Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flowercharm
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2022 16:41

Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door flowercharm »

Overstappen van de ene leverancier naar de andere, zonder mijn toestemming. Essent wordt verplicht mee te werken aan een contract met Gulf Power. Eerder in november prijs op gevraagd bij consument. Dan volgt er een contract in de bus van Gulf. Wat later blijkt te zijn vastgesteld op oude gegevens. Een 4 jarig contact wat ik al hele maal niet wil. Tevens werden mijn persoonsgegevens gebruikt zonder toestemming en is er een Sepa machtiging gemeld voor automatische overschrijving, waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. Wat moet ik hier mee? Moet ik de persoonswaakhond hierover inlichten. Zou een antwoord op prijs stellen wat te doen. Vgr W Kempkes

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gulf mag dan een aanbieder zijn van zakelijke energie, nergens zie ik in de OP dat TS geen consument is.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gulf Power biedt 2 soorten contracten:

een modelcontract voor consumenten met een opzegtermijn van 30 dagen en geen vaste looptijd of tarieven

een zakelijk contract

Aangezien TS het over een contract voor 4 jaar heeft ( wat sowieso niet zomaar voorkomt in de consumentenmarkt ) betreft het hier dus een zakelijke aanbieding en niet een consumentencontract.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar hoe komt Gulf aan al uw gegevens? Persoonsgegevens kunnen bij de KVK opgevraagd worden, maar een rekeningnummer zullen ze niet gokken. En als u dan een contract in de bus krijgt, waarom toen niet aan de bel getrokken?
Belangrijk is wel of u consument bent of een zakelijke klant. En als het zakelijks is, bent u dan zzp’er of heeft een eenmansbedrijf? Er zijn namelijk omstandigheden waarin een ondernemer onder het consumentenrecht valt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft aan dat u persoonsgegevens zijn gebruikt zonder uw toestemming. Het ligt in de reden om een inzageverzoek bij Gulf Power in te dienen en daarbij aan te geven dat het u voornamelijk gaat om de bron. Als u met het antwoord niet tevreden bent, dan kunt u naar de rechter of een klacht indienen bij de AP.

U geeft aan dat u geen aanbod van Gulf Power heeft aanvaard en dan is geen overeenkomst tussen Gulf Power. Gulf Power zal aannemelijk moeten maken dat u hun aanbod heeft aanvaard.

U geeft ook aan geen machtiging te hebben afgegeven. In dat geval geld dat u dertien maanden lang kunt terug boeken door een Melding Onterechte Incasso formulier in te vullen en dan aan te geven dat ze geen machtiging van je hebben.
angel1978 schreef:
10 mei 2022 15:42
Aangezien TS het over een contract voor 4 jaar heeft ( wat sowieso niet zomaar voorkomt in de consumentenmarkt ) betreft het hier dus een zakelijke aanbieding en niet een consumentencontract.
Het is niet relevant of TS een overeenkomst voor consumenten of een zakelijk contract, wel relevant is of TS een ondernemer of consument is. Er bedrijven die rustig problemen om consumenten een zakelijke overeenkomsten aan te bieden, maar ook dan geldt nog steeds het consumentenrecht.
NeoDutchio schreef:
10 mei 2022 17:09
Maar hoe komt Gulf aan al uw gegevens? Persoonsgegevens kunnen bij de KVK opgevraagd worden, maar een rekeningnummer zullen ze niet gokken. En als u dan een contract in de bus krijgt, waarom toen niet aan de bel getrokken?
Niet alleen is dat irrelevant en onbehulpzaam, maar het ook nog een iets dat TS helemaal niet zal weten. Er kan altijd iemand zijn die je rekeningnummer en jouw NAW gegevens hebben, die zo iets kan doen. TS hoeft niet te bewijzen geen overeenkomst te hebben met Gulf Power, Gulf Power moet bewijzen wel een overeenkomst met TS te hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 mei 2022 18:04
NeoDutchio schreef:
10 mei 2022 17:09
Maar hoe komt Gulf aan al uw gegevens? Persoonsgegevens kunnen bij de KVK opgevraagd worden, maar een rekeningnummer zullen ze niet gokken. En als u dan een contract in de bus krijgt, waarom toen niet aan de bel getrokken?
Niet alleen is dat irrelevant en onbehulpzaam, maar het ook nog een iets dat TS helemaal niet zal weten. Er kan altijd iemand zijn die je rekeningnummer en jouw NAW gegevens hebben, die zo iets kan doen. TS hoeft niet te bewijzen geen overeenkomst te hebben met Gulf Power, Gulf Power moet bewijzen wel een overeenkomst met TS te hebben.
In november heeft TS prijzen opgevraagd. Er is dus op enig wijze contact geweest. Om een prijs op te vragen is geen rekeningnummer nodig. Naar alle waarschijnlijkheid en naar mijn mening (gebaseerd op ervaringen uit de praktijk) is er in november iets ingevuld. De kans dat onbekende met alle persoonsgegevens van TS aan de haal gegaan zijn en voor de lol een nieuw contract zouden afsluiten acht ik een stuk kleiner.
U mag het irrelevant en onbehulpzaam vinden, maar TS weet wat er in november ingevuld is.

FRAUDE GULF
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2023 17:33

Re: Een energiecontract zonder mijn toestemming?

Ongelezen bericht door FRAUDE GULF »

Een jaar geleden werd ik door een mannelijke verkoper benaderd via telefoon! Ik kreeg een aanbieding van Gulf gas and power! Alles was toen correct! Paar dagen later werd ik gebeld door dezelfde meneer! Hij zei dat hij een wijziging met spoed moest doen omdat ik anders niet meer de korting van GULF gas and power zou ontvangen! Het viel mij meteen op dat de KVK en Naam niet correct was! Een bedrijf genaamd: ACCOUNT SERVICE MATH BROODS wat overigens niet mijn bedrijf is! Ik had meteen gebeld naar de meneer en aangegeven dat dit niet klopt! Hij gaf aan dat hij direct alles ga wijzigen, volgens hem was dat een zogenaamde type fout! wel een verschil he van Beej bertje naar ACCOUNT SERVICE MATH BROODS! Na weken hoorde ik maar niks! Ik had weer gebeld naar die meneer hij gaf aan dat het gewijzigd is maar dat ik het pas na 1 jaar kon zien! Maar hij kon wel in zijn systeem zien dat naam, geboortedatum, kvk gewijzigd was! ik vond het een raar verhaal, waardoor ik Gulf gas and power ben gaan mailen! Pas na maanden heeft gulf mijn mail beantwoord toen ik al besloten had om een particuliere contract aan te nemen voor beide adressen. Ze zijn enorm aggresief en hebben geen meeleving met de klant! Het draait om het geld bij hun! Het kan hun niks schelen wat jou situatie is! Er is onterecht geleverd op mijn 2 adressen met een andersman KVK nummer! Dit valt onder FRAUDE! Ik heb genoeg bewijzen waar ik dit aangeeft dat de KVK niet mijn KVK is Dat ze onder een valse naam leveren wat van iemand anders is! Zo te zien beschermen zei geen gegevens van andere! Dus iemand anders kan van Gulf gas and power geleverd krijgen op een onbekende kvk nummer/bedrijf! GULF gaat slordig om met NAW Gegegevens! Luisteren niet naar de klant! Vandaag kreeg ik een eindnota van 10.000 euro totaal van beide adressen! Een naheffing op een bedrijfsnaam van iemand anders op mijn woonadres ACCOUNT SERVICE MATH BROODS, Wie zijn jullie! Graag ROEP IK OP! Om deze bedrijf te contacteren dat ze misbruik maken van zijn bedrijfsnaam op mijn adres of meerdere adressen! Ik ken ACCOUNT SERVICE MATH BROODS niet! GULF GAS AND POWER willen 27 juli 2023 het geld ontvangen! Van mij krijgen ze niks, ze mogen blij zijn dat ze nog maandelijks geld kregen onder valse voorwaarden! Ik ben misleid! Ze hebben tegen mij gelogen! Dit is onterecht!!!!!! GULF GAS AND POWER HOE KUNNEN JULLIE ZO ZIJN!

Plaats reactie