LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bph
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2015 14:00

Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Bph »

Na het overstappen naar een nieuwe energie leverancier. Kreeg ik een eindnota waar ik bijna 1100 euro moest bij betalen. Volgens de energieleverancier klopte het allemaal, iets wat niet kon omdat er niets in het huishouden was veranderd.

Vervolgens heb ik de gegevens van de laatste vijf jaar bij Stedin opgevraagd. Hieruit bleek dat ik in het jaar 2013-2014 niets had betaald voor mijn energie verbruik.
In dat jaar ben ik uit huis gegaan en op dit adres komen wonen. In dit jaar heb ik meerdere malen mijn beginstanden moeten door geven en Stedin heeft deze nog ook nog eens opgenomen.

Dit is echter tijdens de eindnota van 2015 ten licht gekomen door de energieleverancier bij het opstellen van de eindnota en heeft dit verbruik onder het verbruik van 2014-2015 geplaatst. Zonder mij hiervan op de hoogte te brengen.

Nadat ik ze hier op wees boden ze me een betalingsregeling aan. Moet ik dit dan maar braaf aannemen of heb ik meer rechten?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Bph schreef:Na het overstappen naar een nieuwe energie leverancier. Kreeg ik een eindnota waar ik bijna 1100 euro moest bij betalen. Volgens de energieleverancier klopte het allemaal, iets wat niet kon omdat er niets in het huishouden was veranderd.

Vervolgens heb ik de gegevens van de laatste vijf jaar bij Stedin opgevraagd. Hieruit bleek dat ik in het jaar 2013-2014 niets had betaald voor mijn energie verbruik.
In dat jaar ben ik uit huis gegaan en op dit adres komen wonen. In dit jaar heb ik meerdere malen mijn beginstanden moeten door geven en Stedin heeft deze nog ook nog eens opgenomen.

Dit is echter tijdens de eindnota van 2015 ten licht gekomen door de energieleverancier bij het opstellen van de eindnota en heeft dit verbruik onder het verbruik van 2014-2015 geplaatst. Zonder mij hiervan op de hoogte te brengen.

Nadat ik ze hier op wees boden ze me een betalingsregeling aan. Moet ik dit dan maar braaf aannemen of heb ik meer rechten?

Wat denk je zelf?

Een jaar geen energiekosten betalen en dan vragen wat voor rechten heb ik!

Je hebt geen rechten , maar de plichten om de energienota, over de verbruikte energiekosten te betalen.
Had je gedacht zonder te betalen onderuit te komen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door thecure »

Er ging geen lampje branden toen je het afgelopen jaar geen energie hoefde te betalen?? Beetje gek vind je zelf niet?
Je hebt een jaar energiekosten uitgespaard, dus ik neem aan dat je het bedrag wat je uitgespaard hebt nu in een keer kan betalen.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Gewoon betalen dus. Heb je het geld niet liggen kun je om een betalingsregeling vragen. Bij een hoge eindafrekening zijn de meeste leveranciers hier wel toe genegen tenzij om een voorschotverlaging is gevraagd (wat hier niet het geval is).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door sjohie »

Bph schreef:Na het overstappen naar een nieuwe energie leverancier. Kreeg ik een eindnota waar ik bijna 1100 euro moest bij betalen. Volgens de energieleverancier klopte het allemaal, iets wat niet kon omdat er niets in het huishouden was veranderd.

Vervolgens heb ik de gegevens van de laatste vijf jaar bij Stedin opgevraagd. Hieruit bleek dat ik in het jaar 2013-2014 niets had betaald voor mijn energie verbruik.
In dat jaar ben ik uit huis gegaan en op dit adres komen wonen. In dit jaar heb ik meerdere malen mijn beginstanden moeten door geven en Stedin heeft deze nog ook nog eens opgenomen.

Dit is echter tijdens de eindnota van 2015 ten licht gekomen door de energieleverancier bij het opstellen van de eindnota en heeft dit verbruik onder het verbruik van 2014-2015 geplaatst. Zonder mij hiervan op de hoogte te brengen.

Nadat ik ze hier op wees boden ze me een betalingsregeling aan. Moet ik dit dan maar braaf aannemen of heb ik meer rechten?
Wat voor rechten denk je precies aan als ik vragen mag? Als je de energie hebt afgenomen, zal je die toch moeten betalen lijkt me.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Waarom vraagt u de gegevens van de laatste vijf jaar op terwijl u pas in 2013 in dat huis bent komen wonen?

Het verbruik van 2013/2014 moet geschat worden en in dat jaar worden geplaatst, want u hebt natuurlijk wel recht op de energieheffingskorting ook voor die periode.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef: Kreeg ik een eindnota waar ik bijna 1100 euro moest bij betalen.

Denk fout u kreeg een eindnota waarop u nog 1100 euro moest betalen voor de door u afgenomen nog niet betaalde energie.


gr Henk

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt me duidelijk: je hebt de energie verbruikt. Natuurlijk moet je die dan ook betalen!

Je kan om een betalingsregeling vragen als je het niet in 1 keer kan missen, maar ook dat is geen recht. Het is dan een gunst van de energiemaatschappij aan jou. Erg vreemd dat je in dat jaar dat je niets betaald hebt niet zelf aan de bel hebt getrokken... Maar goed, dat geld dat je bespaard had door niets te betalen heb je wel gewoon op kunnen rentenieren. :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik u was zou ik de topictitel aanpassen, want u heeft geen rechten nl.
U heeft wel plichten nl om de door u ontvangen energie over 2013-2014 te betalen.
Als gunst kunt u i.d.d. mogelijk een betaalafspraak maken.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door thecure »

laat maar, ts reageert toch niet meer. het zal hem wel niet aanstaan...

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Eindnota van 1100 euro; welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Gewoon schuifen met dat geld.
Betalen met uwe mars.

Gesloten