LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik heb van eneco een foldertje ontvangen om in het vervolg de correspondentie per e-mail te laten verlopen.
in de kleine lettertjes er onder staat :
deze gegevens worden door eneco ook in groepsverband gebruikt om u op de hoogte te stellen over voor u (nieuwe) relevante producten, diensten en/of activiteitenvan eneco en door haar zorgvuldig geselecteerde partners
(waarschijnlijk geselecteerd op maximale inkomsten voor eneco).
indien u geen prijs stelt op deze informatie dan kunt u dit SCHRIFTELIJK melden aan het hieronder vermelde adres.
( je komt er dus wel makkelijk aan, maar niet meer zo makkelijk vanaf.

[als ik snapte hoe die knopjes van het invoerscherm werkten had ik dat van die geselecteerde partners vet ingevoerd]
Laatst gewijzigd door ruud_a op 02 jun 2011 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door ciske »

lijkt mij toch dat eneco zelf aan jou hoort te vragen of jouw gegevens gebruikt mogen worden, beetje de omgekeerde wereld.


Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Ik denk dat je het een beetje opblaast. Eneco gebruikt die dingen alleen voor nieuwsbrieven enzo. En denk je dat Eneco het enige bedrijf is die dat doet?

We willen niet weten wat er met al onze gegevens wordt gebeurd.. En waar het wordt opgeslagen..

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door brieziet »

Wij hebben deze folder nog niet gehad, maar ben heel benieuwd, want ben ook niet zo gediend van dergelijke acties.

Overigens is elk bedrijf verplicht om bij elke nieuwsbrief een afmeldmogelijkheid / link te geven, dus dan kan je je meteen via de nieuwsbrief die je krijg afmelden. Dus dat lost zich dan na 1 nieuwsbrief ook wel weer op.

Hoe denkt Eneco te kunnen bepalen wat voor mij relevante info is. Neem niet aan dat we aanbiedingen van Essent over de mail gaan krijgen :)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Shine »

(..) en door haar zorgvuldig geselecteerde partners
Hier zit de 1ste kneep.
Eneco wil dus graag de gegevens van deze klant verkopen, onder de noemer van 'geselecteerde partners'.
van eneco een foldertje ontvangen om in het vervolg de correspondentie per e-mail te laten verlopen (..)
indien u geen prijs stelt op deze informatie dan kunt u dit SCHRIFTELIJK melden
2e kneep:
Ik mag hopen dat dit schriftelijke dan ook via e-mail kan plaatsvinden en niet via een geschreven brief!

Verder is het van de zotte dat Eneco u iets door de strot duwt (de geselecteerde partners !!) en u actie moet ondernemen om dit niet te willen.
Het is het verhaal van:
Omdat iemand klant is van een specifiek bedrijf, mag dit bedrijf u nieuwsbrieven/eigen reklame sturen. Vermoedelijk stelt u dit ook op prijs. Maar wenst u niet om ook van zogeheten 'geselecteerde partners' allerlei troep te ontvangen. Het reikt hier naar OPT-Outsysteem ! Waarmee dan ineens jouw registratie bij bel-me-niet en aanverwanten op een slimme manier omzeilt gaat worden. Immers, reageer je niet, dan geef je dus toestemming, waarbij je je registratie bij dergelijke registers weer teniet doet.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: eneco handelaar in energie en persoonsgegevens

Ongelezen bericht door ruud_a »

de folder die ik heb ontvangen heet: samen gaan we voor duurzaam

verder gaat het met: wist u dat u informatie van eneco ook per e-mail kunt ontvangen in plaats van per post?
zo besparen we samen papier.
dat is beter voor het milieu.

het scriftelijk afmelden is echt scriftelijk naar een postbusnummer
[ postbus 1014]
te rotterdam

Gesloten