit niet direct terugdraaien, maar eerst de tape afluisteren of ik wel degelijk gelijk had. Het wachten is nu op een telefoontje van E.On.

Ik vind het dikke oplichterij, zoals E.On te werk gaat. Echt schande, ze moeten vooral zo doorgaan, dan houden ze geen klanten meer over, als ze die al hebben.

Ook ga ik nog een aangetekende brief naar deze oplichtigersorganisatie sturen!!

*janneke*
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2008 10:35

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door *janneke* »

Mij is iets soortgelijks overkomen: de vrouw aan de telefoon, die mij probeerde over te halen om de overstap van Eneco naar Eon te maken, verzekerde mij dat de informatie die ze zou opsturen vrijblijvend was. Na mijn vakantie bleek de overstap al in gang te zijn gezet, zonder goedkeuring van mijn kant.

Bellen naar de klantenservice hielp niets, maar op een e-mail (naar [email protected] met cc naar de consuwijzer) kreeg ik te horen dat ze betreurden dat ik tegen mijn wil omgezet was, en dat ze mij weer zouden aanmelden bij Eneco. Ze zouden geen verbruikskosten in rekening brengen in de periode dat ik bij Eon aangemeld was, en nota's van hen moet ik als niet verzonden beschouwen.

Nu nog even wachten of alles goed gaat, maar in ieder geval doen ze nu wel wat met klachten! Succes mensen!

Groeten, Janneke

suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

Ligt het nu echt stil rond de zaak E-on hebben we ons eigen er nu echt allemaal bij neergelegd nou ik niet zijn nog maar pas begonnen.

ik gun ze dit pleziertje echt niet al zouden ze nu echt zoveel goedkoper zijn. maar de eind afrekening hebben we natuurlijk nog niet gehad.

dan beloven ze iedereen van die mooie cadeaus maar daar hebben we al helemaal niets van gezien, om daar nu over te bellen met de E-on dan zeggen we natuurlijk helemaal toe.

Grtjs allemaal en sterkte ik hoop dat we er allemaal van af komen want ik baal gruwelijk.

grtjs Suzan[/b]

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Overstappen is net zo makkelijk als het licht aan doen, want E-On regelt alles voor u tot het opzeggen van het contract bij uw huidige leverancier......

WVZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 12:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door WVZ »

Misschien een beetje dom maar ... Als je vrijblijvende info wilt hoeft het gesprek toch niet opgenomen te worden en hoef je je banknummer toch niet door te geven?

suzan1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzan1968 »

wat kunnen we toch slecht lezen ik heb geen rekening nr doorgeven
maar er zijn altijd van die mensen die het beter weten.
en over dat opnemen wist ik ook niet zo stom zou ik ook nooit meer zijn stom *** bed :evil: :twisted: :twisted: :evil: rijf

WVZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 12:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door WVZ »

Luister ... Als je zeker weet dat je alleen toestemming hebt gegeven voor informatie. Dat is het zo opgelost. Je meld gewoon dat je het bandje wil terug horen.
Geloof me ik heb daar een tijdje gewerkt. Als je verhaal (zoals jij het zegt) klopt dan kun je via dat bandje je gelijk aantonen.

henkjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door henkjan »

ja ook ik ben genaaid door e.o.n ,en wel op dezelfde manier als de mensen hierboven ,ik heb een enquite ingevuld op internet ,en doe dat dus ook nooit weer!!!,heb toen een telefoontje gehad met die kneuzen van e.o.n ,en ze zouden me informatie sturen over hun ,geen probleem ,totdat ik de brief kreeg en ineens lid was van hun!
heb 3 keer gebeld met een ricardo ,ontzettende knurft ,nam me niet serieus en na dreigementen van mij dat ik m,n advocaat er op zou zetten en radar en kassa zou informeren ,vroeg ie heel droog of ik klaar was ,want er waren meer mensen die aan de telefoon hingen ,kloothommel ,maar goed ,heb daarna energiedirect gebeld waar ik nu bij zit ,en blijkt dat het inderdaad allemaal mag ,ze mogen zonder mijn handtekening of toestemming dit doen ,belachelijk!!!!!!!!
uiteindelijk heb ik voor de 4 de keer eo.n gebeld en ditmaal een andere ervoor die mijn klacht wel serieus nam en na enig praterij hij mij uit het bestand heeft gehaald en de aanmelding heeft geanullerd ,ik hoop dat radar heir ewen uitzending aan wil besteden ,en als die knurft van een ricardo er is,dan ben ik ook van de partij!kijken of ie dan nog zo arrogant is ,bah ,dat dit allemaal mag !onvoorstelbaar!

groetjes hj de haan

sanderharing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 13:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door sanderharing »

Hallo (WVZ)

Heb net ingestemd met toezending info.
Als ik alle berichten lees dan vraag ik mij of ik
er nog zonder kosten (opzegvergoeding) vanaf kom.
Heeft iemand wel op tijd een mail / brief / telefoontje richting
e-on gedaan om duidelijk te maken geen gebruik te maken
van het aanbod?

Bedankt voor snelle reactie,

Sander

Gesloten