LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nico-utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:03

Energie direct

Ongelezen bericht door Nico-utrecht »

Na al meer dan 10 jaar trouw een klant te zijn bij energie direct,ben ik vandaag met stomheid geslagen.Heb nooit problemen gehad met betalingen,en hun klant vriendelijkheid was ten top.Door de corona is mijn contract ontbonden,en ben ik ongewild in de w.w beland.De w.w doet zijn uitbetaling altijd rond de 10e van de nieuwe maand.Dus ik betaal de laatste maanden dus mijn rekening van energie direct altijd iets later maar hij word betaald.Ben nog wel een gebeld,en heb de man vriendelijk uitgelegd tegenwelk probleem ik opliep,maar dat de rekening altijd betaald word.Nu vandaag ontving ik een brief van de gemeente utrecht.Energie direct had mij aangemeld dat ik een achterstand heb en de gemeente noemt in de brief een paar oplossingen op die je kan doen om achterstand te ontlopen.Ik weet dat ik mijn rekening nog moet betalen,maar mijn geld komt rond de 10e pas binnen.Dus ik opende de brief van energie direct.Daar staat in gemeld dat ik een achterstand heb van de rekening die ik rond de 10e betaal en die moet ik binnen 5 dagen betalen en ze willen een borg van €350,00.Voor de rekening die binnen 6 dagen betaald gaat worden.Betaal ik niet opmtijd dan word ik afgesloten en mijn contract ontbonden.
Vind dit echt een slechte bedoeling om een trouwe klant zonte behandellen,die al zolang klant is en altijd betaald zonder achterstand.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt blijkbaar sinds u ww hebt elke maand een achterstand.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

J. Deltoer schreef:
04 feb 2021 17:50
Weer eentje die vind dat te laat betalen normaal is.
Blijkbaar is de reden van de te late betaling u ontgaan. TS geeft aan dat deze wel betaald maar niet tijdig kan betalen vanwege de uitkering.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar heeft de energieleverancier geen boodschap aan.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kunt u niet van familie of vrienden eenmalig een geldbedrag lenen om daarmee uw financiën weer op orde te krijgen? U kan nu enkel betalen als er geld gestort is, maar u zou juist altijd een bedrag op de rekening moeten hebben staan.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als u op de eerste van de maand uw inkomstenopgave opgeeft, dan heeft u uw ww meestal al voor de 5e van de maand binnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is vervelend, maar wanneer u de 10e uw geld heeft en direct betaalt is dat nog , zeg maar, binnen de marge van 14 dagen. Dat hoeft op zich niet een écht probleem te zijn, lijkt mij.
Niet zoals het hoort, weet ik.
Of idd nu even eenmalig geld van vrienden of familie lenen zodat u weer precies " bij " bent, anders moet u deze waarborgsom betalen en komt u nog méér in de problemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ongetwijfeld zal dit confronterend voor u zijn. Maar ik zou proberen om deze actie van Energiedirect niet persoonlijk te nemen.

Ik denk dat het op zich heel goed is dat de gemeente Utrecht zich inspant om schulden bij inwoners vroegtijdig te signaleren om zo mensen te kunnen helpen. Zo kunnen de financiële maar ook psychosociale problemen van inwoners worden verkleind.

Vaak spelen stress, schaamte en schuldgevoelens bij schulden een rol. En vaak is men bang om beoordeeld of veroordeeld te worden door anderen. Dat maakt mensen kwetsbaar. Daarom is de betrokkenheid van de gemeente denk ik positief. Juist omdat zij een partij zijn buiten eigen kring.

Ik hoop dat er snel een oplossing voor u komt.

https://zorgprofessionals.utrecht.nl/ro ... uldenvrij/

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vraag me af wat je precies verwacht van ons. Je zit in een vervelende situatie, waar je niet om hebt gevraagd, dat klopt. Maar terwijl je jezelf een trouwe klant noemt heb je Energiedirect pas op de hoogte gesteld van de problemen toen zij jou belden en niet al direct toen het duidelijk werd en je wellicht iets kon regelen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om bij je gemeente aan te geven dat je de basisbehoeften niet kan betalen. Gemeente is verplicht om je te helpen. Meer informatie op https://www.juridischloket.nl/schulden- ... -gemeente/

Hoe langer je wacht, hoe groter je schulden worden.

Ook kan je zelf bekijken welke kosten je (tijdelijk) kunt besparen totdat je weer een baan hebt. Bespreek je probleem met je familie, misschien willen hun helpen.

Nico-utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:03

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Nico-utrecht »

Beste leden

Ik snap jullie reacties,maar deze betalingen gaan al vanaf juli 2020 zo,ik heb energie direct hiervan ook op de hoogte gesteld.Er was geen probleem mee aangezien ik toch betaalde ook al was het dan later.En nog nooit een brief gehad zoals nu.De situatie is niet veranderd,en de betaling gaat nog steeds hetzelfde.Dat ik nu dus ineens een brief ontving viel dus verkeerd.Maar de betaling is vanavond gedaan,wel iets te laat maar wel betaald.

Zhadum
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:41

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Zhadum »

Sorry maar ik heb het idee dat uw verhaal toch het een en ander mist. Aangezien ED u heeft aangemeld bij de gemeente en u nu een borg vraagt kan alleen als u een een laatste betaal mogelijkheid heeft gemist.
Laatst gewijzigd door Zhadum op 05 feb 2021 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door Jablan »

Nico-utrecht schreef:
04 feb 2021 22:52
Ik snap jullie reacties,maar deze betalingen gaan al vanaf juli 2020 zo,ik heb energie direct hiervan ook op de hoogte gesteld.Er was geen probleem mee aangezien ik toch betaalde ook al was het dan later.En nog nooit een brief gehad zoals nu.De situatie is niet veranderd,en de betaling gaat nog steeds hetzelfde.Dat ik nu dus ineens een brief ontving viel dus verkeerd.Maar de betaling is vanavond gedaan,wel iets te laat maar wel betaald.
Hallo Nico,

Die brief is een gevolg van de aangescherpte, automatische signalering. Je hebt meer dan 6 maanden op rij net iets te laat betaald en dan volgt een geautomatiseerde melding bij de gemeente.

Wij hebben zelf ook een verschil tussen wanneer het geld binnenkomt en eruitgaat, daarom houden we op de betaalrekening een minimum saldo aan voor alle komende vaste afschrijvingen. Als je de ruimte hebt, probeer 1 maand iets zuiniger te zijn, zodat je op het einde van je geld toch nog die laatste automatische incasso kunt laten doorlopen. Als het lukt, sta je bij de incassant na een paar maanden weer bekend als iemand, die op tijd betaalt.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Energie direct

Ongelezen bericht door WZZ »

Nico, het komt omdat betalingsachterstanden tegenwoordig aan de gemeente worden gemeld, die kan dan actie ondernemen om erger te voorkomen. Op zich is dat een goede zaak, maar het komt op jou vervelend over. Realiseer je, beter zo dan dat je aan je lot wordt overgelaten. Succes met het vinden van een nieuwe baan, dan komt alles weer helemaal in orde.

Gesloten