LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco stopt met verkoop aan de deur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het heeft even geduurd, maar.... Eneco is er inmiddels ook achter:
Eneco gaat niet langer energiecontracten van deur tot deur verkopen, meldt Hans Peters van het bedrijf woensdag aan het AD. Sinds de lockdown is de deurverkoop stil komen te liggen en de energieleverancier heeft besloten die niet opnieuw op te starten als dat weer mogelijk is.

"We zien klanten die deur tot deur toch als invasief, opdringerig ervaren", vertelt Peters. "Verkopers kunnen immers veel verdienen, maar dan wel door de bonussen die ze door veel te verkopen binnen kunnen slepen. De wil om te presteren, werkt gesjoemel binnen de sector in de hand."
Dat er nog maar velen mogen volgen! :D

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door kuklos »

Het spijt me voor je, maar erg veel reden om te juichen vind ik dit niet. Het is door de lockdown stil komen te liggen. Niet door de jarenlange klachten, nee, door de lockdown. En pas nu realiseren ze zich eindelijk dat wij als consumenten we er niet op itten te wachten?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
10 feb 2021 09:37
Het spijt me voor je, maar erg veel reden om te juichen vind ik dit niet.
Dat hoeft je voor mij niet te spijten, want ik ben het volledig met je eens. Om te huilen, dit.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door kokka »

aan de andere kant ook wel zorgelijk. DIt soort deurverkoop was tenminste in beeld. er zit een waakhond achter die de bedrijven tot de orde kon roepen. Nu gaan de cowboys achter de bedrijven die op een verkeerde manier de contracten afsloten een nieuwe manier verzinnen om mensen een poot uit te draaien

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door kuklos »

Niet helemaal met je eens kokka. Zodra bedrijven stoppen met het accepteren van nieuwe klanten die aangebracht worden door dergelijke boeven drogen de business modellen van de cowboys vanzelf op.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Met iedereen volledig oneens. Ooit werkte ik voor een bedrijf dat weigerde huis aan huis verkopp te doen. Totdat er een nieuwe manager kwam en die had een lumineus idee. Een keer raden welk idee....

Als we weer een paar jaar verder zijn wordt de ceo weer gewisseld bij Eneco. En alles wat de vorige manager gedaan heeft is per definitie altijd kudt. Dus deze nieuwe ceo zal waarschijnlijk ook weer een lumineus idee hebben om het aantal contracten op te vijzelen alsmede zijn bonus.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
10 feb 2021 11:11
Als we weer een paar jaar verder zijn wordt de ceo weer gewisseld bij Eneco. En alles wat de vorige manager gedaan heeft is per definitie altijd kudt. Dus deze nieuwe ceo zal waarschijnlijk ook weer een lumineus idee hebben om het aantal contracten op te vijzelen alsmede zijn bonus.
Knap dat je dit nu al weet. :roll:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
10 feb 2021 11:11
Met iedereen volledig oneens.
Hé, zo kennen we je helemaal niet :D

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
10 feb 2021 09:37
Het spijt me voor je, maar erg veel reden om te juichen vind ik dit niet. Het is door de lockdown stil komen te liggen. Niet door de jarenlange klachten, nee, door de lockdown. En pas nu realiseren ze zich eindelijk dat wij als consumenten we er niet op itten te wachten?
De reden voor stopzetting lijkt me ondergeschikt aan de belofte dat verkoop aan de deur na de lockdown niet hervat wordt

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
10 feb 2021 11:19
J. Deltoer schreef:
10 feb 2021 11:11
Als we weer een paar jaar verder zijn wordt de ceo weer gewisseld bij Eneco. En alles wat de vorige manager gedaan heeft is per definitie altijd kudt. Dus deze nieuwe ceo zal waarschijnlijk ook weer een lumineus idee hebben om het aantal contracten op te vijzelen alsmede zijn bonus.
Knap dat je dit nu al weet. :roll:
Kwestie van ervaring. Zo gaat het inmiddels altijd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

een mooi zakcentje
U bedoelt een lelijk zakcentje.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
10 feb 2021 19:28
een mooi zakcentje
U bedoelt een lelijk zakcentje.
Het zakcentje zelf is nog steeds gewoon mooi natuurlijk :wink:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik sluit hoe dan ook geen contracten af aan de deur.
Vreemd dat Eneco beweert niet aan huis aan huis verkoop te doen als je klaagt over een agressieve colporteur en nu dus toegeven dat het wel gebeurt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
10 feb 2021 12:51
kuklos schreef:
10 feb 2021 09:37
Het spijt me voor je, maar erg veel reden om te juichen vind ik dit niet. Het is door de lockdown stil komen te liggen. Niet door de jarenlange klachten, nee, door de lockdown. En pas nu realiseren ze zich eindelijk dat wij als consumenten we er niet op itten te wachten?
De reden voor stopzetting lijkt me ondergeschikt aan de belofte dat verkoop aan de deur na de lockdown niet hervat wordt
Dat ben ik niet met uw eens. Klachten van potentiële klanten over agressieve verkoopmethoden hebben dus helemaal geen invloed op het beleid van Eneco.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco stopt met verkoop aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat 16again bedoelt, is dat het resultaat is wat telt. En dat ben ik in dit geval volkomen met hem eens. Als ik geen verkopers aan de deur krijg, boeit het me totaal niet waarom ik ze niet krijg, als ik ze maar niet krijg.

Gesloten