LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco zonnepanelen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flhxs1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 18:22

Eneco zonnepanelen

Ongelezen bericht door flhxs1957 »

Een tijd geleden zag ik een hier topic over zonnepanelen van Eneco, iemand vond dat het contract met Eneco een wurg contract was waar je gewoon 10 jaar aan vast zit.
Ik zou graag horen of er mensen zijn die van dit contract af zijn weten te komen.
Ik wil er namelijk ook vanaf, de kosten lopen namelijk op tot €3600 voor de periode van 10 jaar,een tientje per maand zg. terug van Eneco maar dan nog altijd €2400, en dat voor 3 zonnepanelen met een opbrengst waar je net een zaklamp van kan opladen.
Tegenwoordig koop je minimaal 8 panelen voor die prijs invl. omvormer en installatie.
Mijn insteek was destijds het millieu, nu voel ik me knap uitgenomen door Eneco.
Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, desnoods schroef ik ze zelf van mijn dak.
Graag hoor ik ervaringen van mensen die ook met dit probleem zitten, bedankt !

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco zonnepanelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

flhxs1957 schreef:Een tijd geleden zag ik een hier topic over zonnepanelen van Eneco, iemand vond dat het contract met Eneco een wurg contract was waar je gewoon 10 jaar aan vast zit.
Ik zou graag horen of er mensen zijn die van dit contract af zijn weten te komen.
Ik wil er namelijk ook vanaf, de kosten lopen namelijk op tot €3600 voor de periode van 10 jaar,een tientje per maand zg. terug van Eneco maar dan nog altijd €2400, en dat voor 3 zonnepanelen met een opbrengst waar je net een zaklamp van kan opladen.
Tegenwoordig koop je minimaal 8 panelen voor die prijs invl. omvormer en installatie.
Mijn insteek was destijds het millieu, nu voel ik me knap uitgenomen door Eneco.
Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, desnoods schroef ik ze zelf van mijn dak.
Graag hoor ik ervaringen van mensen die ook met dit probleem zitten, bedankt !
Dat wist je toch toen je tekende?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eneco zonnepanelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U deed dat niet voor het milieu, maar u dacht er beter van te worden.

En met drie panelen kan je wel meer dan een zaklamp opladen, maar dat doet er niet toe. Dat panelen nu veel voordeliger geworden zijn, doet er natuurlijk niet toe.

U bent een contract aangegaan, wat u uiteraard vóór het tekenen zorgvuldig hebt doorgelezen. Dus wat er eventueel mogelijk is, moet daar in staan.

stofzuigertje

Re: Eneco zonnepanelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe oud is contract?

En zit er ook service en garantie voor 10 jaren bij, want soms is herstel niet goedkoop.
Vermeld eerst eens jaar van afsluiten en hoeveel WP er geleverd is op jou dak.
9 Jaren terug was dit voordelig met de toenmalige prijzen....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Eneco zonnepanelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk zul je voor het afkopen van het contract gewoon 36 maandtermijnen moeten betalen. Maar dan heb je wel meteen ruimte voor nieuwe panelen.

Gesloten