LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
dannyhoogland

Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement

Ongelezen bericht door dannyhoogland » 12 jan 2016 18:19

Goedenavond,

Wij hebben hier thuis Toon hangen, alleen sinds 2 maanden is onze meter adapter kapot(lampjes branden ook niet meer). Het probleem is echter dat wij geen abonnement hebben bij Eneco, En Eneco wilt geen nieuwe meter adapter opsturen.

Het is ook niet mogelijk om een nieuwe adapter te kopen.

De enige oplossing is dus een nieuwe abonnement aan te schaffen voor 4,95 per maand. Dit terwijl ik deze service niet wil hebben. Ik wil gewoon een werkende meter adapter.Zodat ik mijn stroom en gas verbruikt kan zien.

Iemand ervaring met dit probleem?

stofzuigertje

Re: Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 16 jan 2016 22:05

Eneco TOONt hier hoe klant vriendelijk ze zijn!

Vraag via de website of ze hier willen reageren, dan is de kans dat plotseling alles kan omdat
iedereen kan lezen hoe goed deze grote aanbieder is......

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 16 jan 2016 23:00

Hoe oud is het apparaat ? Wellicht heeft u gewoon garantie.

YMGV

Ongelezen bericht door YMGV » 19 jan 2016 07:18

Wij zitten met een gelijksoortig probleem alleen is het bij ons de ketelmodule en betreft het een tweedehands installatie. Met geen mogelijkheid zijn die onderdelen los te bestellen.

sylviaton

Ongelezen bericht door sylviaton » 03 jun 2016 00:40

Ook wij zitten met soortgelijk probleem.

Alleen werkt het bij mij niet meer na plaatsen slimme meter.

Er moet een andere meter adapter op met een vernieuwde versie. Forum Eneco geeft aan dat klanten gratis een nieuwe krijgen toegestuurd.
Echter omdat ik recent ben overgestapt naar andere maatschappij en hiervoor een afkoopsom heb betaald en dus geen contract meer heb, krijg ik deze adapter niet toegestuurd.
Ik kreeg een vriendelijke mail dat het mij toegestuurd werd als ik weer een abonnement afsloot. Ik wil geen abonnement meer van € 4.95 p.m. Ik wil alleen een werkende Toon.

Bij het plaatsen van de slimme meter door Stedin is mij niet verteld dat de Toon niet meer zou werken. Niet in de begeleidende brief, noch toen de installateur de toon loskoppelde.

Door het destijds (2 jaar geleden) afsluiten van duurdere contract kun je stellen dat ik de Toon op deze wijze heb "aangeschaft"

Gesloten