LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

Door omstandigheden heb ik mijn meterstand vanaf 2001 laten schaten.
(schulden,uitkering)
Nu heb ik dit jaar eindelijk mijn meterstanden weer opgegeven, nadat ik een zeer vreemde eindafrekening binnen kreeg van Eneco, 3622 euro bij betalen terwijl de opgegeven meterstanden lager zijn dan volgens hun opgegeven, en een gedeelte geschat.
Het is natuurlijk logische dat ik een hoop zal bij moeten betalen aangezien ze me al die tijd zeer laag hebben ingeschat.
Maar wat mag eneco werkelijk van mij verlangen ?
Ik ben nog steeds aan het afbetalen aan schulden, maar zoals het er nu naar uitziet moet ik dus de 3622 euro in 1 jaar afgaan betalen + 412 euro als maand termijn.
Dit gaat me dus echt niet lukken.
Ze hebben mij nu een correctie nota gestuurd vanaf 2001 tot 2005, volgens deze correctie nota moet ik 10 euro bijbetalen, maar hoe zit dat dan met 2006.
Kan ik hier dan toch nog een aparte rekening van verwachten en dus een absurt termijn bedrag ?

Help :cry:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door Shine »

Er van uit gaande dat het steeds hetzelfde adres betreft.... zijn de meterstanden tussen 2001-2006 nooit eens door een meteropnemer opgenomen?
Eens in de drie jaar MOET dat namelijk plaatsvinden. Dus er moeten bij Eneco voor uw adres tenminste 2 jaarstanden zijn die opgenomen en doorgegeven zijn door de meteropnemer.

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

nee er is al die tijd geen meter opnemer langs geweest

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door trimoxa »

dan zou ik zeker eisen dat er een langs komt.

zijn ze namelijk verplicht.......


:roll:

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

Ik heb zelf inmiddels de goede meterstanden door gegeven.
Ik vraag me alleen af wat ik van eneco kan gaan verwachten.
Zoals ik al eerder vertelde, ik weet dat ik een hoop moet gaan betalen.
Maar ik kan geen 412 euro aan maand termijn betalen, met daarbij in 1 jaar 3622 afbetalen.
En wat ik me afvraag wordt de 3 jaar regeling toegepast (dus dat ze alleen over de laatste 3 jaar mogen rekenen, ik weet het is eigenlijk niet fair tegenover anderen, maar als je probeert alle schuldiesers te betalen dan is ieder beetje verbetering welkom).
Ik ben nammelijk niet moedwillig zo in de problemen gekomen.
Ik werk me op dit moment kapot om iedere schuldeiser happy te houden.
Mijn fillipijnse vrouw en mijn kleine en ik hebben al bijna niks meer om van te leven.
Dus zodoende de vraag wat mag eneco van mij eisen.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door trimoxa »

ligt er aan wat je verdient.


hou goed in de gaten dat je zeker de huur,geb,ziekenfonds , betaald die hebben prioritijd op alle andere betalingen .

Daarna komt je etensgeld .

alles wat over blijft verdeel je onder de schuld eisers,


en als het geld op is dan hebben ze pech .


zorg altijd dat je niet je huis uit gegooid kan worden want dan hang je echt.

ga eens praten bij schuldsanering van de sozawe die kunnen je zeker wat wijzer maken over de spel regels van deurwaarders.

of ze je kunnen helpen weet ik niet zeker maar je weet dan wel de spelregels .

ps: zorg wel dat je een goede boekhouding bij houd ivm schuldeisers die inzage gaan eisen als je niet kan betalen.
Laatst gewijzigd door trimoxa op 05 jul 2007 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Eneco kan dan maar 3 jaar vorderen ... er is een wet die ze verplicht eens per 3 jaar zelf de standen op te komen nemen, doen ze dit niet dan hebben ze pech en is er maar 3 jaar opeisbaar voor ze.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Dit is dus een TS die 5 jaar lang zijn kop diep in het zand steekt, en nu de vermoorde onschuld speelt.

Je hebt dus ook recht op niks, maar kan natuurlijk wel om coulance vragen bij eneco

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

@seagoing racer2

Ik wou dat ik de onschuld zelve was.
Maar ooit is een verblijfsvergunning aangevraagd, nee zeker want dan zou je weten hoe fijn ons nederlandse staatje is en je een poot uitdraait om verliefd te mogen zijn op een vrouw die niet uit je eigen land komt.
Of ben jij er zo 1 die vind dat ik maar met een nederlandse vrouw had moeten trouwen.
Dat is ook een reden waarom ik zo diep in de schulden zit vanwege zo'n fantastische nederlandse B**ch

Sorry voor alle vriendelijke dames hier in Nederland ik weet dat er genoeg zijn, maar je hebt ze erbij

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door Nita »

????????????? :twisted: :twisted: :twisted:

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door elianne »

Dus:

Je bent gehuwd geweest met een Nederlandse vrouw die je geld heeft gekost(alimentatie betalen oid?)? Daardoor ben je in de schulden gekomen en heb je de afgelopen jaren weinig betaald aan Eneco.

Nu ben je samen met een vrouw die afkomstig is van de Fillipijnen en hebben jullie samen een kindje. Door de schuld aan Eneco/eindafrekening heb je nu weinig geld over voor je gezin.

Ik ben erg benieuwd op welke wijze die Nederlandse vrouw je zoveel geld heeft gekost. Of je was er zelf toch ook bij dat er schulden werden gemaakt of ik kan als mogelijke Nederlandse bitch nog iets van haar leren :twisted:

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door trimoxa »

ja halloooooooo kunnen we on topic blijven ..

want zo wordt het een zooitje


dank u :roll:

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door tinne »

@ trimoxa

op het moment dat jij het woord prioritijd leert spellen

PRIORITEIT dus

en het is nou niet alsof jij het advies aller tijden gaf, meer een hoop van niks..

Mvrgr. Tinne

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

@trimoxa
Inderdaad het zou prettig zijn dat we on topic blijven

Het gaat mij erom of ik verplicht ben om de 3622 euro in 1 jaar te moeten afbetalen, en daarbij ook een maand termijn van 412 euro, aangezien dat gewoon onmogenlijk is.

@elianne ik ben gelukkig niet getrouwd geweest met haar, heb alleen tot mijn spijt moeten ondekken dat ze op mijn naam allerlie spullen en leningen had aangevraagd waar ik niks van af wist.
En toen ze eenmaal met de noorde zon was vertrokken (gelukkig) kon ik voor alles opdraaien, inclusief dat ik een huis kwam op de kale vloer.
Dus als je hier nog wat van wil leren, dan ga je gang een wees trots op jezelf dat je ook zo'n bewijs bent van hoe de Nederlandse vrouw kan zijn.

Nogmaals mijn excuses aan al de vrouwen hier in Nederland die trouwen of een relatie hebben omdat ze houden van, inplaats voor eigen gewin

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door tinne »

tjee Hessa, da's behoorlijk Scheisse.

Ik heb het enorme genoegen (waar is het teiltje) werkgever te zijn.

Hebben iemand aangenomen, chauffeurspapieren laten halen, en werden er na een maand of 3 op geattendeerd dat hij een heel hoge schuld had.. (36.000 euro, derden beslag, om dezelfde redenen als jij net omschreef) We zijn nu ca. 2.5 jaar verder, het is betaald, hij kan verder met zijn vriendin die inmiddels zwanger is.

Ik wens je heeel veel goeds en sterkte, er moet een manier zijn om uit de ellende te komen.

Heel veel sterkte, geluk en wijsheid, als ik op enigerlei wijze kan helpen, dan ben ik er.

Mvrgr. Tinne

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

@tinne

Helaas werk ik via een uitzendburo, ik ben wel hard opzoek naar een vaste baan, en ik hoop dat het gaat lukken.
Ik weet dat er ooit een eind aan komt aan de puinhoop, maar mijn kleine is nu op dit moment het belangrijkste.
Ik maak me dan ook zorgen dat ik niet goed genoeg kan zorgen voor haar door al deze problemen.

Iedergeval bedankt voor de support.

Anouks
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2007 18:00

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door Anouks »

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de opgave van de meterstanden. Heel makkelijk om Eneco de schuld te geven, maar zo werkt het helaas niet.

Oplossing:

Vraag schriftelijk een herverdeling aan. Hierdoor wordt je verbruik evenredig over de geschatte jaren verdeeld en berekend Eneco een "reëel" verbruik over het afgelopen jaar. Het termijnbedrag voor de komende periode wordt dan ook aangepast.

Dat Eneco een steek heeft laten vallen door geen meteropnemer langs te sturen kan je ze aanrekenen. Van Eneco zou ik dan ook wat coulance verwachten mbt de betalingsregeling. Gewoon heel duidelijk stellen dat Eneco dus ook steken heeft laten vallen en dat je daarom bv een betalingsregeling over bv 18 maanden wenst.

Gaat Eneco daarmee niet akkoord, dan kan je ook nog dreigen met de Geschillencommissie. Eneco zal zich dan opeens een stuk coulanter op gaan stellen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik wens jou en je aardse vrouw heel veel succes en liefde toe.
Laten we wel wezen: What the f*%k maakt een nationaliteit uit: Golddiggers heb je altijd.

Groetjes...

hessa
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2007 22:22

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door hessa »

@Anouk

THX
Hier kan ik wat mee.
Ik weet dat ik moet betalen en dat is logisch.
Gelukkig begint heel langzamerhand alles op zijn pootjes terecht te komen.
Dus dit gaat me ook lukken als eneco meewerkt.

Nogmaals bedankt

Anouks
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2007 18:00

Re: Eindafrekening eneco

Ongelezen bericht door Anouks »

:D yw :D

Gesloten