LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct en "Besparen Kan"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het probleem zal wel niet bij energiedirect liggen maar bij de louche partij die je overgehaald heeft. Ik ben nu al weer voor de derde keer bij energiedirect. Alles klopt precies zoals gaslicht.com het uitgezocht heeft. Inclusief uitbetaling van de jaarlijkse bonus! Het is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid om het contract altijd uit te dienen om geen boetes te krijgen en elk jaar de bonus te vangen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pharen schreef:
17 feb 2020 11:26
Ik had een contract bij Energiedirect. Ik ben volgens mij voorgelogen over het termijnbedrag en wordt met mijn jaarafrekening geconfronteerd met een meer dan 10% verhoging.
Wie heeft er nog meer soortgelijke ervaring gehad.
Hoe kan u voorgelogen worden over een termijnbedrag? Als er een voorschot afgesproken wordt ziet u al bij de eerste afschrijving of ditzelfde bedrag afgeschreven wordt.
Dat na 12 maanden blijkt dat u moet bijbetalen wil niets anders zeggen dat u te weinig voorschot besteld heeft. Dat kan liggen door de verhoogde belasting vorig jaar, hogere verbruiks- of vaste kosten of een hoger verbruik.
U weet welke bedragen in uw contract staan en bij het aangaan heeft u kunnen zien wat het verschil is tov uw vorige aanbieder.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door moederslink »

pharen schreef:
17 feb 2020 11:26
Ik had een contract bij Energiedirect. Ik ben volgens mij voorgelogen over het termijnbedrag en wordt met mijn jaarafrekening geconfronteerd met een meer dan 10% verhoging.
Wie heeft er nog meer soortgelijke ervaring gehad.
Ik heb die ervaring niet.
Ik spreek een termijnbedrag af en dit wordt keurig iedere maand geïncasseerd.
Als het te laag was moet ik bijbetalen en dat wordt zichtbaar op de jaarafrekening, was het te hoog dan krijg ik terug. Het heeft niets met ' voorliegen ' te doen. Je bent zélf degene die het termijnbedrag bepaalt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Moneyman »

pharen schreef:
17 feb 2020 11:26
Ik ben volgens mij voorgelogen over het termijnbedrag en wordt met mijn jaarafrekening geconfronteerd met een meer dan 10% verhoging.
Dit klinkt vooral als : geen idee hebben hoe het werkt". Hoe kan je nou "volgens mij voorgelogen zijn"? Je termijnbedrag kan je zelf instellen en je jaarrekening is gebaseerd op je daadwerkelijke verbruik. Niets nieuws onder de zon en niets geks, toch?

Gesloten