Energievoorschot november 2022 verhoogd ivm compensatie?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sabher70

Energievoorschot november 2022 verhoogd ivm compensatie?

Ongelezen bericht door Sabher70 »

Mijn energieleverancier is Greenchoice, een organisatie die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft maar hoe zit het met het maken van winst over de ruggen van klanten? Mijn contract is afgelopen in juni. De afgelopen maanden is mijn voorschot omhoog gegaan van 80 naar 240. Dat laatste is nog laag want ze wilden eerst 350 doen maar dat bleek te hoog. Ik begrijp dat de gasprijzen in oktober gedaald zijn. Wat schetst mijn verbazing dat het voorschot verhoogd is naar 390. Ik vraag me ten zeerste af wat hier aan de hand is. Zou dit te maken kunnen hebben met de compensatie van 190 deze maand? Mijn verbruik is overigens een stuk lager dan vorig jaar. Dat kan ik zien in de overzichten die ik maandelijks ontvang. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Mvg

witte angora

Re: Energievoorschot november 2022 verhoogd ivm compensatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor. Ik zit ook bij Greenchoice. Die ruiken gewoon geld/ hebben geen goed beleid. Ze waren een paar weken geleden sowieso al de duurste. En die duurzaamheid kun je intussen ook al vergeten.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
11 nov 2022 19:03
Nee hoor. Ik zit ook bij Greenchoice. Die ruiken gewoon geld/ hebben geen goed beleid. Ze waren een paar weken geleden sowieso al de duurste. En die duurzaamheid kun je intussen ook al vergeten.
Bij iedere leverancier zullen voorschotberekening + verbruiksmanager problemen aanwezig zijn.
Dat is bijv. bij mijn leverancier Essent echt niet anders.
Die heeft al maanden problemen met de app. Verbruiksmanager waar in elk geval dit contractjaar bij mij totaal niets van klopte en pas vandaag een korrekte verwachtte bijbetaling aangeeft; zelfs dat ging fout.
Voor mij + voorschot maakt dat niets uit, dat is nl gewoon eenvoudig aan te passen.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay »

Naar mijn bescheiden mening gaan de energie reuzen nog een nare pijp roken als ze zichzelf letterlijk de markt uit prijzen door die aso hoge voorschotten. Niemand kan dat op een gegeven moment meer betalen en dan zijn ze vanzelf al hun klanten kwijt..

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Morganlefay schreef:
12 nov 2022 13:38
Naar mijn bescheiden mening gaan de energie reuzen nog een nare pijp roken als ze zichzelf letterlijk de markt uit prijzen door die aso hoge voorschotten. Niemand kan dat op een gegeven moment meer betalen en dan zijn ze vanzelf al hun klanten kwijt..
Je kunt beter naar je verbruik kijken dan voorschot.
Mijn verbruik juli/oktober = 0,-
Daar zal november ook nog 0,- bij komen.
Dan zijn ze ook een klant kwijt.....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad. Een bijzonder grote groep mensen is alles uit de kast aan het halen om minder energie te gebruiken. Dat levert niet alleen minder inkomsten op, maar - waar blijven al die overtollig ingekochte peperdure m3 gas en Kwh stroom?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gas blijft gewoon in de opslag. En van stroom wordt minder gemaakt.

hoopke

Ongelezen bericht door hoopke »

Zo heb ik energie van energiedirect, en daar staat keurig vermeldt dat ze mijn teruglevering niet meenemen in het verwachte jaarverbruik en berekende kosten, maw kan wel de vooruitkijker gebruiken, maar zolang mijn teruggeleverde stroom niet in mindering wordt gebracht heb je er niks aan en betaal je altijd teveel. Dit bleek ook het afgelopen jaar, betaalde destijds 120 gemiddeld, de laatste maanden nog maar 50 en kreeg alsnog honderden euro's terug omdat ik teveel had betaald

Heb zojuist inzage van mijn verbruik wat ze konden aflezen van mijn slimme meter meteen gewijzigd, omdat ze er een potje van maken, keek zojuist naar de voorruitkijker, ook ik was perplex, ze stelden voor om mijn tarief wat oorspronkelijk 247 euro was te verhogen naar 349 euro terwijl ik bijv in de maand sept 220 kWh heb verbruikt en 3 m3 gas, maar dan tegelijkertijd mijn teruggeleverde stroom van 284 kWh niet meenemen in hun berekeningen en dus ook niet in de vooruitkijker.

Ook is het zo ( staat keurig in de mail ) dat ze het verbruik bepalen aan de hand van het historisch verbruik en de gemiddelde temperaturen van de laatste 20 jaar in Nederland, terwijl de winters steeds warmer worden berekenen ze wel hun prijzen over die perioden!

Ze kunnen vanaf nu niks meer zien, heb hun inzage in mijn slimme meter per direct geblokkeerd, ook om de reden dat we dagelijks 8 eurocent moeten betalen ( iedereen hoor ) voor een medewerker die om de 3 jaar de meterstanden komt opnemen, wie probeert nu wie voor de gek te houden? alle slimme meters konden ze op afstand uitlezen per uur/dag/week, en dan hoeft er helemaal niemand langs te komen, maar ze strijken wel per 3 jaar per afnemer € 87,60 bij op hun rekening waar ze niks voor hoeven te doen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Energiedirect brengt daarvoor niets in rekening. Dat is uw netwerkbeheerder.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik heb juist hele goede ervaringen met de vooruitkijker van Energie Direct. Volgens mij nemen ze de teruggeleverde energie wel mee in de vooruitkijker. Zo kom ik ook gewoon aardig goed uit. Betaal in het begin iets te veel, maar als je voorgestelde maandvoorschotten overneemt, krijg je maar enkele tientjes terug aan het eind van het jaar.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Morganlefay schreef:
12 nov 2022 13:38
Het lijkt wel of sommige energieleveranciers van een deel van het klantenbestand af willen.
Inkoop van de energie van de overblijvers gebeurd dan voor een groter deel op goedkopere termijncontracten, ipv hogere dagprijzen

Plaats reactie