LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrabel deur-aan-deur actie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
thugbear
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 21:05

Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door thugbear »

Ik had vandaag iemand aan de deur die in eerste instantie zei namens Nuon bij mij aan de deur te zijn. Vervolgens hing hij een verhaal op dat de Nuon is overgenomen door een Zweeds bedrijf (wat klopt), maar vervolgens wil hij gegevens en een handtekening hebben zodat energie voor een lager tarief kan worden geleverd rechtstreeks bij de energieleverancier vandaan. Bij doorvraag blijkt dit Electrabel te zijn.

Ik heb hun kwaad uit het complex gestuurd, maar ze hadden duidelijk al vele ingevulde contracten uit deze en andere flats in de buurt.

Ik vond dit iig zo vreemd en asociaal (de jongen wilde pas na doorvragen antwoorden, en bleef maar om mijn gegevens zeuren en mijn handtekening en dat het niet lang zou duren, etc.) waardoor ik naast hier te vragen of dit een bekende en gebruikelijke methode is die ze gebruiken, ook bij Electrabel over de werkwijze om opheldering heb gevraagd (ook bij Nuon, maar die heeft hier natuurlijk neits mee van doen).

Ik vind de manier waarop deze mensen een gesloten appartementencomplex inkomen, en aan de deur opdringerig met een onvolledig en in mijns inziens niet volledig waarheidsgetrouw verhaal hun werk doen, veruit onbeschoft en zelfs asociaal.

Verder wonen er veel ouderen in dit complex, en de complexen er omheen, en gezien de stapel contarcten met handtekeningen die de jongen (en zijn collega) bij zich hadden, ben ik bang dat er veel mensen voor de gek zijn gehouden en straks voor nare verassingen staan.

Ben dus erg benieuwd of mensen zich hier in herkennen en wat er verder tegen te doen is.

stofzuigertje

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U had beter de contracten kunnen pakken en de Politie bellen.

Je vraagt dan aan iedereen die getekend heeft of ze weten dat het geen Nuon is.

De Politie kan het misleidende verhaal van meerdere bewoners als bewijs gebruiken tegen fraude door deze persoon.
Electrabel kan eventueel vrijuit gaan, meestal is de verkoper fout die alles vertelde om meer provisie te krijgen.

Dus pak alles en alle klanten zullen U dankbaar zijn voor voorkomen problemen.
Het als Nuon voordoen is strafbaar als je niet van de Nuon bent.

Verder komen ze via andere die naar buiten gaan of smoesje toch binnen in dit soort gebouwen, dus wees voorzichtig als iemand binnen komt en U het pand verlaat, dus U hoeft geen deur open te houden als het een onbekende is.

Deze moet dus zelf aanbellen of zelf zijn eigen sleutel pakken.
Juist als meerdere buren ook getekend hebben zullen er meerdere intrappen in deze misleidende verkoop.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door VTO1 »

ga die flats langs en laat de mensen binnen 8 dagen aangetekend annuleren, anders worden ze overgezet van NUON naar Electrabel.
en dien voor elk benadeeld adres een klacht in op www.consuwijzer.nl

ArnoudP
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2009 23:45

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door ArnoudP »

Laten we eerlijk zijn.

al die deurzeikerts ehhh bedoel verkopers langs de deur, hebben altijd hun praatje klaar snel en glad.

Het is altijd te mooi om waar te zijn, en als je getekend hebt en je zit er een maandje. Dan blijken er altijd kosten te zijn berekend die je er bij krijgt zonder dat ze erbij verteld zijn.

Als ik intresse heb in iets zoek ik het zelf wel uit, helaas blijven we nederlanders dus als de deurbel gaat of de telefoon het woord goedkoop valt staan we op scherp en nemen we niet altijd heldere beslissingen. (including myself).

nuyting
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2009 22:38

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door nuyting »

Hallo Mensen

Waarom doen jullie hier zo moeilijk over deur aan deur verkoop?

Als het toch goedkoper is en u kunt het maandelijks opzeggen wat is dan jullie probleem?

Als je er zoveel moeite mee hebt klapper dan gelijk die deur dicht en laat mensen lekker zelf bepalen wat ze gaan doen.

Grt

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hallo Mensen
Waarom doen jullie hier zo moeilijk over deur aan deur verkoop?
Ja hoor, hier hebben we weer een colporteur.
Als het toch goedkoper is en u kunt het maandelijks opzeggen wat is dan jullie probleem
A. het is negen van de tien keer niet goedkoper, maar daar kom je pas na de leugens achter.
B. door gladde leugens stap je over zonder dat je het in de gaten hebt
C. per maand opzeggen?? me hoela, je zit aan een jaarcontract want je annulering binnen zoveel dagen komt geheid niet aan tenzij je weer je portemonnee trekt voor aangetekend versturen.
D, e en f zijn vast ook wel te bedenken.

Ze hebben gewoon bij mijn voordeur weg te blijven, en wie het A4tje op het raam negeert kan rekenen op een zeer onvriendelijke ontvangst, of het nu een oplichter (sorry, colporteur) een jehova of een enquêteur (vaak ook verborgen colportage) is.

Een eerlijke colporteur bestaat niet, de kans dat je die treft is nog kleiner dan de kans op de jackpot van de staatsloterij.

ingie_rulezz
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2009 12:52

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door ingie_rulezz »

dat is gelul!
wat de nuon doet is zeker eerlijk

nuon mensen kunnen zich ook altijd kwalificeren
en mogen alleen mensen tussen de 18 en 74 inschrijven

nuon is ook zeker de goedkoopste met 2 jaar vast!

voor mensen raad ik aan ga naar nuon of essent!
bij de rest is vaak het bedrag per kw of kuup heel goedkoop maar moet je even verder lezen wat het vastrcht is want die is vaak dan super hoog!

en let ook op prijzen in of excl btw bij de nuon in dat incl

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door VTO1 »

ik ben niet tegen deur aan deur verkoop...
het probleem is dat men zich voordoet als 1 vd 3 grote bedrijven om mensen te doen laten denken dat ze uit naam van Essent, NUON of Eneco komen.
Ik heb het dan over Oxxio, Electrabel. Energiedirect, Greenchoice, NEM..die dit huis aan huis toepassen. Er is geen regulerend orgaan in de verkopersmarkt, dus liegen mag blijkbaar...Laat de verkoper zijn verhaal doen, als het opdringerig is of ze verkopen informatie, doe dan niks. Vaak wordt ook niet bij verteld dat u 8 dagen bedenktijd heeft. Teken niks aan de deur als u het niet vertrouwd. Als u wel tekent is het altyd een contract, waar u dan maar binnen 8 dag vanaf moet zien te komen, doe dit aangetekend per brief, anders zeggen ze uw post niet te hebben ontvangen en switchen ze u toch. Vooral de kleine partyen bedienen zich van agressieve verkoop omdat die al lastiger aan klanten komen.

ingie_rulezz
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2009 12:52

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door ingie_rulezz »

bij de nuon kun je het binnen 8 Werk dagen kosteloos en zonder reden opzeggen, via een GRATIS 0800 nummer

na die 8 werkdagen kun je het binnen 30 dagen nog schriftelijk opzeggen

margriet63
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:58

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door margriet63 »

in mei 2009 stapte ik over naar electrable ook via zo n mannetje aan de deur.
wat ik normaal nooit doe maar mijn vriendin was bij mij en daar waren ze ook geweest.
alles zou geregeld worden de overstap zouden hun doorgeven ik zou een bonus ontvangen en goedkoper uit zijn.
maar eneco bleef ook maar de maandelijkse voorschotten afschrijven . dus gebeld en zei zeiden niks door gekregen te hebben.
nu vele e mails later en zo n 1000 euro armer nog geen stap verder.
uiteindelijk mijn rekening geblokkeerd en toen volgden de deurwaarders brieven en telefoontjes van de incasso afdelingen.ik ben inmiddels verhuist en ben bij geen van beiden meer maar ben nog steeds bezig te proberen mijn geld bij electrable terug te krijgen.Ik kreeg van beide bedrijven een eindafrekening bij mijn verhuizing!
ik heb van eneco een afbetalinsregeling gekregen aan het probleem doen ze niks......electrable reaeert helemaal nergens meer op nu ik ze betaald heb...
ik ben wanhopig ik lig er wakker van :(

gelukig
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2009 16:36

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door gelukig »

kleine tip ga alleen akoord als iemand telefonis belt voor electrabel dan ga je inderdaad goedkoper met je gas en stroom :lol: en de nuon = de duurste zij beloven goedkoop te zijn = niet waar kijk maar op de side van electrabel het zijn goede voorwaarden :wink:

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

stofzuigertje schreef:U had beter de contracten kunnen pakken en de Politie bellen.
Das niet slim want dat is gewoon diefstal, politie bellen mag altijd want een bedrijf moet zich aan de wet houden en als de politie komt zal deze dan ook constateren dat er geen illegale praktijken uitgevoerd worden.

Om even terug te komen op het topic, het is zoiezo verstandig om als je een vertegenwoordiger de kans geeft om wat te zeggen, zijn hele verhaal af te luisteren. Dat voorkomt misverstanden, en dan maak je niet van een paar woorden je eigen verhaal, wat je vervolgens weer op het internet neerzet en dus eigenlijk een bedrijf afkraakt zonder rede.
Zoals iedereen kan zien heeft nog niemand zich gemeld met hetzelfde verhaal als meneer, als dit een foute verkoper was geweest hadden wel veel meer mensen zich gemeld met dezelfde klacht.

En ja, ik ben zelf ook colporteur, in de volgende post meer herriegeschop ontkracht.

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

Ron58 schreef:
Hallo Mensen
Waarom doen jullie hier zo moeilijk over deur aan deur verkoop?
Ja hoor, hier hebben we weer een colporteur.
Als het toch goedkoper is en u kunt het maandelijks opzeggen wat is dan jullie probleem
A. het is negen van de tien keer niet goedkoper, maar daar kom je pas na de leugens achter.
B. door gladde leugens stap je over zonder dat je het in de gaten hebt
C. per maand opzeggen?? me hoela, je zit aan een jaarcontract want je annulering binnen zoveel dagen komt geheid niet aan tenzij je weer je portemonnee trekt voor aangetekend versturen.
D, e en f zijn vast ook wel te bedenken.

Ze hebben gewoon bij mijn voordeur weg te blijven, en wie het A4tje op het raam negeert kan rekenen op een zeer onvriendelijke ontvangst, of het nu een oplichter (sorry, colporteur) een jehova of een enquêteur (vaak ook verborgen colportage) is.

Een eerlijke colporteur bestaat niet, de kans dat je die treft is nog kleiner dan de kans op de jackpot van de staatsloterij.
A) consumentengids zet electrabel op nummer 1 (zijn die dan ook niet te vertrouwen?)
B) Als je een handtekening zet teken je altijd voor de dingen die op de overeenkomst staan, als je die dingen doorleest, hoe kunnen ze dan nog liegen?
C) Van de website:
Een vaste prijs en tóch alle vrijheid
Electrabel is erg voordelig als je het tarief voor drie jaar vastzet. Met Electrabel DrieJaarVast gas en groene stroom hou je drie jaar lang het huidige, lage tarief voor gas en elektriciteit. Je hebt dus geen last van prijsstijgingen. Bovendien zit je nergens aan vast. Alleen bij ons kun je ieder moment kosteloos opzeggen. Wij berekenen geen opzegvergoeding. Dat is ons unieke aanbod voor nieuwe klanten: de zekerheid van een vast tarief en tóch alle vrijheid. Stap meteen over naar Electrabel DrieJaarVast.

Bron http://www.electrabel.nl/Thuis/Producten/Acties/

En op de opmerking dat colporteurs niet bij je langs hoeven te komen heb ik maar 1 antwoord: Dat willen ze ook helemaal niet, ze hebben liever mensen die graag willen horen wat ze te vertellen hebben en naar het hele verhaal luisteren en niet hun eigen conclusies trekken en vervolgens het verhaal van een colporteur verdraaien.

Hoeveel mensen hadden bijvoorbeeld gedacht na dit gelezen te hebben dat deze meneer een Ervaring met Electrabel heeft gehad.
C. per maand opzeggen?? me hoela, je zit aan een jaarcontract want je annulering binnen zoveel dagen komt geheid niet aan tenzij je weer je portemonnee trekt voor aangetekend versturen.
In plaats daarvan heeft meneer een ervaring met een ander bedrijf gehad of iets gelezen en gebruikt dat nu in een verhaal waar dit totaal niet relevant is.

En trouwens ik kom mezelf elke dag tegen, maar heb nog nooit de staatsloterij gewonnen :x , en ik ben toch echt een eerlijke colporteur.

Meer volgt

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

ingie_rulezz schreef:bij de nuon kun je het binnen 8 Werk dagen kosteloos en zonder reden opzeggen, via een GRATIS 0800 nummer

na die 8 werkdagen kun je het binnen 30 dagen nog schriftelijk opzeggen
Van het 0800 nummer durf ik niet te betwisten maar waar staat in de voorwaarden dat je het binnen 30 dagen schriftelijk kan opzeggen? Heb je een bron?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Ron58 »

En op de opmerking dat colporteurs niet bij je langs hoeven te komen heb ik maar 1 antwoord: Dat willen ze ook helemaal niet, ze hebben liever mensen die graag willen horen wat ze te vertellen hebben en naar het hele verhaal luisteren en niet hun eigen conclusies trekken en vervolgens het verhaal van een colporteur verdraaien.
Natuurlijk, en ik wil ook graag elke week weer een paar andere colporteurs aan mijn deur, die ik hun hele verhaal af laat steken, ik stap graag elke week over van leverancier, of pensioen, of lening, of telecomaanbieder, goed doel, of kortingskaart voor restaurant, etc. etc.
Ook wil ik graag discussiëren met de Jehova's die hier elke paar weken iedereen komen treiteren.

Schei toch uit, ik heb zelf commercieel gewerkt en ken genoeg mensen die dit ook doen of gedaan hebben, het draait allemaal om de centen, als je 100% eerlijk bent red je het niet.
Waar we vroeger ooit eens op in zijn gegaan, telefonisch of aan de deur, het was nooit zo mooi als ons voorgespiegeld werd, door schade en schande leert men.
Als je zelf geen actie onderneemt heb je tegenwoordig bijna elke dag wel een telefoontje of iemand aan je deur, bij mij zijn ze niet meer welkom.

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door walthanas »

Wij hebben deze colporteurs van Electrabel ook aan de deur gehad. Inderdaad meteen het zwamverhaal over forse korting en een pasje met daarop met grote letters NUON.

Er wordt dus bewust mensen een rad voor de ogen gedraaid. Dat is nog tot daar aan toe, maar wij hebben in grote letters een boodschap aan onze deur hangen, waar duidelijk wordt gemaakt dat wij niet aan de deur geven of kopen. Toch wordt er keer op keer aangebeld door dit soort van parasieten.

Het laat maar weer eens zien dat colporteurs niet, zoals sommige hier onterecht beweren, iets te bieden hebben, maar dat het vervelend, onbeschaamd volk is dat andermans wensen niet wenst te respecteren en probeert op een onfrisse manier mensen iets aan te smeren waar die mensen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid helemaal geen behoefte aan hebben.

Zoals al in een ander bericht duidelijk werd gemaakt hebben colporteurs wel verdacht veel weg van Jehova's getuigen. Net zo vervelend en net zo ongewenst.

Ik ben er alleen nog niet uit of het handiger is om ze eerst hun hele verhaal te laten doen en ze dan zonder resultaat weg te sturen, of om er maar meteen een emmer water overheen te gooien als duidelijk is dat het colporteurs zijn. :-)

winemate
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2005 17:53

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door winemate »

Ga nooit met Electrabel in zee! In België hanteert Electrabel de hoogste tarieven en gedraagt zich nog steeds als de monopolist die ze tot kort geleden daar waren. Verder is Electrabel een 'wingewest' voor de Franse maatschappij Suez, die alle winst naar Frankrijk overboekt en weinig investeringen doet in energie-opwekking en al helemaal niet in schone en groene energie. Om maar te zwijgen van het financiële misbruik dat Suez/Electrabel maakt van de verlengde openstelling van de kerncentrales in België.

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

Ron58 schreef:
En op de opmerking dat colporteurs niet bij je langs hoeven te komen heb ik maar 1 antwoord: Dat willen ze ook helemaal niet, ze hebben liever mensen die graag willen horen wat ze te vertellen hebben en naar het hele verhaal luisteren en niet hun eigen conclusies trekken en vervolgens het verhaal van een colporteur verdraaien.
Natuurlijk, en ik wil ook graag elke week weer een paar andere colporteurs aan mijn deur, die ik hun hele verhaal af laat steken, ik stap graag elke week over van leverancier, of pensioen, of lening, of telecomaanbieder, goed doel, of kortingskaart voor restaurant, etc. etc.
Ook wil ik graag discussiëren met de Jehova's die hier elke paar weken iedereen komen treiteren.

Schei toch uit, ik heb zelf commercieel gewerkt en ken genoeg mensen die dit ook doen of gedaan hebben, het draait allemaal om de centen, als je 100% eerlijk bent red je het niet.
Waar we vroeger ooit eens op in zijn gegaan, telefonisch of aan de deur, het was nooit zo mooi als ons voorgespiegeld werd, door schade en schande leert men.
Als je zelf geen actie onderneemt heb je tegenwoordig bijna elke dag wel een telefoontje of iemand aan je deur, bij mij zijn ze niet meer welkom.
Dat is ook helemaal niet erg, als je ze niet wil spreken, doe je gewoon de deur dicht geen probleem.
Maar als je wel wil luisteren, denk dan niet dat je weet hoe de vork in de steel zit als je een half verhaal heb gehoord, dan ontstaat er miscommunicatie.
En onthoud, in elk gesprek heeft iedereen het recht om nee te zeggen.
Tuurlijk die ik dit werk voor de centen, dat ontken ik niet, maar dat betekend niet dat ik ooit iemand ervoor op heb hoeven lichten.
Er zijn altijd mensen die wel de voordelen er van inzien.
Let op: bijna elke leverancier heeft een deur-aan-deur verkoopteam lopen, zijn dan alle leveranciers de duurste en allemaal oplichters? Hetzelfde voor telefoonmaatschappijen.
De rede waarom alle verkopers kunnen zeggen dat hun product (meestal) goedkoper is dan wat je in huis hebt, is omdat ze met speciale acties lopen.
Bij Electrabel heb ik net opgezocht dat hier geen eenmalige kortingen en geen contractsduur aanvast zit.
Ik geloof bij greenchoice ook niet maar dat weet ik niet zeker.
Hierbij loopt de klant dus geen risico in het ooitje genomen te worden aangezien de prijzen gewoon de normale prijzen zijn.

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

walthanas schreef:Wij hebben deze colporteurs van Electrabel ook aan de deur gehad. Inderdaad meteen het zwamverhaal over forse korting en een pasje met daarop met grote letters NUON.

Er wordt dus bewust mensen een rad voor de ogen gedraaid. Dat is nog tot daar aan toe, maar wij hebben in grote letters een boodschap aan onze deur hangen, waar duidelijk wordt gemaakt dat wij niet aan de deur geven of kopen. Toch wordt er keer op keer aangebeld door dit soort van parasieten.

Het laat maar weer eens zien dat colporteurs niet, zoals sommige hier onterecht beweren, iets te bieden hebben, maar dat het vervelend, onbeschaamd volk is dat andermans wensen niet wenst te respecteren en probeert op een onfrisse manier mensen iets aan te smeren waar die mensen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid helemaal geen behoefte aan hebben.

Zoals al in een ander bericht duidelijk werd gemaakt hebben colporteurs wel verdacht veel weg van Jehova's getuigen. Net zo vervelend en net zo ongewenst.

Ik ben er alleen nog niet uit of het handiger is om ze eerst hun hele verhaal te laten doen en ze dan zonder resultaat weg te sturen, of om er maar meteen een emmer water overheen te gooien als duidelijk is dat het colporteurs zijn. :-)
Zullen we dan ook maar meteen emmers water over de parkeerwachters, belastinginspecteurs en incassomedewerkers gaan gooien? :wink: :lol:

nee, ff alle gekheid op een stokje, als je er geen zin in heb, vraag de medewerker gewoon weg te gaan. We zijn verplicht om dat te doen.
Of doe de deur niet open. (Das bij colporteurs makkelijker dan bij bovengenoemden :wink: )
Het enige wat ik vraag is of iemand die niet een volledig verhaal van een colporteur heeft afgeluisterd, geen beschuldigingen aan het adres van diegene wilt uiten omdat deze persoon zelf ervoor heeft gekozen om het gesprek te stoppen en daarom niet goed geinformeerd is.

P.S. Pasjes van Nuon, daar zou ik Electrabel en Nuon van op de hoogte stellen, dat klopt namelijk van geen kant. Of waren ze misschien dan toch van Nuon?

Wesly
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:09

Re: Electrabel deur-aan-deur actie

Ongelezen bericht door Wesly »

winemate schreef:Ga nooit met Electrabel in zee! In België hanteert Electrabel de hoogste tarieven en gedraagt zich nog steeds als de monopolist die ze tot kort geleden daar waren. Verder is Electrabel een 'wingewest' voor de Franse maatschappij Suez, die alle winst naar Frankrijk overboekt en weinig investeringen doet in energie-opwekking en al helemaal niet in schone en groene energie. Om maar te zwijgen van het financiële misbruik dat Suez/Electrabel maakt van de verlengde openstelling van de kerncentrales in België.
Het enige wat ik kwijt wil is dat ze onafhankelijk draaien van het Belgische Electrabel en beetje onderzoek doet ook naar boven komen dat ze de grootste producent binnen Nederland zijn.
En nog iets, waar denk je dat je vertrouwde leverancier zijn energie vandaan haalt? Die doen zeker geen zaken met het buitenland

Gesloten