LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mimosa
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2006 00:15

Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door mimosa »

Hallo allemaal

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die problemen hebben met de eindafrekening van eneco :)

Eerst krijg ik geen rekening maar daar hebben ze netjes een brief over gestuurd. Maar nu ik de jaarafrekening heb gehad staat daar op :

Let op: uw klantnummer en het bankrekening zijn gewijzigd. Betaalt u via internetbankieren of met een periodieke overschrijving? Dan verzoeken wij het kenmerk en het bankrekeningnummer aan te passen.
Uw nieuwe termijnbedrag is lager dan 9euro. Het maandelijks innen van bedragen onder de 9euro betekent voor u, maar ook voor ons, extra administratiewerkzaamheden. Vanaf dit moment brengen wij u daarom niet meer maandelijks een bedrag in rekening, maar 1keer per jaar. Dit betekent dat u voortaan alleen een jaarlijkse nota ontvangt en u niet langer een maandelijks voorschotbedrag in rekening gebracht krijgt. Wilt u uw termijnbedrag verhogen? Kijk dan op www. eneco.nl/online

Mijn termijn bedrag is natuurlijk geen 9 euro. Maar ze hebben toch geen nieuw termijn in rekening gebracht. Als ik inlog op eneco staat alles goed en hebben ze mijn bedrag ook nog netjes verhoogt.

Groetjes

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Eneco staat bekend als de tot nog toe bekend als de leverancier met de beste administratieve status.
Er zijn klanten welke maandelijk een zeer laag verbruik registreren. Dit zijn veelal afnemers welke ergen in een weiland een meterkast hebben staat voor de stroonvoorziening of een meter in een gemeente ter voorziening van een centraal antennesysteem.
Deze normen gelden, als U boven de aangegeven termijnbedragen betaald, dus niet.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door haverkoop »

Eneco staat bekend als de tot nog toe bekend als de leverancier met de beste administratieve status.
Jij moet er haast wel werken?

2004 ik had verkeerde standen (te hoge) opgegeven. Ik heb de goede standen destijds telefonisch opgegeven. Ze zijn nooit verrekent.

2005 jaar afrekening. Vermeld stonden afvalstoffenheffing vermeld a 223 euro. Men schreef mij dat m'n kwijtschelding zou zijn ingetrokken.Wist ik niets van en was ook niet waar volgens de gemeente. Betalen moest ik wel. Heb het bedrag van de gemeente teruggekregen.

ENECO heeft wel grotere administratieve fouten gemaakt.

Ik wil dus eigenlijk je bewering verwijzen naar het bekende land der fabelen. Ik ben er voorstander van dat die hele energie business weer teruggaat naar het rijk!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mijn werk bestaat uit het oplossen van geschillen tussen partijen, het regelen van schulden etc.
Ik zou er niet eens willen werken!
Overigens, alle z.g.n. leveranciers hebben een administratieve status.
Laat mij maar lekker bezig met het U uit de problemen helpen, dat zitten we allen lekker op onze plek.

sandor
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 12:56

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door sandor »

wij hebben in december al de meterstanden doorgegeven.
de gehele wijk heeft inmiddels al de jaar rekening al ontvangen
wij echter niet .
na ieder telefoontje hoor je wat anders maar dat hij onderweg is dat komt iedere keer terug.
tot vandaag nu is hij niet meer onderweg maar het kon nog wel even duren.
op de vraag van mij moet ik dan straks ook enkele maanden gelijk betalen kreeg ik het antwoord dat is uw probleem.
volgens mij gaat dit nog wel een tijdje door zo
zouden ze nu zelf ook boete betalen als je een dag te laat betaal krijg je al een boete
maar nu andersom

mimosa
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2006 00:15

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door mimosa »

Ach, volgensmij word het zo langzamerhand overal het zelfde. Je went er aan.
Ik ben ook al sinds 2003 bezig dat ik voor verontr. heffing 1ve wil betalen in plaats van 3ve maar dat schijnt nog al lastig te zijn. Dit keer hebben ze het veranderd. Ik betaal nu voor 1ve EN 3ve. :(
En ik vind het niet erg om te bellen als er een keertje iets niet goed gaat maar als ik zo is om me heen kijk krijg ik het idee dat ze zo wel lekker binnen lopen met 0900-... :roll:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat er nog steeds behhrolijke adminstratieve fouten gemaakt worde. En dan was er ook nog iemand die schreef dat de DE beste administartie hadden. Die hielp mensen met schulden, ik denk de "sloot" in.

Ook dit jaar is men weer behoorlijk aan het kloten, en ben ik alweer min 2 weken met ze aan het mailen om 82 euro terug te krijgen!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry Haverkoop, dat was niet mijn bewering maar er heeft een onderzoek plaatsgevonden waaruit is gebleken dat Eneco de administratie het best van allemaal in orde had. Als ik dan hier al die problemen lees dan vraag ik mij bedenkelijk af hoe het er bij alle overige leveranciers toegaat. :(

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door marnix »

hmm, geen klagen hier over eneco, na de jaarafrekening twee weken terug stortten zij gelijk het teveel betaalde terug. Ik heb ooit een tijd bij nuon gezeten, dat was veel vervelender; slecht kontakt mee te krijgen en akelige na-heffingen!

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door Jeanne »

Het is een zooitje bij Eneco.

Ten eerste zit ik al drie maanden te wachten op mijn eindafrekening en op zoek naar gegevens van Eneco kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat mijn laatste incasso voor het termijnbedrag in november 2005 is geweest!

Omdat ik alles per incasso betaal had ik er geen erg in. Mijn saldo is altijd ruim positief, dus daar ligt het niet aan. Nu komt er waarschijnlijk een rekening van 4 termijnbedragen ad. € 500,00 (totaal) aan! Daar zit ik dus niet op te wachten.

Hoe is het mogelijk???

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Och arme Jeanne! Was het maar alleen Eneco, zie hier in het forum! Geen energieleverancier blijft onbesproken, dat was waar ik al bang voor was.
:) Toch heeeeeel veeeel sterkte :)

Gesloten