LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Theotrucker schreef:
14 mar 2018 19:49
Goed dat het opgelost is, maar op de jaarafrekening zou het toch wel in orde zijn gekomen. Vermindering energiebelasting is pas erg laat een politiek besluit over gekomen, daarom stond het er niet bij.
Zo'n soort brieven helpen niet, maar leiden af van de inhoud.
Bij de eindafrekening is het dus niet in orde gekomen want E.on (Nu Eneco) heeft daarbij wéér dezelfde fout gemaakt, én heeft ook met een dubbel tarief gerekend! :roll:
Ik vraag me af bij hoeveel mensen deze fouten ongemerkt passeren, en ze dus gewoon honderden euro's te veel betalen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tussen normaal en daltarief zit bij jou ca € 0,014.? Voor welk enkel tarief staat het in het contract?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf met EON meegemaakt dat ze afgesproken Gaslicht.com tarieven gewoon niet hanteerden waardoor mijn einafrekening een paar honderd euro te hoog uitviel. EON weigerde dit op te lossen. Heb toen mijn gelijk gehaald bij de www.sgc.nl

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

H.A.M. Burger schreef:
10 feb 2019 13:44
Theotrucker schreef:
14 mar 2018 19:49
Goed dat het opgelost is, maar op de jaarafrekening zou het toch wel in orde zijn gekomen. Vermindering energiebelasting is pas erg laat een politiek besluit over gekomen, daarom stond het er niet bij.
Zo'n soort brieven helpen niet, maar leiden af van de inhoud.
Bij de eindafrekening is het dus niet in orde gekomen want E.on (Nu Eneco) heeft daarbij wéér dezelfde fout gemaakt, én heeft ook met een dubbel tarief gerekend! :roll:
Ik vraag me af bij hoeveel mensen deze fouten ongemerkt passeren, en ze dus gewoon honderden euro's te veel betalen!
Dat kan dus nooit honderden euro’s schelen. Het enkel tarief zit tussen het normaal en laag tarief in.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hebben ze welkomst bonus uitbetaald? En het advies van sgc.nl zeker volgen!
Eneco kan zo meer klanten verliezen want als ze zo lastig doen stap ik wel over naar een iets minder voordelige!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door BreejKC »

ENECO vaart heel vaak een eigen koers t.o.v. haar klanten. Maar dan wel in hun nadeel. Zo te zien hebben ze, ondanks prachtige beloftes, nog niets verbeterd.

Jaren geleden bij de overstap naar een collega leverancier netjes de meterstanden doorgegeven en zelf een kopie daarvan achtergehouden. Helaas de fout gemaakt door geen foto daarvan te maken. Bij de eindafrekening bleek het dure elektriciteitstarief door hen 200 Kwh hoger ingeschat te zijn. Hemel en aarde heb ik verzet om dit gecorrigeerd te krijgen. Zelfs voor mijn rechtsbijstandverzekering waren ze niet gevoelig. Hoewel het om een relatief klein bedrag ging en mijn rechtsbijstandverzekering mij uiteindelijk het te hoge bedrag vergoed heeft, ging het natuurlijk wel om het principe.

Regelmatig de vraag gekregen terug te keren bij deze energieclub. De mooiste beloftes kreeg ik dat zoiets nooit meer zou voorkomen. Maar regelmatig lees ik o.a. hier dat ENECO helemaal niets verbeterd heeft voor haar klanten. Al krijg ik € 1000,00 van ze cadeau. Bij een leverancier die er zulke praktijken op na houdt wil ik nooit meer klant zijn.

Mijn advies is dus dat zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen bij die energieclub opstappen en een wel betrouwbare energieleverancier zoeken. En, als u hiertoe besluit, maak foto's van de meterstanden op het moment dat u overstapt. Mogelijk dat alleen met zulk keihard bewijs, hoewel ik nog steeds mijn twijfels heb, die ENECO-club dan wel op een eerlijke manier zal omgaan met haar uiteindelijk niet-gewaardeerde klanten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u onterecht 200 Kw meer aan Eneco moest betalen dan de echte stand, hebt u dat weer minder betaald aan de volgende leverancier.

Het is uiteraard onjuist dat Eneco die fout niet herstelt, maar schade hebt u er niet door geleden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben tijdens mijn laatste 6 leveranciers ook bij o.a. Eneco, Essent, Nuon, Energiedirect geweest. Elk jaar een andere, elk jaar mijn bonus incasseren dankzij gaslicht.com. Nooit problemen met mijn meterstanden. Door de slimme meter komen ze overal automatisch terecht. Ik heb dat ook gecontroleerd, s'nachts om 0 uur de meterstanden opgeschreven, foto's gemaakt. Er zitten inderdaad verschillen in van 1 a 2 KWh. Dus ze nemen de standen enkele uren later In de Morgen uren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Lady 1234: Ik stelde dat het niet zozeer om de hoogte van het verschilbedrag meer ging. Maar dat ENECO soms een geheel eigen koers vaart ten koste van haar klanten. Ik schreef dat het dus om het principe ging. Kennelijk is er in dat principe-denken, nog steeds, bij die organisatie iets helemaal mis waardoor je het soort situaties krijgt zoals voor mijn reactie beschreven.

Dat er soms fouten worden gemaakt bij grote organisaties als ENECO is het probleem niet. Maar áls er fouten worden gemaakt en die fouten netjes worden aangetoond moet je als grote organisatie ook de gemaakte fouten eerlijk toegeven en die ook snel corrigeren. En dát is kennelijk hetgene waar het bij ENECO met enige regelmaat, nog steeds, aan ontbreekt. Dat is de machtspositie, die je als grote organisatie nu eenmaal hebt, ernstig misbruiken.

@Theotrucker: Toen dit geschil ontstond bestond de slimme meter nog niet. Misschien is dit ook wel één van de voordelen van de slimme meter waardoor er met meterstanden door de energieleveranciers niet mee, of althans minder, geknoeid kan worden. Ook tijdens mijn geschil met ENECO waren die meterstanden aan de netbeheerder doorgegeven. Maar ook daar trok ENECO zich destijds niets van aan door ook daar niet naar de juist doorgegeven meterstanden te informeren en haar geheel eigen koers te varen.

Gesloten