LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindnota Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Fata.Morgana

Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door Fata.Morgana »

Ondanks aangekondige forse verlaging van maar liefst 25 procent kregen we vandaag de eindnota, nauwelijks wat veranderd. Natuurlijk een koud wintertje gehad. 11 procent meer dan vorig jaar, maar stroom 10 % minder.
Echter, we gaan van 154 euro naar 161 euro per maand!
We zouden allang geen jaarkontrakt meer hebben.
Ook opgezegd begin dit jaar, ondanks de éénjaarlijkse aanpassingen, maar een bevestiging dat we geen jaarkontrakt meer hadden.
Dus kon al voor mei overstappen.

Ik vrees echter dat er een heel smerig spel wordt gespeeld en dat dat jaarkontrakt er wel degelijk nog is. In julie zouden de tarieven pas omlaag gaan. Lekker slim van ze.

Ik dacht dat overstappen niet zinvol was.
Maar ik begon me nu wel te bedenken.
Ze doen niks om je te houden.

mexxer
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:59

Re: Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door mexxer »

misschien moet je ze eens bellen.
dat ze je niet benaderen betekend in mijn ogen niet dat ze je niet willen houden

Fata.Morgana

Re: Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door Fata.Morgana »

Ik heb een emailtje gehad van ze. Wat niets zeggend was. Achteraf herinnerde ik me de uitzending van Kassa. Van een verlaging zouden we, gek genoeg niks merken. De tarieven zijn vorig jaar wel gestegen, maar ze gaan dus nooit meer omlaag. Overstappen geeft alleen maar ellende.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

De tarieven zijn vorig jaar wel gestegen, maar ze gaan dus nooit meer omlaag
:?: :?:
In julie zouden de tarieven pas omlaag gaan.
Dan gaan ze dus toch omlaag!?


http://www.ad.nl/economie/3106206/Eneco ... ijzen.html

Begrijp trouwens niet helemaal waar je naar toe wilt. Eerst zeg je dat Eneco duur is en niets doet om je te houden wat je zou verleiden tot overstappen en vervolgens zeg je dat overstappen alleen maar ellende geeft!?
Waarop baseer je dat dan!?
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 30 mei 2009 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Verleden jaar waren er inderdaad geruchten dat de prijs voor energie in 2009 fors lager zou uitpakken maar daarvan is niets terecht gekomen. Men vertikt het gewoon. Verlaging zou derving van inkomsten met zich mee brengen en die hebben ze al genoeg vanwege de economische malaise vandaar. Duizenden klachten zijn hierover het gevolg. Er wordt aangewerkt.

CM

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Eindnota Eneco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Er liggen nu van diverse energiebedrijven al de toezeggingen dat de energie prijzen weer omlaag gaan en volgens mij forser dan ze aan het begin van het jaar gestegen zijn.
Verder corrigeren de energiebedrijven al jaren 1 keer per half jaar indien nodig; misschien niet helemaal naar ieders zin maar geeft wel wat rust in de markt.
Anders krijg je hetzelfde gezeur als in de rest van de consumenten markt; heb je net een leuke prijs afgesproken en dan is hij de week erop alweer hoger of lager 8)

Gesloten