LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco + Stedin = arrogante klantonvriendelijke rotbedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
leeuwtje61
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2010 21:20

Eneco + Stedin = arrogante klantonvriendelijke rotbedrijven

Ongelezen bericht door leeuwtje61 »

In maart 2010 werden we door Eneco geconfronteerd met een jaarrekening van ruim 4000 euro. Wij hadden zogenaamd meer dan 7000 m3 gas verbruikt (zie mijn topic extreem hoge jaarrekening Eneco). Nu, bijna 4 maanden later heeft Stedin eindelijk door dat de slimme meter defect was (dat wisten wij al lang) en moest Eneco een correctienota maken. Ondertussen wel weer even een aanmaning ontvangen voor de foutieve rekening. Vorige week woensdag eindelijk iemand aan de telefoon gehad nadat ik over die aanmaning had gebeld. De conclusie van die dame was dat het verbruik teruggezet werd naar 1000 m3 en dat we nog 81 euro moesten betalen voor de komende termijn en dan was alles opgelost. Ik wilde wel weten hoe het dan zat als ons echte verbruik lager zou blijken te zijn (we hebben inmiddels en hr ketel en zo). Dat zou dan volgend jaar opgelost worden. Ik vroeg haar om een schriftelijke bevestiging van die uitspraak. Nee hoor, dat was niet nodig. Ik wilde ook weten vanaf wanneer onze meter defect was. Nou, dat was wel erg veel werk hoor en dat ging ze toch echt niet uitzoeken. Het kwam er op neer dat ik erg dankbaar moest zijn dat Eneco dit voor mij deed, want het was per slot van rekening toch de schuld van Stedin. Nou, daar zakte mijn broek van af, maar ik dacht op dat moment, laat maar zitten, ik zie het wel als de correctienota op de mat ligt. Die kregen we een week later, twee zelfs voor in totaal 1000 euro. We wilden toen maar eens een persoonlijk gesprekje voeren dus gingen naar Rotterdam, omdat dat bezoekadres op de stukken stond. Komen we daar, is er helemaal geen bezoekmogelijkheid meer. Weer gebeld en problemen uitgelegd, zou dezelfde middag nog teruggebeld worden. Dat werd een dagje later. De dame van vorige weerk begon al zeer onvriendelijk waarom ik nou toch weer belde. Uitgelegd dat ik dat had doorgegeven en dat ik erg verbaasd was over de nota's en het nu wel een beetje zat was. Ik moest niet zo'n toon tegen haar aanslaan en ze zou het nog een keer uitleggen. Vervolgens begint ze een verhaal over dit tegen dat wegstrepen en maandtermijn zus en zo maar er komt nog steeds geen verklaring voor het afwijkende bedrag. Toen ik haar vroeg of ze mij nou concreet kon vertellen wat ik moest betalen werd ze helemaal arrogant en benaderde me of ik helemaal gek was. En weer dat ik niet zo’n toon moest aanslaan terwijl ik na alle ellende die ik van dit bedrijf heb ondervonden nog steeds zeer beleefd en rustig blijf. Dat werd me te veel. Ik heb gezegd dat ik haar uitleg niet meer hoefde en dat ik Eneco wel tegenkom bij de rechter. Die mensen hebben geen fatsoen en medeleven in hun donder. Ik ben 4 maanden dagelijks bezig geweest door hun grove fouten, heb er maagklachten door gekregen, en dan nog doen ze alsof je een hoopje stront bent. Ik ga direct overstappen en wil nooit meer met Eneco te maken krijgen, behalve voor de rechter.
Ga nooit met dit bedrijf in zee, er werken daar geen mensen maar gehersenspoelde wezens. Op mail wordt niet gereageerd, wel direct op berichten op een forum, want dat is geen goede reclame, voor telefonisch contact moet je een duur 0900 nummer bellen met eindeloze menu’s en bezoeken kan dus niet meer. Aan dit soort machtspraktijken moet gewoon eens een eind worden gemaakt. Ik ga ervoor. :twisted:

Raj
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2010 13:12

Re: Eneco + Stedin = arrogante klantonvriendelijke rotbedrijven

Ongelezen bericht door Raj »

Heel vervelend! Ik hoop dat het opgelost wordt! Ik denk dan wel eens dat energiebedrijven nooit geprivatiseerd hadden mogen. Het is nu in handen van de kapitalisten en wij zijn afhankelijk van energiebedrijven want we kunnen niet zonder. Ook staat klantenservice niet heel hoog op het lijstje in de Nederlandse cultuur. Ik zal voor je duimen!

roadrunner 300
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2010 14:06

Re: Eneco + Stedin = arrogante klantonvriendelijke rotbedrijven

Ongelezen bericht door roadrunner 300 »

Leeuwtje 61

Ik heb je verhaal gelezen en kan het volledig beamen.
Alle fouten die eneco maakt worden simpelweg op de klant afgewimpeld.
Per mail hoor je niets terug per dure telefoonverbinding word net gedaan of ze van geen kwaad weten.
Staat het op een forum dan reageert men uiteraard wel gelijk vanwege t slechte imago.
Er word op gespeculeerd dat je voor niet al te hoge bedragen geen gang naar de rechter maakt en van ellende maar betaald om er vanaf te zijn.
Ik heb dat ook maar gedaan want heb er verder geen zin in en geen tijd voor.
Ik heb inmiddels gelukkig een andere energieleverancier.
Nooit ,nooit meer eneco voor mij nog liever zet ik een generator op diesel in de tuin.

Vr gr.

Gesloten