Eneco incasseert zonder toestemming

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ODB schreef:
30 nov 2021 16:31
angel1978 schreef:
30 nov 2021 15:56
Eneco is ongeveer 1/3 duurder dan de partij waar ik nu terecht kon.
NU. Maar dat is niet de vraag. De vraag is wat de partij aanbood op het moment dat je ook de aanbieding kreeg van Eneco.
Niet alleen posten, af en toe ook even teruglezen. Eneco was ook toen al te duur. Eneco dringt zich ongevraagd op en ze willen je geld. Dat is precies wat een struikrover doet.
Maar Eneco was toen ook zeker niet de duurste. Goedkoper dan alles wat op die vergelijkingssites was te vinden in elk geval. Dat heb ik toen op die dag zelf gecheckt, direct nadat iemand de prijzen hier postte.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
30 nov 2021 17:08
Maar Eneco was toen ook zeker niet de duurste. Goedkoper dan alles wat op die vergelijkingssites was te vinden in elk geval. Dat heb ik toen op die dag zelf gecheckt, direct nadat iemand de prijzen hier postte.
Ik vermoed dat die prijzen voor vaste contracten waren en dat zijn niet de prijzen van de variabele overeenkomst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
30 nov 2021 16:48
Ik heb hier de huidige variabele prijzen van Essent op een gefingeerd leveringsadres in Den Haag (dus sowieso een andere gasregio dan jouw regio. Ik hoop dat de link werkt, dan kun je zelf de postcode + huisnummer wijzigen.

https://www.essent.nl/content/particuli ... iabel.html

Als de link niet werkt, laat het even weten, geef ik je een andere link.
Dank je wél ZeerPrivé, link werkt, lekker goedkoop maandbedrag, maar wél alleen vast te leggen voor 3 jaar. 🤔

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
30 nov 2021 16:38
Dat is mijn punt ook : je werd gedwongen naar Eneco te gaan , gewoon géén keus. Ik vraag mij serieus af of dit wettelijk wel mocht.
NB één vd duurdere energieboeren. :o
Heel simpel ML: dat is wettelijk zo geregeld. En dat is ook logisch, gezien het grote belang bij continuiteit in de levering. En dat dure... volgens mij valt dat nog wel mee, en bovendien: kijk eens in welke ellende een goedkope energieboer je heeft gebracht...
moederslink schreef:
30 nov 2021 17:15
... lekker goedkoop maandbedrag...
En dáár moet je nou juist niet naar kijken ;) vergelijk de concrete tarieven, dan weet je of men duur is of niet.
16again schreef:
30 nov 2021 16:36
In de hele discussie dienen we alleen kWh en kuub prijzen te vergelijken. Maandtarief, incl/exclusief zomermaanden vertroebelen alleen de boel
Ik begrijp inderdaad niet waarom men dat niet doet. Ik lees steeds maar over maandbedragen, ook in de media, maar die zeggen letterlijk niets. Laten we aub appels met appels vergelijken...
angel1978 schreef:
30 nov 2021 17:02
Niet alleen roepen. Vooralsnog beweer je heel veel maar blijft het daarbij.. Hoe duur was Eneco toen en hoe duur was een ander.
Dat dus. Kom nou eens met vergelijkende tarieven, dan wordt het wellicht nog een zinnig vergelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zojuist een vergelijk gedaan tussen Engie, Eneco en Vattenfall. Dezelfde verbruikscijfers, alles voor 1 jaar vast en met zeer verschillende uitkomsten.

Engie: €3.437,50
Eneco: €2.845,32 (en gek geworden van alle vragen, extra's en reclames)
Vattenfall: €2.750,11

Engie komt op mijn adres met een verbruik van 3.000kwh en 950m3 gas al duurste uit de bus. Of overstappen naar Engie loont niet, of Eneco zou extreem hoge bedragen rekenen voor diegene die verplicht overgestapt zijn. Maar ook die kunnen nu gewoon een jaarcontract nemen mocht dat voordeliger zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, dan werkt de link dus niet! :wink: Hij zou de prijzen van het modelcontract hebben moeten geven (die ik op dit moment overigens ook niet meer te zien krijg)

Volg deze link en zet in de zoekfunctie 'modelcontract' https://www.essent.nl/content/particulier/index.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou, zal wel iets verkeerd doen( word er gek van :lol: ), maar zie geen modelcontract en alleen deals voor 3 jaar vast :( .
Ga vanavond verder, nu ff eten.... :D

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
30 nov 2021 17:38
Nou, zal wel iets verkeerd doen( word er gek van :lol: ), maar zie geen modelcontract en alleen deals voor 3 jaar vast :( .
Ga vanavond verder, nu ff eten.... :D
Laatste poging voor na het eten (zojuist weer even zelf de bekende weg afgelopen).

1. Tik in bovenaan op deze pagina in het zoekveld: modelcontract https://www.essent.nl/content/particulier/index.html
2. Scroll daarna naar beneden en klik op '2' (= 2e pagina)
3. Klik dan op het bovenste zoekresultaat
4. Daar kun je dan je postcode + huisnr. intikken
5. Dan krijg je de variabele prijzen te zien.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
30 nov 2021 17:12
Nijogeth schreef:
30 nov 2021 17:08
Maar Eneco was toen ook zeker niet de duurste. Goedkoper dan alles wat op die vergelijkingssites was te vinden in elk geval. Dat heb ik toen op die dag zelf gecheckt, direct nadat iemand de prijzen hier postte.
Ik vermoed dat die prijzen voor vaste contracten waren en dat zijn niet de prijzen van de variabele overeenkomst.
Inderdaad, de variabele prijzen waren niet te vinden en met de variabele prijzen vergeet je even dat deze flink omhoog gaan op 1 januari, terwijl de prijzen bij Eneco tot 1 maart vast zouden liggen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mijn kWh prijs gaat van 0,23 naar 0,25 bij Essent, variabel. Valt me dus reuze mee.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eneco incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door jonis »

Nijogeth schreef:
30 nov 2021 18:24
ZeerPrivé schreef:
30 nov 2021 17:12
Nijogeth schreef:
30 nov 2021 17:08
Maar Eneco was toen ook zeker niet de duurste. Goedkoper dan alles wat op die vergelijkingssites was te vinden in elk geval. Dat heb ik toen op die dag zelf gecheckt, direct nadat iemand de prijzen hier postte.
Ik vermoed dat die prijzen voor vaste contracten waren en dat zijn niet de prijzen van de variabele overeenkomst.
Inderdaad, de variabele prijzen waren niet te vinden en met de variabele prijzen vergeet je even dat deze flink omhoog gaan op 1 januari, terwijl de prijzen bij Eneco tot 1 maart vast zouden liggen.
De energiereus legde vervolgens tarieven op die tot de hoogste in de markt behoren: 1,80 euro voor een kuub gas en 49 cent voor een kilowattuurstroom.
De verhoging bij Eneco gaat gelden voor mensen bij wie hun contract op 31 december afloopt. Het gaat om ongeveer 10 procent van de klanten. Zij betalen vanaf 1 januari 0,259 euro per kilowattuur stroom en 1,249 euro per kuub gas
Dit laatste is variabel januari

Gesloten