LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
André59
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2009 13:27

Eneco

Ongelezen bericht door André59 »

Vandaag post gekregen van mijn huidige energieleverancier RWE met de mededeling dat ENECO mijn kontrakt heeft opgezegd en dat ik mijn energie voortaan via ENECO betrek.
ENECO gebeld en die wisten me te vertellen dat ik via deur aan deur bezoek me bij hun heb aangemeld......................MOOI NIET DUS. :x :x :x
Is daar niet iets aan te doen aan dergelijke ongewenste,ongevraagde en brutale manier van inbreuk op mijn leven ?????????????????????????????

Als er meer mensen slachtoffer worden van dergelijke praktijken dan kan RADAR in een van hun uitzendingen hieraan misschien aandacht besteden.

André59

hans.t
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 19:05

Re: Eneco

Ongelezen bericht door hans.t »

ik kreeg bezoek aan huis en heb aangegeven niet over te willen gaan en ook ik kreeg uit het niets te horen dat ik was overgegaan naar eneco. het enige wat op de papieren klopt is het adres en de geboortedatum, zelfs mijn naam word verkeerd geschreven. na contact met essent waar ik een contract heb dacht ik dat het opgelost zou zijn, maar helaas, ik krijg van essent te horen dat volgens eneco ze kunnen aantonen dat er een overeenkomst is. nu word er dus door essent geen afrekening gestuurd en ik ga zeker niet aan eneco betalen met als gevolg dat ik nu 2 maanden niet betaald heb. helaas laat na 2 emails ook essent niet meer van zich horen.weet iemand wat hier mee te doen. gr. hans.

shea
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:10

Re: Eneco

Ongelezen bericht door shea »

Ik heb ze vanavond aan de deur gehad.
Heb meteen gezegd dat ik geen interesse had en geen tijd.
Nog wel aangegeven dat ze de tweede was in korte tijd ( 2 weken terug waren ze van een andere leverancier aan de deur) en of dit nu de nieuwe methode was nu de belmeniet er is. Ik vind het nu al vervelend worden.

Vraag me af hoeveel ik er nog aan de deur ga krijgen, maar zal ook even er opletten of ik nog een brief oid krijg.

André59
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2009 13:27

Re: Eneco

Ongelezen bericht door André59 »

hans.t schreef:ik kreeg bezoek aan huis en heb aangegeven niet over te willen gaan en ook ik kreeg uit het niets te horen dat ik was overgegaan naar eneco. het enige wat op de papieren klopt is het adres en de geboortedatum, zelfs mijn naam word verkeerd geschreven. na contact met essent waar ik een contract heb dacht ik dat het opgelost zou zijn, maar helaas, ik krijg van essent te horen dat volgens eneco ze kunnen aantonen dat er een overeenkomst is. nu word er dus door essent geen afrekening gestuurd en ik ga zeker niet aan eneco betalen met als gevolg dat ik nu 2 maanden niet betaald heb. helaas laat na 2 emails ook essent niet meer van zich horen.weet iemand wat hier mee te doen. gr. hans.

Hoi Hans,wij zijn bij RWE en die hebben een afdeling die zulk soort klachten onderzoekt,ik heb toevallig vandaag nog gebeld met ze omdat ENECO nu een formulier had opgestuurd waarop ik de eindstanden in moest vullen.Misschien dat je beter naar essent kan bellen dan mailen.

Misschien dat je ook even kan informeren bij je gemeente of dat venten vergunningsplichtig is en indien ja of er ook een vergunning is aangevraagd door die colporteur want anders is hij/zij nog strafbaar ook.

groet André

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Eneco

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste hans t.

In uw bericht van 29 oktober op dit forum geeft u aan dat u onterecht bent aangemeld door Eneco.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

hans.t
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 19:05

Re: Eneco

Ongelezen bericht door hans.t »

beste andre59 ik heb die meterstandenkaart al gehad en inmiddes hebben ze mij ook gestuurd wat ik moet gaan betalen. ze vertellen je huidige leverancier gewoon dat ze je overstap kunnen aantonen. als je zelf om deze zogenaamde overeenkomst vraagt geven ze niet thuis. heb inmiddels gereageerd op het bericht van forumessent. maandag even afwachten en anders dinsdag zelf maar weer bellen. :(

shea
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:10

Re: Eneco

Ongelezen bericht door shea »

Eigenlijk zouden de energiebedrijven hun klanten moeten bellen/schrijven of ze daadwerkelijk willen over stappen naar een ander bedrijf.
Dat zou een hele hoop ellende kunnen schelen.

hans.t
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 19:05

Re: Eneco

Ongelezen bericht door hans.t »

vandaag naar eneco gebeld voor een kopie van mijn zogenaamde overeenkomst, laten ze die nu niet hebben :o en wel bij essent doorgeven dat ze het kunnen aantonen. essent gebeld en zij regelen dat ik gewoon weer bij essent kom. alleen jammer dat ik me opnieuw moet aanmelden. ben benieuwd wat ik nog van eneco te horen krijg dat hun factuur niet betaald wordt. maar goed ik heb nooit een contract met hun getekend dus laat maar komen. :D

BassieF
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:56

Re: Eneco

Ongelezen bericht door BassieF »

Als ik de verhalen lees word ik erg pissed off. De energie criminelen, want daar lijken ze meer en meer op, menen zonder enige vorm van compensatie misbruik te mogen maken van u en uw tijd alsof iedereen zit te wacteh nop alle hassle veroorzaakt door deze ondernemingen die meer en meer malafide gedrag vertonen en maar in hun TV reclames doen alsof zij zo begaan zijn met het milieu, enoco de grootste energieboef aller tijden al helemaal.

Als ik u was zou ik voor de vorm bijv. Eneco een faktuur sturen voor de uren dat u ermee bezig bent geweest om dat recht te zetten wat ENECO krom heeft gemaakt en er meteen de belkosten in meenemen, dat is uw wettelijke recht.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Eneco

Ongelezen bericht door poespas »

Ongelooflijk dat die energie maffia maar door kan gaan :evil: :twisted:
Ik krijg er moordneigingen van :twisted: :roll:

Gesloten