Eneco zegt onderhoudskontrakt cv-ketel eenzijdig op wegens gebrek aan technici.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
L’Esprit
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022 13:01

Eneco zegt onderhoudskontrakt cv-ketel eenzijdig op wegens gebrek aan technici.

Ongelezen bericht door L’Esprit »

Na 20 maanden betaald te hebben (€240), en 2 maanden voordat er weer een onderhoudsbeurt zou moeten plaatsvinden zegt Eneco eenzijdig het kontrakt per 1 oktober op. Ik begrijp dat de maandelijkse kosten deels voor de storingsdienst gelden (risicoafdekking) en deels voor de twee-jaarlijkse onderhoudsbeurt (feit).
Mij lijkt het niet meer dan normaal dat het deel voor de onderhoudsbeurt gerestitueerd wordt, maar Eneco spreekt nergens over, is niet bereikbaar (zelfs de chat wordt na 40 min. verbroken), op internet is er niets over te vinden, en het vreemde is dat ik ook nergens zie dat andere Eneco-klanten hier over klagen!
Wat zijn mijn mogelijkheden?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eneco zegt onderhoudskontrakt cv-ketel eenzijdig op wegens gebrek aan technici.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.eneco.nl/klantenservice/klacht-indienen/ staat beschreven wat u het beste kunt doen.

Dien eerst een klacht in bij het contact formulier. Indien Eneco van mening is dat het contract opgezegd blijft of na 14 dagen niet gereageerd heeft dan kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

Eventueel kunt u naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak. Ook kunt u naar de rechter.

Soms is het toegestaan om het contract eenzijdig op te zeggen, dat kunt u ook. Ik begrijp dat het vervelend is dat dit gebeurt vlak voor het onderhoudsbeurt, terwijl u hiervoor wel heeft betaald. De bovenstaande partijen kunnen u uitleggen of dit is toegestaan.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eneco zegt onderhoudskontrakt cv-ketel eenzijdig op wegens gebrek aan technici.

Ongelezen bericht door 16again »

L’Esprit schreef:
27 sep 2022 13:42
Na 20 maanden betaald te hebben (€240), en 2 maanden voordat er weer een onderhoudsbeurt zou moeten plaatsvinden zegt Eneco eenzijdig het kontrakt per 1 oktober op. Ik begrijp dat de maandelijkse kosten deels voor de storingsdienst gelden (risicoafdekking) en deels voor de twee-jaarlijkse onderhoudsbeurt (feit).
Mij lijkt het niet meer dan normaal dat het deel voor de onderhoudsbeurt gerestitueerd wordt
Ik zou gewoon het hele bedrag terug willen. Tegenpartij verbreekt immers het contract.

Plaats reactie